Rejestracje BEV w Polsce w 2024. Spadek 3% r/r. Tesla rządzi.

SokolEV

Posiadacz elektryka
Spadek rejestracji BEV rdr 3%

Spadek udziału BEV w sprzedaży samochodów osobowych do 3%

Tesla zdecydowanie najbardziej popularna. MY nieznacznie przed M3.

 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
, że w kwocie 100 000
No, niby tak ale Springa "prawiewszystkomającego" kupisz za 59 brutto z podstawową dotacją. Tak więc ta kwota 100 to taki symbol. Inny symbol to 10 tys euro - jakby tyle kosztowało to bym kupił. I tak nie kupują :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

itguy

Posiadacz elektryka
No, niby tak ale Springa "prawiewszystkomającego" kupisz za 59 brutto z podstawową dotacją. Tak więc ta kwota 100 to taki symbol. Inny symbol to 10 tys euro - jakby tyle kosztowało to bym kupił. I tak nie kupują :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ale spring to wyrób samochodo podobny. Jeździ się tym jak maluchem...
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
Dlatego napisałem - "przeciętny samochód". Spring w tej poprzedniej wersji to taki pomost pomiędzy microcarem a "pełnoprawnym autem". Ma swoje scenariusze zastosowania w których sprawdzi się świetnie, ale dla przeciętnej rodziny może być niewystarczający, zwłaszcza jeśli ma to być jedyne auto w domu.
 

parapsychopatolog

Zadomawiam się
Szkoda tylko, że ta statystyka z SAMARa ogranicza się do pierwszych 10 miejsc. Poniżej załączam screen z
Motoru pokazujący marki chińskie. BYD zaledwie 229 sztuk, przy czym nie wiadomo ile elektrycznych. Za to pozostałe marki z Państwa Środka mają znacznie lepsze wyniki, oczywiście praktycznie wszystko to modele spalinowe (w MG sprzedaż elektryków to podobno 8-9% u nas, reszta marek z miejsc 1-4 to wyłącznie spalinowe).
Wniosek z tego taki, że nikt u nas nie chce kupować chińskich elektryków, przynajmniej w tych cenach i z brakiem sensownej oferty finansowania.

1736734215403.png
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jak pytają Polaka, dlaczego nie kupi auta elektrycznego to pierwsza odpowiedź - bo za drogi.
Na czele rankingu jedne z najdroższych aut :):):)
Bo krzyczą ci co mają auta za 10kpln
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Dla takich to nawet najtańsza spalinowa Dacia będzie za droga.
Ciekawe bo na niemieckim forum Springa są rankingi, gdzie Spring miał zauważalne wyniki sprzedażowe i sporo Niemców te auta kupiło. Nota bene nie wszyscy Niemcy są fanami niemieckiej motoryzacji i widzą jakie głupoty robi np VW pomijając tani segment BEV.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Zepsułeś mi dzień :cautious::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ale to nie personalne było, tylko ich argumentacja. Lepszy rozklekotany, stary suv premium (bo na naprawy juz nie starczylo), niz nowa dacia ;)
 

nabrU

Moderator
Szkoda tylko, że ta statystyka z SAMARa ogranicza się do pierwszych 10 miejsc. Poniżej załączam screen z
Motoru pokazujący marki chińskie. BYD zaledwie 229 sztuk, przy czym nie wiadomo ile elektrycznych. Za to pozostałe marki z Państwa Środka mają znacznie lepsze wyniki, oczywiście praktycznie wszystko to modele spalinowe (w MG sprzedaż elektryków to podobno 8-9% u nas, reszta marek z miejsc 1-4 to wyłącznie spalinowe).
Wniosek z tego taki, że nikt u nas nie chce kupować chińskich elektryków, przynajmniej w tych cenach i z brakiem sensownej oferty finansowania.

A tak z kolei wygląda to na świecie za rok 2024:

1736758258591.png

Tesla i Chińczycy i na 17 miejscu dopiero VW z ID.3 :oops:
 
Top