porównanie krzywej ładowania między Model 3 SR+ RWD 2019 a Model 3 LR RWD 2018 na SuC v3

danielm

Pionier e-mobilności
jakoże od wczoraj mam przyjemność jeżdzić inną Teslą niż od 2 lat, postatnowiłem porównać krzywe ładowania Superchargerów w versji 3 w Lućmierzu.
Auto to posiada mapy z 2019 roku czyli o tej ładowarce jeszcze nie słyszało, ale jechałem autostradą z Warszawy więc bateria była w miarę dogrzana. Nie udało mi się jej rozładować poniżej 5% więc wartość od 0 to zgadywanka. Porównanie wygląda tak:
sesje ładowania SRvsLR.png
na życzenie: porównanie czasu ładowania tych dwóch aut od 5% do 80% na superchargerze v3. pokazuje że mimo o połowę większej baterii w LR czas ładowania jest praktycznie identyczny. czyli auto optymalnie zarządza krzywą ładowania. oczywiście w tym samym czasie w LR pobierzemy więcej energii czyli zapłacimy więcej. do tego LR ma większą masę i większe zużycie energii na 100km, ale ten model którym obecnie jeżdze to model nietypowy, z napędem tylko na tył, czyli najbardziej optymalna, niestety już nie produkowana wersja:
czas ladowania.png
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Dzięki za porównanie i wykresy! Ciekawe:) Sorki za czepialstwo ale tak gwoli ścisłości to nie może być coś bardziej lub mniej optymalne:p Albo jest optymalne, albo nie. Pozdrawiam!
moja religia dopuszcza istnienie większej i mniejszej połowy więc optymalność też można stopniować :)
 
Top