Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

krzyss

Pionier e-mobilności
Niby dalej ale dopóki te roboty na S7 na odcinku do Płońska się nie skończą to czas wyjdzie podobny. Tym bardziej że z Lesznowoli masz całe miasto do pokonania. Ja mieszkam w północnej części Wawy i tez czasami wybieram A2/A1, zależy w jaki dzień i o której godzinie tyle że póki co latam spalinówką.
Ale te roboty na S siedem nie były żadnym problemem Kiedy jechałeś tamtą trasą tam już wszędzie są dwa pasy
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Ale po co w ogóle liczyć koszty pojedynczego wyjazdu?
W sumie ważny jest koszt kilometra liczony narastająco za okres eksploatacji. Reszta to nieistotne szczegóły.
Inaczej dojdzie się do idiotycznego wniosku, że warto wydać kilkadziesiąt tysięcy by kilka razy w roku oszczędzić dwie setki. Genialne... ekonomicznie Genialne...
Inna rzecz, że 140-150 na Sce... to się daje leczyć... są terapie...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale po co w ogóle liczyć koszty pojedynczego wyjazdu?
W sumie ważny jest koszt kilometra liczony narastająco za okres eksploatacji. Reszta to nieistotne szczegóły.
Inaczej dojdzie się do idiotycznego wniosku, że warto wydać kilkadziesiąt tysięcy by kilka razy w roku oszczędzić dwie setki. Genialne... ekonomicznie Genialne...
Inna rzecz, że 140-150 na Sce... to się daje leczyć... są terapie...
Z tym 150 to nie przesadzajmy :)
Trasa byla pusta i jest juz w standardzie autostrady tyle ze bez telefonow przy krawedzi.
Nie jestem z tych co jezdza jak wariat.

A co do kosztow to masz racje, bylem dwa razy w Chorwacji za prawie darmo w czasach bezplatnych ladowarek.
Na codzien smigam za 15-20pln 100km i jestem zadowolony, jednak malo kto pisze jak jest na trasie w realu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeszcze ciekawostka.
Podjechalem na ionity z 8 % i ladowalem 29minut do 88%
Jak podjechalem stala skoda enyaq i ladowala z 36% (nie wiem ile juz czasu) i jak ja odlaczalem przy 88% swoja tm3lr to skoda miala 71%
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Przy tych prędkościach to ICE spaliłoby za tyle samo. Jedyny problem to liczba hubów ładowania, a właściwie ich brak jeżeli liczymy że hub to minimum 6-8 szybkich ładowarek.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Rozne sa dyskusje o tym jak tanio jezdzic.
Ja dam przyklad jak jezdzic szybko i drogo.
Warszawa - Sopot w jedna strone mam 380km wiec w dwie strony jest 760km.

Jazda trasa S7. Staram sie jechac szybko jak benzyna raczej nie przekraczam 140km/h
Wyjazd na 93% naladowany w domu bateria i kabina przygotowana, koszt ladowania ok 50zl
Ladowanie na Ionity Nidzica 47kWh - 93zl
Tanio bo mam abonament, ale nie locze go dodatkowo bo zwrocil mi sie juz na poprzednich jazdach.
W Sopocie nie mam czasu sie ladowac, przestawiac auta itp, wiec zakladam ze musze dojechac na 40-50%. Musze wiec sie gdzies podladowac jeszcze.
Staje na Shell-u w Nowym Dworze Gdanskim ma byc szybka 300kW stacja, niestety nie chce ruszyc za pomoca terminala platnoczego. Odpalam karta ecotap. Potem sie dowiaduje ze naladowalem 29kWh po 4,3pln czyli ladowanie za 125zl
Docieram w 4h30 minut do sopotu, bylo troche korkow na wjezdzie i mam 45% baterii, stawiam auto z wartownikiem na 2 dni. Przy odbiorze mam 29%.
Mam chwile zeby przestawic auto na Orlenowe AC po 1.95, byl tanszy GW po 1,7 ale sie okazuje ze parking po 7zl

Dobijam na orlenie 27kWh za 52zl
Wyjazd na jakis 65%
Myslalem ze dojade na Ionity, niestety za pozno zaczalem wolniej jechac. Dobijam na GW 12kWh za 30zl
Jade dalej dosc szybko jak poprzednio, ladowanie na ionity, troche mi sie przeciagnelo bo jadlem w MC i gadalem, dobijam do 8-86% baterii 54kWh za 110zl

Dojezdzam do domu na 26% w czasie 4h10min

Koszty:
50 dom
93 ionity
125 shell
52 orlen
30 gw
110 ionity
Razem 460zl za 760km. Wychodzi jak bym jechal benzyna co pali 10L na 100km.

Zapraszam do dyskusji co zrobilem zle, z nastawieniem ze nie interesuja mnie najnizsze koszty, tylko jak najszybszy czas dojazdu oraz malo kombinacji z szukaniem ladowarek.

Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.
Nic źle nie zrobiłeś. Jechałeś jak większość kierowców. Za wysokie koszty odpowiadają ceny u co najmniej niektórych operatorów - 4,3 na Shell mówi samo za siebie ... Marzę o dniu, kiedy Tesla nastawia swoich SuC i za przeproszeniem nasra w karty tych zdzierców.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nic źle nie zrobiłeś. Jechałeś jak większość kierowców. Za wysokie koszty odpowiadają ceny u co najmniej niektórych operatorów - 4,3 na Shell mówi samo za siebie ...
Oni faktycznie tyle mają, czy pośrednik zgarnął pod siebie coś extra?
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jeszcze ciekawostka.
Podjechalem na ionity z 8 % i ladowalem 29minut do 88%
Jak podjechalem stala skoda enyaq i ladowala z 36% (nie wiem ile juz czasu) i jak ja odlaczalem przy 88% swoja tm3lr to skoda miala 71%
To enyaq nie ma 150kW do 80%? Tak mi sprzedawca mówił 🤔
 
Top