Nowa Dacia Spring

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
sprzedający zapytał czy to Renault
A masz Spring 2? Ja mam prostą ładowarkę Junsun 1 fazową z niebieską wtyczka, do 32A bez wifi czy BT i działa bez zarzutu (znajdź sobie na Ali, mnie wysyłali z Francji szybko przyszła) Tak więc gada głupoty. No chyba że Spring 2 jest jakiś inny pod tym kątem ale nie sądzę bo punktem styku jest gniazdo typu 2 a ładowarce jest ganz egal co się do mej podłącza - ma być standard typ 2.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Co do ładowania nowego Springa, to czy ktos już kupił inną ładowarkę niż oryginał i czy ona działa??? Pytam bo kupiłem na Ali ładowarka no i niestety nie działa. Auto pokazuje błąd, sprzedający zapytał czy to Renault i potwierdził że do tej marki nie ma ładowarek, i przyjął zwrot.
EVSE to tak naprawdę niezbyt wyszukane urządzenie i jeśli coś nie działa to szukałbym raczej powodu w Twojej instalacji, niż w samym EVSE. Masz poprawne uziemienie? W sensie niektóre samochody to kompletnie zlewają (na przykład Leaf) ale akurat Renault (szczególnie Zoe) jest mocno wyczulone na brak uziemienia. Jaki błąd dostawałeś podczas próby ładowania?
 

pablos1278

Nowy na Forum
EVSE to tak naprawdę niezbyt wyszukane urządzenie i jeśli coś nie działa to szukałbym raczej powodu w Twojej instalacji, niż w samym EVSE. Masz poprawne uziemienie? W sensie niektóre samochody to kompletnie zlewają (na przykład Leaf) ale akurat Renault (szczególnie Zoe) jest mocno wyczulone na brak uziemienia. Jaki błąd dostawałeś podczas próby ładowania?
Tak Spring 2 2024 ten nowy 65KM. Tak mam poprawne uziemienie, ładowarka od Dacia nie działa bez. Kupiłem na Ali kolejną polecaną tutaj wyżej w postach, jak przyjdzie napiszę czy działa czy nie.
 

Attachments

  • IMG_0694.jpeg
    IMG_0694.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 18
Last edited:

PaRa

Zadomawiam się
Podepnę się pod temat ładowarki do Spring, bo posiadam Twingo ZE i też szukam urzadzenia, które pozwoli mi szybciej naładować auto niż dołączona do auta ładowarka 3,7.
Auto ma mała baterię - netto 21.3 kWh, mieszkam na wsi i najbliższa ładowarka to 10 km.
Dziś rano musiałem pojechać do Warszawy i wróciłem z baterią 13%, auto potrzebowało 9,5 godziny żeby się naładować do 100%.

Mam w garażu skrzynkę / rozdzielnicę elektryczną z gniazdkami 230V i dwoma gniazdami siłowymi ( duże i małe ), moc to 14 kW i zabezpieczenie 25A.

Dobrze mi się wydaje, że powinienem szukać urządzenia 11Kw i 16A ? Pozwoli mi to naładować auto w 2-3 godziny ?

Czy iść w polecany tu Junsun, czy raczej Khons ?
 

p0li

Pionier e-mobilności
dobrze myslisz, junsun nie znam, khonsa moge ci polecic bo mialem 12 w pracy i zaden sie przez 2 lata nie zepsul
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Podepnę się pod temat ładowarki do Spring, bo posiadam Twingo ZE i też szukam urzadzenia, które pozwoli mi szybciej naładować auto niż dołączona do auta ładowarka 3,7.
Auto ma mała baterię - netto 21.3 kWh, mieszkam na wsi i najbliższa ładowarka to 10 km.
Dziś rano musiałem pojechać do Warszawy i wróciłem z baterią 13%, auto potrzebowało 9,5 godziny żeby się naładować do 100%.

Mam w garażu skrzynkę / rozdzielnicę elektryczną z gniazdkami 230V i dwoma gniazdami siłowymi ( duże i małe ), moc to 14 kW i zabezpieczenie 25A.

Dobrze mi się wydaje, że powinienem szukać urządzenia 11Kw i 16A ? Pozwoli mi to naładować auto w 2-3 godziny ?

Czy iść w polecany tu Junsun, czy raczej Khons ?
Czekaj czekaj... A czy Twingo nie ma przypadkiem ładowarki 22kW, tak jak Zoe? Jeśli tak to w godzinę go naładujesz ;) Podeślij fotkę gniazda ładowania w aucie.
 

PaRa

Zadomawiam się
Czekaj czekaj... A czy Twingo nie ma przypadkiem ładowarki 22kW, tak jak Zoe? Jeśli tak to w godzinę go naładujesz ;) Podeślij fotkę gniazda ładowania w aucie.
Tak, ma ładowarkę 22kW.

Ale wydaje mi się, że ogranicza mnie moja instalacja elektryczna i jej zabezpieczenia i dlatego te 11 kW
 

Attachments

  • 476337245_9575830952469043_4290135975846183237_n.jpg
    476337245_9575830952469043_4290135975846183237_n.jpg
    117,2 KB · Liczba wyświetleń: 10

vwir

Pionier e-mobilności
No są wszystkie piny, więc faktycznie 22kW. Tak - teraz ograniczeniem pozostaje Twoja instalacja. Jeśli nie masz przyłącza rzędu 23kW (lub więcej) to nie wykorzystasz tego co potrafi samochód. Ale 11kW przy tak malutkiej baterii to i tak będzie bardzo szybkie ładowanie. Ja bym brał Khonsa. To już z niewiele ponad 1tys pln można dostać: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-evse-khons-g2-11-kw-16a-3f-type-2-nowa-6m-16567485026
Na aliexpress trochę ponad 700 (wysyłka z DE): https://pl.aliexpress.com/item/1005008088808361.html
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale 11kW przy tak malutkiej baterii to i tak będzie bardzo szybkie ładowanie. Ja bym brał Khonsa. To już z niewiele ponad 1tys pln można dostać: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-evse-khons-g2-11-kw-16a-3f-type-2-nowa-6m-16567485026
Na aliexpress trochę ponad 700 (wysyłka z DE): https://pl.aliexpress.com/item/1005008088808361.html
A ja bym brał coś z 21 kW.
Najwyżej nie puścisz go na całą moc.

Może kiedyś zmienisz moc na przyłączu i będzie jak znalazł.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
No są wszystkie piny, więc faktycznie 22kW. Tak - teraz ograniczeniem pozostaje Twoja instalacja. Jeśli nie masz przyłącza rzędu 23kW (lub więcej) to nie wykorzystasz tego co potrafi samochód. Ale 11kW przy tak malutkiej baterii to i tak będzie bardzo szybkie ładowanie. Ja bym brał Khonsa. To już z niewiele ponad 1tys pln można dostać: https://allegro.pl/oferta/ladowarka-evse-khons-g2-11-kw-16a-3f-type-2-nowa-6m-16567485026
Na aliexpress trochę ponad 700 (wysyłka z DE): https://pl.aliexpress.com/item/1005008088808361.html
Nie potrzeba 23 kW, liczy się tylko czy masz zabezpieczenia 32 A czy nie, a takie dają od ok. 16-17 kW umownej. https://forum.elektrowoz.pl/threads/nowa-dacia-spring.8281/post-215253
Jeśli nie 32, to masz pewnie 25 A, a to też sporo więcej niż 16. Ładowarkę 22 kW, byle z możliwością ograniczenia prądu. Przez noc będziesz mógł spokojnie dwadzieścia kilka amperów puścić.

Duża moc ładowania pozwala też znacznie lepiej wykorzystać ceny dynamiczne!
 
Top