Rozwiązanie problemu śmierdzących filtrów powietrza

Hermes

Posiadacz elektryka
Dzięki @SlawekW
A tak niektórzy śmieszkowali, że "zaraz ktoś napisze, że 10 filtrów - a są tylko 3", jak pisałem o 4.
I co? Ktoś się przyzna do błędu i przeprosi?
Nie. Nikt. Każdy napisze, że "właśnie to miał na myśli".
A jednak SĄ CZTERY kabinówki.
Wracam do mojego pytania: 4 identyczne czy 2 inne i 2 inne?

Bo z foto wynika, że HEPA jest ten od góry, prawda? A nie ten od dołu zabudowany kratką plastikową...?
 

SlawekW

Zadomawiam się
A jednak SĄ CZTERY kabinówki.

No nie - filtry kabinowe (w kabinie) są dwa. Jeden obok drugiego. Jeszcze się do nich nie dostawałem, więc nie mam foto. Ale można znaleźć w internecie lub na YT.

To co wkleiłem to moje zdjęcie frunka. Tam po odkręceniu pokrywy masz kolejne 4 filtry: dwa węglowe (te czarne z kratką) i bezpośrednio na nich położone dwa HEPA.
Tak to wygląda jak wyjmiesz i położysz obok filtry HEPA:
1736446628899.png
 

Michal

Moderator

Hermes

Posiadacz elektryka
Kabinówkę mam na myśli wygląd - i one są 4: 2 w kabinie i 2 we frunku.
A autach w których kabinówka jest w okolicy podszybia na ZEWNĄTRZ jakoś wszyscy i tak określają je jako kabinówka, bo dotyczą KABINY.
Strasznie macie zwyczaj przekręcania, aby "tylko na moje wyszło."
Po co, skoro widać, że praktycznie identyczne (nie wiem czy wg numerów, ale wygląd identyczny) są te wewnątrz i na zewnątrz i wszystkie dotyczą KABINY. Czy może to filtr powietrza silnika...? ;) :D
Przestańcie zaklinać rzeczywistość.
Prosiłem tylko o odpowiedź na pytanie o numery tych kabinówek w środku i we frunku - a wy się doktoryzujecie w przegranej z góry sprawie.
Niepotrzebnie.
No ale takie czasy - nikt do błędu się nie przyzna. Tylko brnął będzie.

Z drugiej strony należałoby doprecyzować tak przy okazji - co 2 lata to Tesla każe wymienić te 2 kabinówki wewnątrz tylko tak?
I ponawiam, powtarzam prośbę o numery tych kabinówek wewnątrz i we frunku. ;)
 

Michal

Moderator
W instrukcji jest napisane jak byk, że wymiana węglowych pod maską jest częścią wymiany filtra HEPA, a Ty się upierasz, żeby akurat tę część w jednej obudowie z HEPA nazywać kabinówką tak samo jak znacznie mniejsze filtry będące w tym akurat modelu w środku auta.
Przykładowo Dyson ma połączone filtry HEPA z węglowymi i nazywa to HEPA + carbon.
Nazywaj sobie jak chcesz, ja to mam gdzieś.

Jak szukasz numeru części to polecam google: Tesla cabin filter...
Tego drugiego możesz szukać tak samo, bo to przecież kabinówka, ale łatwiej znaleźć szukając po: Tesla hepa filter :p
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzięki @SlawekW
A tak niektórzy śmieszkowali, że "zaraz ktoś napisze, że 10 filtrów - a są tylko 3", jak pisałem o 4.
I co? Ktoś się przyzna do błędu i przeprosi?
Nie. Nikt. Każdy napisze, że "właśnie to miał na myśli".
Przecież masz to dokładnie opisane stronę wcześniej, przeczytaj raz jeszcze.
A jednak SĄ CZTERY kabinówki.
Nie, filtry kabinowe są dwa, oba identyczne. (zerknij na pierwszy film który podlinkował @Michal )
Wracam do mojego pytania: 4 identyczne czy 2 inne i 2 inne?
Filtry kabinowe są różne od tych czterech zamontowanych z przodu i tworzących filtr HEPA.
Bo z foto wynika, że HEPA jest ten od góry, prawda? A nie ten od dołu zabudowany kratką plastikową...?
Filtr HEPA, to zestaw czterech filtrów zamontowanych z przodu samochodu (tu zerknij na drugi film, który podlinkował @Michal ) Dołączam również jego opis z instrukcji Tesli Model Y
Jeśli pojazd Model Y jest wyposażony w filtr HEPA (High Efficiency Particulate Air) klasy medycznej, można liczyć na najwyższą jakość powietrza w kabinie, gdy jest włączony układ klimatyzacji, a do kabiny napływa powietrze z zewnątrz (wyłączona jest recyrkulacja). Filtr HEPA z ogromną skutecznością usuwa zanieczyszczenia, takie jak pył, alergeny, bakterie, pyłki roślin, zarodniki pleśni i wirusy. Zarówno filtr HEPA, jak i dodatkowe systemy filtracji zawierają węgiel aktywny, który pochłania wiele gazów i nieprzyjemnych zapachów. Po włączeniu trybu ochrony przed bronią biologiczną nadciśnienie w kabinie minimalizuje ilość powietrza wpadającego do pojazdu.
UWAGA: Węgiel aktywny nie zapewnia skutecznego usuwania niektórych gazów, w tym tlenku węgla.
Dodatkowo, aby rozwiać wszelkie Twoje wątpliwości co do filtrów, podam Ci ich wymiary:
Filtr kabinowy: długość - 244mm, szerokość -143mm, wysokość - 32mm (potrzebne są 2 sztuki) nr 1107681-00-C
Elementy filtra HEPA: przez Teslę sprzedawany jako komplet 1896189-20-B (dawniej 1896189-00-A)
dolny (ten z kratką): długość - 465mm, szerokość - 180mm, wysokość - 31mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658375-00-B
górny (węglowy): długość - 456mm, szerokość - 172mm, wysokość - 26mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658376-00-A
Odnośnie wymiarów filtrów, weź pod uwagę, że różni producenci podają różne wymiary (najczęściej +/- 2mm)
Kolejna rzecz, pojawiły się już w sprzedaży (poza ASO) także elementy filtr HEPA, zarówno w formie kompletu (4 sztuk), jak i pojedynczych elementów.
Mam nadzieję, że tym razem rozwiałem Twoje wszelkie wątpliwości.
 

Michal

Moderator
Przecież masz to dokładnie opisane stronę wcześniej, przeczytaj raz jeszcze.

Nie, filtry kabinowe są dwa, oba identyczne. (zerknij na pierwszy film który podlinkował @Michal )

Filtry kabinowe są różne od tych czterech zamontowanych z przodu i tworzących filtr HEPA.

Filtr HEPA, to zestaw czterech filtrów zamontowanych z przodu samochodu (tu zerknij na drugi film, który podlinkował @Michal ) Dołączam również jego opis z instrukcji Tesli Model Y

Dodatkowo, aby rozwiać wszelkie Twoje wątpliwości co do filtrów, podam Ci ich wymiary:
Filtr kabinowy: długość - 244mm, szerokość -143mm, wysokość - 32mm (potrzebne są 2 sztuki) nr 1107681-00-C
Elementy filtra HEPA: przez Teslę sprzedawany jako komplet 1896189-20-B (dawniej 1896189-00-A)
dolny (ten z kratką): długość - 465mm, szerokość - 180mm, wysokość - 31mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658375-00-B
górny (węglowy): długość - 456mm, szerokość - 172mm, wysokość - 26mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658376-00-A
Odnośnie wymiarów filtrów, weź pod uwagę, że różni producenci podają różne wymiary (najczęściej +/- 2mm)
Kolejna rzecz, pojawiły się już w sprzedaży (poza ASO) także elementy filtr HEPA, zarówno w formie kompletu (4 sztuk), jak i pojedynczych elementów.
Mam nadzieję, że tym razem rozwiałem Twoje wszelkie wątpliwości.
Ciekawe czy się przyzna do błędu, czy będzie brnął w błędzie... Dobrze, że z mojego doświadczenia ludzie zwykle się przyznają, bo takie są czasy, że można się pomylić i nikt z tego nie robić afery :p
 

umcus

Pionier e-mobilności
Dodatkowo, aby rozwiać wszelkie Twoje wątpliwości co do filtrów, podam Ci ich wymiary:
Filtr kabinowy: długość - 244mm, szerokość -143mm, wysokość - 32mm (potrzebne są 2 sztuki) nr 1107681-00-C
Elementy filtra HEPA: przez Teslę sprzedawany jako komplet 1896189-20-B (dawniej 1896189-00-A)
dolny (ten z kratką): długość - 465mm, szerokość - 180mm, wysokość - 31mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658375-00-B
górny (węglowy): długość - 456mm, szerokość - 172mm, wysokość - 26mm (są tam 2 sztuki) nr na filtrze 1658376-00-A
Odnośnie wymiarów filtrów, weź pod uwagę, że różni producenci podają różne wymiary (najczęściej +/- 2mm)
Kolejna rzecz, pojawiły się już w sprzedaży (poza ASO) także elementy filtr HEPA, zarówno w formie kompletu (4 sztuk), jak i pojedynczych elementów.
Mam nadzieję, że tym razem rozwiałem Twoje wszelkie wątpliwości.
Zupełnie jakbym chatgpt czytał ;)
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Tak.
Przepraszam.
Dziękuję.
A co ile wymieniacie kabinówki - Tesla pisze, że co 2 lata, ale we wszystkich poprzednich autach, gdy tak pisano ten drugi rok to było już dużo gorzej niż 1-wszy - no i wymieniałem co 1 rok na wiosnę. A tutaj jak jest?
Czy ten licznik żywotności filtra HEPA jest rzeczywisty czy % sobie a realia to co innego? Po niecałych 20 tys. km i 1 roku pokazuje mi 97% żywotności...?
 
Top