Nowa Dacia Spring

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Panowie dziękuje za wszystkie pomocne rady, teraz to może proszę o odpowiedź jednym zdaniem co wybrać do Daci, nie na przyszłość tylko do tej Daci.
Będę miał w garażu siłę z gniazdkiem 32 i 16.
Moc przyłączeniowa będzie między 12 a 15.
Zabezpieczenie minimum 25 a pewnie 32
Więc czym najszybciej naładuje domu Dacie spring?
Maksymalny nie chce wydać więcej niż 1200zl na ładowarke.
Z 15 kW umownej dostaniesz pewnie takie samo 25 A jak dla mniejszej, a zapłacisz więcej za warunki przyłączeniowe (ca. 80 zł/kW).
1000018946.png

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Jeszcze nie mam gniazda 3f nie mam nawet w domu 3 faz, ale będę miał do miesiąca.
Elektryk będzie przerabiał i to nawet nie pod samochód, ale potrzebuje 3f pod rozbudowę fotowoltaiki.
Jak już będą 3F to dam gniazdo 32 bo pewnie lepiej, zabezpieczenie mam 25 A (mam nadzieję że mi zwiększa) moc przyłączeniowa będzie 12,5.
Jestem w tym zielony więc w sumie proszę o radę czy ta ładowarka którą zamierzam kupić jednofazowa zencar 7,4 będzie najlepszym rozwiązaniem?
Ja mam takiego Zencara 7,4kW do ładowania Leafa i spisuje się świetnie.
Moc przyłączeniowa domu: 12,5kW, przed licznikiem 3xC25 i tego nie da się ruszyć (stare kable na osiedlu).
Podczas ładowania auto pobiera z 1 fazy około 28A prądu (wcale nie 32A), czyli 6,4 kW. Nigdy jeszcze mi nie wybiło bezpieczników C25A / B25A, bo to tylko +16% przetężenia.
Całe ładowanie (36-37 kWh) mieści mi się zawsze w nocnej taryfie - od 22:00 do 6:00 :)
Ale koniecznie musisz zadbać, żeby elektryk położył Ci grubsze przewody w całym obwodzie ładowania, niż kładzie się zwykle. Uprzedź go o planowanym obciążeniu. Dotyczy to też mostków w rozdzielnicach (2,5 mm grzeją się już niedopuszczalnie!).
Sprawdź żeby do tej samej fazy nie było dołączone nic z czego będziesz korzystał w nocy podczas ładowania (żadnych podgrzewaczy wody, czajników, pralki, mikrofali itp.) bo wtedy już będzie przegięcie :)