Nowa Dacia Spring

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
W springu możesz przerwać ładowanie zdalnie z aplikacji. Jest też aplikacja Springcontrol która niebawem może pojawić się na sklepie Google. Póki co jest do pobrania na springforum.de
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Ja używam takiego sterownika (20A) , ładując prądem 13A:


Jak na razie, bez problemów.
Masz fart, bo trafiłeś na solidnie wykonane urządzenie :)
Normalnie z gniazdka 230V można w sposób ciągły pobierać chyba tylko 10A, max. 13A.
Więc wyciągasz ile się da!
Prąd 16A który pisze na gniazdku - tylko chwilowo (albo na własne ryzyko, z gaśnicą w pobliżu ;)
Trzeba też uważać bo gniazdko - gniazdku nierówne ;) I jeszcze zależy czy w środku śruby ma porządnie dokręcone (a te z czasem potrafią się luzować...).
Nie mylmy stycznika z przekaźnikiem. Prądy rzędu 20-30A powinny być włączane i wyłączane stycznikami choćby ze względu na to, że mają one komory gaszące łuk, mocniejszy układ "napędowy" szybsze rozłączenie i bardzie wytrzymałe styki.
Nie wiem jaki jest element łączący w ładowarkach, zakładam, że odpowiednio wytrzymały skoro to nie one się palą a gniazdka. Natomiast jakieś "sterowniczki" pewno załącza i wyłączą , pytanie jak zniosą 10h prądu 32A. Z opisu powyżej wynika że jest z tym różnie.

Zgadzam się w 100% z @piejar. W wallboxie na 32A (zaglądałem :) )są takie wielkie przekaźniki na 250V, niespotykane w handlu. Każdy oddzielnie do 1 przewodu L / N. Nie montują tam styczników. Ale ...

W ładowarce ten przekaźnik przełącza się tylko przy braku obciążenia. Ładowarka komunikuje się z autem i "wie" kiedy jest obciążenie a kiedy nie. Ba, nawet wymusza ograniczenie prądu.
Dzięki temu jak ten przekaźnik przełącza, nie zapala się łuk, bo akurat nie płynie prąd. Więc nie ma czego gasić :) To zwiększa żywotność styków.
Jakikolwiek sterownik / przekaźnik przed EVSE już nie ma takiej wiedzy jak ładowarka EVSE.
Może teoretycznie np. o zadanej godzinie rozłączyć pod pełnym obciążeniem, więc styki mogą mu się wypalać i niszczyć z czasem.
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
W springu możesz przerwać ładowanie zdalnie z aplikacji. Jest też aplikacja Springcontrol która niebawem może pojawić się na sklepie Google. Póki co jest do pobrania na springforum.de
Jak takie apki są długofalowo utrzymywane przekonał się mój sąsiad, który Renówki (głównie Fluence ZE) sprowadza i nim handluje. A to spółka-matka Dacii. To samo było chyba niedawno ze Smartem. Koniec modelu, koniec supportu. Nawet jak harmonogram można w aucie czy apce zaprogramować, bo tak wygodniej, to lepiej mieć plan B na ładowarce, zwłaszcza, jeśli można to dostać w tej samej cenie.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A długo używasz i przy jakim prądzie?
Ja już zaufania nie mam 3 się spaliły na 3, jedno wywołało pożar.

Tylko sterowanie stycznika w tablicy.
Najdłużej ładowałem 10 godzin za jednym razem. Prądem 13A, jak pisałem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Najdłużej ładowałem 10 godzin za jednym razem. Prądem 13A, jak pisałem.
Pytam od jakiego czasu.
U mnie też chodziło, nawet po kilka miesięcy/lat, zanim się poddało i sfajczyło.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pytam od jakiego czasu.
U mnie też chodziło, nawet po kilka miesięcy/lat, zanim się poddało i sfajczyło.
Aha. Na razie ładowałem się kilka razy. Będę obserwował.
 

pablos1278

Nowy na Forum
Co do ładowania nowego Springa, to czy ktos już kupił inną ładowarkę niż oryginał i czy ona działa??? Pytam bo kupiłem na Ali ładowarka no i niestety nie działa. Auto pokazuje błąd, sprzedający zapytał czy to Renault i potwierdził że do tej marki nie ma ładowarek, i przyjął zwrot.
 
Top