Moje wrażenia

Q6 quattro, praktycznie wszystkie pakiety i opcje, brakuje tylko dachu - nie chciałem, koła 20"
To mój pierwszy EV, wcześniej w trakcie wakacji pożyczony na 4 dni 2008e, wcześniej bezyna, a w domu jeszcze plugin

1. Pierwsza jazda Q6, demo od wieczora do rana, zrobiona trasa 230 km, rozładowana bateria z 95 do 10, ale jazda na autostradzie b. szybka - i problemy z testowym ładowaniem na greenway (nie udane, a Pani z teslą po mnie bez problemu). - auto było przed aktualizacją. Serwis namierzył problem i potwierdził, że po aktualizacji nie ma już problemu z ładowaniem

2. Kupiłem auto, od razu dostałem zaktualizowane. Moje pierwsze przemyślenia w 2 dni, szybka trasa KRK-KTW-KRK
- mega fajne w środku
- maga fajnie przyspiesza
- fajnie, ze można zaparkować w środku miasta na miejscu EV a nie szukać miejsca 20 minut, podładowanie przez 30 minut o pare procent na ładowarce z taurona to "skutek uboczny"
Ocena: pozytywna, ale BMW ICE to jednak wyższa jakość w środku niż audi, niemniej cieszę się ze zmiany

3. Pierwszy tydzień - codziennie trasa trasa dom - szkoła - praca - dom, z niewielkimi zakupami
- fajnie się jeździ, codziennie po pracy bawie sie pokładowym androidem i konfiguruje go po 30 -40 minut
- podpinam tronity, aby zbierało mi ładowania z domu do rozliczenia
- no i dupa 2,5 dnia nie działa audi connect, nic się z tel nie zrobi. I mega zaskoczenie, że to takie badziewie na którym nie można polegać. W poprzednim BMW nigdy nie miałem problemu (7 lat), żona w Mercedesie miała przez 2 lata 1 raz problem przez godzinę. I zamiast komfortowo sobie z domu zmienić godzinę na którą auto ma być ciepłe, albo kliknąć 5 minut przed wyjściem ustawiam i planuje zawsze godzinę przy przyjeździe. Istotna niedogodność
- tronity oczywiście nie zebrało jednego ładowania, ręcznie musiałem dodać z ww. powodu
- nie da się podpiąć jedynie cyfrowego kluczyka. (Update: 3.03.2025)Po serwisie 06XL kluczyk cyfrowy, który wcześniej został podpięty działa też bezprzewodowo czyli - auto można odblokować bez wyciągania telefonu/FOB i nie trzeba umieszczać telefonu w podstawce.

Wszystko inne mi działa. Support audi digital to generalnie porażka. Na 3/4 pytań odsyła do tego drugiego serwisu, a drugi do pierwszego, na koniec odesłali do dealera, który jak wiadomo nic nie może w tym temacie. Dobrze że nie mam innych problemów, bo historie w internecie są przerażające.
4. Pierwsza trasa KRK-okolice wrocławia - KRK
- no znowu ten dupny audi connect, czytam instrukcje, ustaw timer na godzine odjazdu aby było 100%. I okazuje się, że z apki się tego nie da. No więc kombinuje, obniżam ładowanie na 50% z apki, ale jak mi raz wyskoczył problem z połączeniem, to już mam uraz, nie klikam, bo zaraz nie będzie w ogóle naładowane. Na rano jest ok 99%
- przed pierwszym planowym ładowaniem mam 40% baterii, ok 140km zasiegu i nagle wyskakuje zasieg 46 km (dalej 40% baterii), a do ładowarki 30km. Tętno aż skoczyło mi na 70bpm- sprawdziłem na garminie :). Chyba włączyło sie podgrzewanie baterii. Po 5 minutach wróciło na ~130 km, Nie wiem co to było. Stawiam na podgrzewanie i komputer który nie wiedział czemu wzrosło zużycie.
- pierwsze ładowanie DC ionity - plug&charge działa, fajnie, szybko. Dłużej kawe robili w KFC niż ładowanie trwało. Oczywiście awaria audi connect, tronity nie zarejestrowało ładowania
- audi etron planer fajnie planuje i łapie wszystkie ładowarki, na miejscu ładuje się jadąc obiad pod biedronką, zrobiło się 91% mimo, ze spieszyliśmy się z obiadem
- po drodze powrotnej szybkie ładowanie na greenway - wszystkie wywołane z audi charge
- trasa ~31kwh/100, miejscami b. szybka jazda, a czasami korki. Trochę dużo, ale tego się spodziewałem
Na takie trasy to auto jest super. Ale obawiam się trasy np do Gdańska w zimie.
 
Last edited:
Nie ma się czego obawiać. Po drodze są ładowarki, a samochód do nich zaprowadzi przedtem grzejąc baterię. Tylko niepokojące są te lagi oprogramowania.
Może się, źle wyraziłem. Obawiam się, istotnie wolniejszego przejazdu niż dotychczas :)
Oprogramowanie w aucie działa mega szybko. Połączenie audi connect z chmurą audi nie laguje, ono po prostu przestaje działać okresowo. A czasami okres w którym nie działa to 2.5 dnia, czasami 0,5 dnia -. 3 x zauważone w ciągu 1,5 tygodnia.
 

Darski

Q6 e-tron
Mogę spytać jak ubezpieczenie wyszło i za jaką wartość pojazdu?
Napaliłem się też na Q6 jak gazownik przed zmianą ale cały czas się zastanawiam bo to tanie rzeczy nie są. No i czekam na oferty z okazji przekręcenia rocznika. Jesteś ogólnie zadowolony z zakupu? Coś jeszcze brałeś pod uwagę?
Ja gdzieś tam czekałem na Q5 w pluginie ale raz, że jeszcze go nie ma, dwa że nawet nie wiadomo kiedy ten plugin będzie a trzy, że po ostatnim pojeździe mam uraz do tych "Hecho en México". No i ogólnie zastanawiam się jak z trwałością akumulatorów w pluginach przy takiej codziennej eksploatacji na prądzie...
 
Last edited:
Mogę spytać jak ubezpieczenie wyszło i za jaką wartość pojazdu?
Napaliłem się też na Q6 jak gazownik przed zmianą ale cały czas się zastanawiam bo to tanie rzeczy nie są. No i czekam na oferty z okazji przekręcenia rocznika. Jesteś ogólnie zadowolony z zakupu? Coś jeszcze brałeś pod uwagę?
Ja gdzieś tam czekałem na Q5 w pluginie ale raz, że jeszcze go nie ma, dwa że nawet nie wiadomo kiedy ten plugin będzie a trzy, że po ostatnim pojeździe mam uraz do tych "Hecho en México". No i ogólnie zastanawiam się jak z trwałością akumulatorów w pluginach przy takiej codziennej eksploatacji na prądzie...
2% ubezpieczenia.

Tak, b. zadowolony, póki co wszystko u mnie extra, ale po forach chodzą straszliwe historie dot. problemów z oprogramowaniem - ja mam zaktualizowany przy przeglądzie zerowym i zero problemów. Teraz ten upgrade jest wycofany ale na dniach ma wrócić.

Patrzyłem na
  • EQE SUV (w lecie) - bujało jak w autobusie
  • EQE limuzyna - jeździłem, wszystko super, szczególnie wygląd zewn, ale (1) chcę dalej suva i (2) jednak audi ma lepsze parametry ładowania, i minimalnie lepsze wyposażenie. Cena praktycznie taka sama. Znaleźć EQE z podgrzewaną kierownicą nie jest łatwo!
  • Macan zbyt drogi
  • BMW x3 nowa hybryda (dla przyzwoitości popatrzyłem, bo wcześniej miałem x4) i tragedia jak to wygląda w środku tandetnie
  • Tesla Y Juniper - w zasadzie główny konkurent, jeździłem w lecie i jazda super, wnętrze, szczególnie z tyłu straszliwie odstaje, zależało mi na HUD (a tesla nie ma) ale zdecydowały (1) testy awaryjności które wyszły + zdjęcia tesly na murze z rozwalonymi wahaczami. Jakaś patologia, że takie coś wypuszczają i wszyscy wiedzą, że wahacz może pęknąć(!). Przecież przy większej prędkości to jest zgon
  • Przy okazji widziałem w salonie BYD (w środku na prawde extra), nie było jeszcze wtedy sealiona 7, choć pewnie na niego i tak bym się nie zdecydował
Na koniec rabat >20%, i to, że audi q6, to rzeczywiście najnowsza dzisiaj na rynku technologia i wygląd wnętrza zrobiły swoje, choć uczciwie trzeba powiedzieć, że audi 2025 jest wieloma miejscami mniej luxusowe niż bmw 2017, widać to w detalach jak podświetlenia kieszeni schowków itd. Niemniej gdyby decydował luxus wykończenia i wyglądu to brałbym EQE. Żona była za EQE, ale ona ma już swoją gwiazdę plugin, a to auto dla mnie.

PS. Widziałem nowe q5 sportback- śliczne, ale wcześniej się przekonałem że zmienię na pełnego EV albo wcale, nie miałem ciśnienia. Nawet jak mi gość przy zakupie mojego x4 zaczął krytykować ev to mu powiedziałem, żeby nie kontynuował, bo jak mu się uda i mnie przekona do swojego zdania to moje x4 już nie jest na sprzedaż :D
 

Darski

Q6 e-tron
2% ubezpieczenia.

Tak, b. zadowolony, póki co wszystko u mnie extra, ale po forach chodzą straszliwe historie dot. problemów z oprogramowaniem - ja mam zaktualizowany przy przeglądzie zerowym i zero problemów. Teraz ten upgrade jest wycofany ale na dniach ma wrócić.

Patrzyłem na
  • EQE SUV (w lecie) - bujało jak w autobusie
  • EQE limuzyna - jeździłem, wszystko super, szczególnie wygląd zewn, ale (1) chcę dalej suva i (2) jednak audi ma lepsze parametry ładowania, i minimalnie lepsze wyposażenie. Cena praktycznie taka sama. Znaleźć EQE z podgrzewaną kierownicą nie jest łatwo!
  • Macan zbyt drogi
  • BMW x3 nowa hybryda (dla przyzwoitości popatrzyłem, bo wcześniej miałem x4) i tragedia jak to wygląda w środku tandetnie
  • Tesla Y Juniper - w zasadzie główny konkurent, jeździłem w lecie i jazda super, wnętrze, szczególnie z tyłu straszliwie odstaje, zależało mi na HUD (a tesla nie ma) ale zdecydowały (1) testy awaryjności które wyszły + zdjęcia tesly na murze z rozwalonymi wahaczami. Jakaś patologia, że takie coś wypuszczają i wszyscy wiedzą, że wahacz może pęknąć(!). Przecież przy większej prędkości to jest zgon
  • Przy okazji widziałem w salonie BYD (w środku na prawde extra), nie było jeszcze wtedy sealiona 7, choć pewnie na niego i tak bym się nie zdecydował
Na koniec rabat >20%, i to, że audi q6, to rzeczywiście najnowsza dzisiaj na rynku technologia i wygląd wnętrza zrobiły swoje, choć uczciwie trzeba powiedzieć, że audi 2025 jest wieloma miejscami mniej luxusowe niż bmw 2017, widać to w detalach jak podświetlenia kieszeni schowków itd. Niemniej gdyby decydował luxus wykończenia i wyglądu to brałbym EQE. Żona była za EQE, ale ona ma już swoją gwiazdę plugin, a to auto dla mnie.

PS. Widziałem nowe q5 sportback- śliczne, ale wcześniej się przekonałem że zmienię na pełnego EV albo wcale, nie miałem ciśnienia. Nawet jak mi gość przy zakupie mojego x4 zaczął krytykować ev to mu powiedziałem, żeby nie kontynuował, bo jak mu się uda i mnie przekona do swojego zdania to moje x4 już nie jest na sprzedaż :D
Jakoś mi te Mercedesy nie leżą, ani w środku, ani na zewnątrz. Nowe X3 oglądałem i zadumalem się nad kierunkiem designu, który obrali bawarczycy. Macan cennikowo może nie taki dużo droższy ale tam Rabat jest tylko stolicą, więc finalnie wychodzi sporo drożej. Mam w kraju kilka typów ze stocku, liczę trochę na 24% rabatu, jak w zeszłym roku było, ale jeszcze spoglądam na Q8 etron... Sporo większy, bardziej luksusowy, po liftingu nawet sensowny zasięg ma ale jednak trochę z poprzedniej epoki. 2% za pakiet dealerski to tak sensownie. Właśnie co jestem w salonie Audi to zapominam zapytać....
 
Moje odczucia po miesiącu, wiele się nie zmieniły po za tym, że:
Minusy od największych
  • czytając forum o problemach innych z Q6, nie mam spokoju, że na 100% dojadę, wrócę. Czuje sie jak ktoś kto kupił używane auto i nie wie co tam jeszcze jest spitolone, to jest najgorsze. Nigdy nie miałem używki więc dla mnie nowość.
  • musze planować każdy większy wyjazd (to jest nie fajne), co więcej np na Słowacji w ogóle prawie nie ma szybkich ładowarek wiec wyjazd na narty = planowanie^2
  • streaming działa tylko player.pl. Nie działa netflix/disney+/prime video
  • kluczyk cyfrowy nie używa UWB więc sam nie otwiera/zamyka auta, ani nie działa wtedy otwieranie z buta bagażnika więc używam tradycyjnego
  • te ekrany są rozpraszające, ciągle sie nimi bawie, oby to minęło
  • Spodziewałem się mniejszego zużycia, a teraz jest świeży wątek, że chyba u wszystkich ostatnie 10% jest nie zużywalne - jeszcze się wyjaśnia
  • aplikacja audi nie działa często.
Zależy jak patrzeć
  • zacząłem wolniej jeździć żeby oszczędzać energie/dojechać, więc jeżdżę bardziej zgodnie z przepisami
  • trzeba przyzwyczaić sie, że przychodzisz do domu to wpinasz
Plusy
  • przyspieszenie jest niesamowite a w połączeniu z ciszą i prowadzeniem zabójcze, raz prawie wypadłem z zakrętu jadać pod górę na zakopiance, trzeba się do tego przyzwyczaić :/
  • głośnik do komunikatów z Yanosika w zagłówku, nie przeszkadza innym
  • fajnie mieć zagrzane i odśnieżone auto rano, mam garaż ale zawalony
1736176178502.png
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
  • musze planować każdy większy wyjazd (to jest nie fajne), co więcej np na Słowacji w ogóle prawie nie ma szybkich ładowarek wiec wyjazd na narty = planowanie^2
Nie za bardzo rozumiem tę tezę.

Ja często przejeżdżam przez Słowację, jeździłem północ-południe, wschód-zachód, na ukos, itp, i sytuacja ładowarek (w tym ceny) jest o wiele lepsza, niż w Polsce. Plugshare podaje 62 lokalizacje dla ładowarek 150+ kWh na Słowacji. To tak jakby w Polsce było około 400 lokalizacji z ładowarkami 150+ kWh (Słowacja jest ponad 6 razy mniejsza od Polski).

To skąd ta teza, że na Słowacji prawie nie ma szybkich ładowarek? Szczerze, to ja bym sobie życzył, aby w Polsce była taka sytuacja z ładowarkami (w tym ceny), jak na Słowacji.
 
Top