Nowa Dacia Spring

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Jak kto woli. Generalnie po to są różne charakterystyki zabezpieczeń, żeby mieć zapas w zależności od rodzaju obciążenia. Czyli gdy startuje jakiś silnik lub jakiekolwiek inne urządzenie które może przekroczyć natężenie znamionowe (lodówka, pompa głebinowa, etc) to żeby nie wywaliło od razu bezpiecznika, tylko żeby silnik zdążył wystartować zanim zabezpieczenie zostanie wyzwolone. Nie po to, żeby notorycznie celowo długofalowo je przekraczać, bo "może będzie ok".
Tak - zalecam wydać 800 pln, bo to główna i najważniejsza rzecz przy ładowaniu samochodu elektrycznego: przyłącze elektryczne. Samochodu, który kosztował kilkadziesiąt tysięcy pln.
W sumie to jest o tyle trafna uwaga, że podałem charakterystykę B jaką stosuje się na obwody domowe, ale zabezpieczenie główne jest zapewne C.

Od charakterystyki zabezpieczenia zależy jaka krotność prądu wywala natychmiast, zwłoka termiczna nie zależy od charakterystyki. Jeszcze raz: krótkotrwałe przekroczenie o pojedyncze ampery nie może, nie ma prawa, wywalić bezpiecznika. Ponadto nie mówimy o notorycznym znacznym przekraczaniu prądu bezpiecznika, tylko o 'może kiedyś tak się zdarzy, i wtedy od razu wywali'.

800 zł nie chroni auta za kilkadziesiąt tysięcy i nie jest do takiego auta potrzebne, to jest kolejna błędna heurystyka. Taka kwota pozwala li tylko równocześnie używać wielu urządzeń wielkiej, jak na warunki domowe, mocy. Jak ktoś ma potrzebę załączania boilera, pompy głębinowej, pompy ciepła, spawarki, równocześnie z ładowaniem auta z wielką mocą, to sobie sam postanowi czy i jak to może ogarnąć. Natomiast rekomendacja w ciemno jest błędna, bo do samego doładowania kilkunastu kWh w pozaszczycie i równoczesnego używania typowego domu z lodówką czy mikrofalówką i kilkoma kW na dachu to zupełnie niepotrzebne.

A zwłaszcza jeśli nie ma 6 mm² (wierzchem!) do gniazda - bo bez tego nie ma mowy o ładowaniu 22 kW i dyskusję o 40 A na zabezpieczeniu głównym czyni bezprzedmiotową. Dla 40 A jest też konieczne doprowadzenie 10 mm² Cu do rozdzielnicy, czego w domu z zabezpieczeniem 25 A też prawie na pewno nie ma. Także może wróćmy na ziemię. Jak ma 4 mm² pod ścianą w garażu, to puści 24 A i też będzie zadowolony. Jak ma 6 mm² to się może zastanowić czy warto trochę dopłacić i zawracać sobie głowę u OSD, żeby ładować się 30 A, o 25 % szybciej. Pewnie jak poużywa na 24 A to stwierdzi, że nie, bo jest ok. A jak ma 2,5 mm² (różne się instalacje zdarzają), to zostaje tylko ładowarka 11 kW. I też będzie ok.
1739536651314.png
 
Last edited:

pablos1278

Nowy na Forum
Tak Spring 2 2024 ten nowy 65KM. Tak mam poprawne uziemienie, ładowarka od Dacia nie działa bez. Kupiłem na Ali kolejną polecaną tutaj wyżej w postach, jak przyjdzie napiszę czy działa czy nie.
Junsun potwierdzam działa z nowym springiem 2 właśnie przyszedł z ALI i śmiga aż miło.
 

ihmoteb

Nowy na Forum
Mam problem z nowym Sparingiem nie działa mi bezprzewodowy android auto.... Telefon łaczy i można rozmawiac... Ikona Android jest naciskam i pisze że połączony....i tyle
Druga sprawa nie ma możliwości czytania SMS
Trzecia sprawa nie działa ten orzysick do wywoływania głosowego.
Ktoś miał takie problemy?
Do tego serwis opony zamienili tył na przód i samochód nie ściąga (oczywiście będę to reklamował) te opony montowane to chyba jedna wielka lipa
 

cooler

Pionier e-mobilności
Top