Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

krzyss

Pionier e-mobilności
Rozne sa dyskusje o tym jak tanio jezdzic.
Ja dam przyklad jak jezdzic szybko i drogo.
Warszawa - Sopot w jedna strone mam 380km wiec w dwie strony jest 760km.

Jazda trasa S7. Staram sie jechac szybko jak benzyna raczej nie przekraczam 140km/h
Wyjazd na 93% naladowany w domu bateria i kabina przygotowana, koszt ladowania ok 50zl
Ladowanie na Ionity Nidzica 47kWh - 93zl
Tanio bo mam abonament, ale nie locze go dodatkowo bo zwrocil mi sie juz na poprzednich jazdach.
W Sopocie nie mam czasu sie ladowac, przestawiac auta itp, wiec zakladam ze musze dojechac na 40-50%. Musze wiec sie gdzies podladowac jeszcze.
Staje na Shell-u w Nowym Dworze Gdanskim ma byc szybka 300kW stacja, niestety nie chce ruszyc za pomoca terminala platnoczego. Odpalam karta ecotap. Potem sie dowiaduje ze naladowalem 29kWh po 4,3pln czyli ladowanie za 125zl
Docieram w 4h30 minut do sopotu, bylo troche korkow na wjezdzie i mam 45% baterii, stawiam auto z wartownikiem na 2 dni. Przy odbiorze mam 29%.
Mam chwile zeby przestawic auto na Orlenowe AC po 1.95, byl tanszy GW po 1,7 ale sie okazuje ze parking po 7zl

Dobijam na orlenie 27kWh za 52zl
Wyjazd na jakis 65%
Myslalem ze dojade na Ionity, niestety za pozno zaczalem wolniej jechac. Dobijam na GW 12kWh za 30zl
Jade dalej dosc szybko jak poprzednio, ladowanie na ionity, troche mi sie przeciagnelo bo jadlem w MC i gadalem, dobijam do 8-86% baterii 54kWh za 110zl

Dojezdzam do domu na 26% w czasie 4h10min

Koszty:
50 dom
93 ionity
125 shell
52 orlen
30 gw
110 ionity
Razem 460zl za 760km. Wychodzi jak bym jechal benzyna co pali 10L na 100km.

Zapraszam do dyskusji co zrobilem zle, z nastawieniem ze nie interesuja mnie najnizsze koszty, tylko jak najszybszy czas dojazdu oraz malo kombinacji z szukaniem ladowarek.

Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.

generalnie pociąg dla 1 osoby teoretycznie lepszy - masz czas wolny [możesz pracować lub odpoczywać] , jesteś wypoczęty ale na dworzec musisz dojechać, z dworca do miejsca docelowego też a jak masz większy bagaż to już zabawa
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
S7 na tym odcinku to kiepska jest, bo ładowarki tylko g*wniane GreenWaye i Orleny. Niedawno doszła Ionity Nidzica ale ciężko ją nazwać tanią. Do końca roku był tańszy GreenWay na MOP Lutek ale się skończył. Nie wiem z której części Warszawy lecisz ale ja bym próbował A2 i A1 gdzie masz SuC Ciechocinek i Polenergię w Trójmiejscie na Kartuskiej w ostateczności Ionity Nowostawy. Tym bardziej że chcesz latać z takimi prędkościami.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Jak zapraszasz...
Trzeba było zamiast jednego drogiego BEV kupić tani ICE oraz tani BEV. Zaoszczędził byś na zakupie, do Sopotu zajechał byś za 6l/100km benzyny.
90% jazd lokalnych robiłbyś BEV również za grosze bo z domowego ładowania.
Nie ma za co.
Przy takich litaniach zawsze przypomina mi się ten klasyk:
Droga do Sopotu
 

krzyss

Pionier e-mobilności
generalnie pociąg dla 1 osoby teoretycznie lepszy - masz czas wolny [możesz pracować lub odpoczywać] , jesteś wypoczęty ale na dworzec musisz dojechać, z dworca do miejsca docelowego też a jak masz większy bagaż to już zabawa
Generalnie na centralny jade 25 minut i parkuje za darmo. W Sopocie hotel mialem 500m od dworca… moglem jechac pociagiem 😂
 

krzyss

Pionier e-mobilności
S7 na tym odcinku to kiepska jest, bo ładowarki tylko g*wniane GreenWaye i Orleny. Niedawno doszła Ionity Nidzica ale ciężko ją nazwać tanią. Do końca roku był tańszy GreenWay na MOP Lutek ale się skończył. Nie wiem z której części Warszawy lecisz ale ja bym próbował A2 i A1 gdzie masz SuC Ciechocinek i Polenergię w Trójmiejscie na Kartuskiej w ostateczności Ionity Nowostawy. Tym bardziej że chcesz latać z takimi prędkościami.
Przez Ciechocinek jest 480km vs 380km S7… lece z Lesznowoli, nie wyjdzie krocej, zwlaszcza ze ladowanie w Ciechocinku na SuC to lekko godzinka, bo doliczysz zjazd i wjazd oraz oblozenie tej stacji i jej slaba wydajnosc.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak zapraszasz...
Trzeba było zamiast jednego drogiego BEV kupić tani ICE oraz tani BEV. Zaoszczędził byś na zakupie, do Sopotu zajechał byś za 6l/100km benzyny.
90% jazd lokalnych robiłbyś BEV również za grosze bo z domowego ładowania.
Nie ma za co.
Przy takich litaniach zawsze przypomina mi się ten klasyk:
Droga do Sopotu
Ja nawet mam taniego BEVa ktorym moglem pojechac… choc trzeba by dodac do tego parkowanie na 3 dni po ~80zl za dobe…
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Przez Ciechocinek jest 480km vs 380km S7… lece z Lesznowoli, nie wyjdzie krocej, zwlaszcza ze ladowanie w Ciechocinku na SuC to lekko godzinka, bo doliczysz zjazd i wjazd oraz oblozenie tej stacji i jej slaba wydajnosc.
Niby dalej ale dopóki te roboty na S7 na odcinku do Płońska się nie skończą to czas wyjdzie podobny. Tym bardziej że z Lesznowoli masz całe miasto do pokonania. Ja mieszkam w północnej części Wawy i tez czasami wybieram A2/A1, zależy w jaki dzień i o której godzinie tyle że póki co latam spalinówką.
 
ja bym zaczął od jazdy zgodnie z ograniczeniami prędkości :p
inna sprawa, że przy prędkości 140/150 km/h to moja octavia benzynowa 1.5 tsi mhev wcale nie pali jakoś znacząco mniej, 8,5-9l, jakby ją tankować na mopie to też by wyszło podobnie kasowo
 
Top