Juniper - czy warto czekać?

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Dajcie spokój z tymi zasięgami. Robiłem symulację trasy 1400km, wg ABRP różnica między 3 SR , a LR to ….. około 30 min.
a jaka jest różnica w km w zakresie baterii 20-80%? Ile min mniej by było gdyby auto zyskało w tym zakresie 70-100km?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dajcie spokój z tymi zasięgami. Robiłem symulację trasy 1400km, wg ABRP różnica między 3 SR , a LR to ….. około 30 min.
Dlatego to jest symulacja 😛
Kiedys bym sie przejechal z kims na prawdziwy test dlugodystansowy :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wiele firm nadal wstrzymuje masową zmianę na EV ze względu na nadal zbyt małe zasięgi, są obawy i wyliczenia że to może obniżyć efektywność w firmie, a na to mało kto chce sobie pozwolić.

Do firmy nie nadaje się dlatego że pracownik zamiast skupić sie na robocie to musi skupiać się na planowaniu trasy. Jeśli codziennie robi te same trasy to ok, ale jeśli musi jeździć po Polsce w losowe miejsca to elektryk jeszcze z 10 lat na pewno nie bedzie sie nadawał do takiego zastosowania.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Te +3% różnicy to jakiś żart xD dziś Warszawa Kraków, pod wiatr, sypie śnieg. Do Krakowa miałem dojechać na 22% a musiałem się po drodze doładować +30% żeby w Krakowie być na 2%. Zuzycie przez pierwsze 40km jak trochę sypał śnieg i pod wiatr miałem 33kW/100km przy 120kmh potem spadło do 28. Jechałem 4.5h (do Rabki = 380km)+ ładowania. TMY LR. Musiałbym mieć baterie 97kWh żeby w takich warunkach dojechać z Warszawy do Krakowa bez ładowania.
 

Attachments

  • Screenshot_20250111_195154_Gallery.jpg
    Screenshot_20250111_195154_Gallery.jpg
    761,2 KB · Liczba wyświetleń: 38

tomA

Posiadacz elektryka
Te +3% różnicy to jakiś żart xD dziś Warszawa Kraków, pod wiatr, sypie śnieg. Do Krakowa miałem dojechać na 22% a musiałem się po drodze doładować +30% żeby w Krakowie być na 2%. Zuzycie przez pierwsze 40km jak trochę sypał śnieg i pod wiatr miałem 33kW/100km przy 120kmh potem spadło do 28. Jechałem 4.5h (do Rabki = 380km)+ ładowania. TMY LR. Musiałbym mieć baterie 97kWh żeby w takich warunkach dojechać z Warszawy do Krakowa bez ładowania.
Zgadza się warunki mają ogromny wpływ. Ale w takich przypadkach TM3 wygrywa. Aerodynamika robi swoje i więcej niż 22kwh raczej nie zobaczysz chyba że jedziesz bardzo nie przepisowo lub suniesz non stop 190 km/h 🤷🏼‍♂️🙄
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Te +3% różnicy to jakiś żart xD dziś Warszawa Kraków, pod wiatr, sypie śnieg. Do Krakowa miałem dojechać na 22% a musiałem się po drodze doładować +30% żeby w Krakowie być na 2%. Zuzycie przez pierwsze 40km jak trochę sypał śnieg i pod wiatr miałem 33kW/100km przy 120kmh potem spadło do 28. Jechałem 4.5h (do Rabki = 380km)+ ładowania. TMY LR. Musiałbym mieć baterie 97kWh żeby w takich warunkach dojechać z Warszawy do Krakowa bez ładowania.
dokładnie, zasięg powinien być jak OZE, dobierany do tych gorszych scenariuszy.
Wtedy przy lepszych jest go zapas.
A jak jest? Dobierany na styk do najlepszych a kiedy warunki są słabsze to jest jak jest... .
Bo sobie ustalono, że tak się łatwiej im produkuje i prądu swojego więcej sprzedaje. W dodatku zasięg +80km nazwali long range. To już w ogóle... 🤣
 

ypl

Pionier e-mobilności
Te +3% różnicy to jakiś żart xD dziś Warszawa Kraków, pod wiatr, sypie śnieg. Do Krakowa miałem dojechać na 22% a musiałem się po drodze doładować +30% żeby w Krakowie być na 2%. Zuzycie przez pierwsze 40km jak trochę sypał śnieg i pod wiatr miałem 33kW/100km przy 120kmh potem spadło do 28. Jechałem 4.5h (do Rabki = 380km)+ ładowania. TMY LR. Musiałbym mieć baterie 97kWh żeby w takich warunkach dojechać z Warszawy do Krakowa bez ładowania.
Dzięki za realne dane. Ja teraz w górach byłem piątką bmw, i się zastanawiałem czy opisać wrażenia z jazdy po dwóch latach z BEV, i tak właśnie się zastanawiałem, czy gdybym miał jechać ygrekiem, to bym do Krakowa z boxem na dachu dojechał 🤣
To już generalnie rozwiałeś moje wątpliwości, także w następną zimę na narty Rangerem pojedziemy. Natomiast latem lubię ygrekiem jeździć w trasy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zgadza się warunki mają ogromny wpływ. Ale w takich przypadkach TM3 wygrywa. Aerodynamika robi swoje i więcej niż 22kwh raczej nie zobaczysz chyba że jedziesz bardzo nie przepisowo lub suniesz non stop 190 km/h 🤷🏼‍♂️🙄
No gdzie… jechalem w takich warunkach z Warszawy do Ciechocinka i mialem zuzycie 28kWh
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak to zawsze u mnie w domu się mówiło: najgorszy jest wiatr. Wieje taki jak teraz 20km/h a w porywach do 50 i z 140km/h robi się 160-190 lub 90-120 w zależności w którą stronę jedziemy o zużycie może być zupełnie inne w tych samych warunkach
 

Najnowsze dyskusje

Top