Nowy miejski elektryk co wybrać

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam serdecznie.

Na zmiany przyszedł czas i Peugeot 208e zmienił właściciela. Porą poeksperymentować z czymś innym.
Był całkiem przyjemnym samochodem

Nasze pierwsze typu na auto dla żony.
Hyundai Kona 64kWh, PC, 11kW ładowarka.
albo
VW ID3 Wersja Pro 58kW bateria większa poza budżetem raczej
PC, ładowarka 11kW

Ktoś ma jakieś przemyślenia?
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Serdecznie dziękuję za Wasze opinie.

cena 70~80tyś. Coś w okolicy 2021~2022 :) Budżet jest mięki. Ale Auto dla żony ma swoje prawa i wymagania.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Poważnie rozpatrywałem Cuprę, jako następcę ID.3 (tyle że zachciało mi się wersji z baterią 77kWh;)). Ale no niestety: sprzedawca z Seata jakoś tak się nie za bardzo starał, a Tesla wyskoczyła ze zniżką chyba 4k GBP na inventory i kredytem 0% więc, te 2 kWh mniej niż w Cuprze musiało wystarczyć :p
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ogolnie zbyt szybko szukanie nowego auta mi idzie.
Kona 2021 wersja max czy
Cupra 58 z przyzwoitym wyposażeniem 2022r ale powyżej budżetu.
Żona zmieniła front z suva.
Moze ktos cos ciekawego napisze? W naszej dyskusji?

Do decyzji przydala by sie jazda Kona w okolicy Szczecina. Ale nie znalazłem odpowiadającej nam wersji w okolicy.
Uważaj z Konami, bo tam była akcja serwisowa z wymianą baterii. Przy czym akcja serwisowa była w 2021 roku, więc auto z 2021 roku już powinno być z poprawionym akumulatorem (akcja dotyczyła samochodów wyprodukowanych do 2020 roku).
Odrzuciłbym Konę z powodu FWD. Ale każdy ma inne zachcianki/potrzeby. Warto się nią przewieźć przed podjęciem decyzji i porównać trakcję z Cuprą.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Odrzuciłbym Konę z powodu FWD. Ale każdy ma inne zachcianki/potrzeby. Warto się nią przewieźć przed podjęciem decyzji i porównać trakcję z Cuprą.
Jo bym nie odrzucał. Przejechałem BEV z FWD ponad 30k km (a w ICE kilkaset tysięcy km), w tym trochę w górskich, zimowych warunkach (często jestem w Zakopcu, i okolicznych górkach), i do tej pory nie odczułem, aby FWD stanowił dla mnie jakiś problem.

Warto się przejechać, przed podjęciem decyzji.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jo bym nie odrzucał. Przejechałem BEV z FWD ponad 30k km (a w ICE kilkaset tysięcy km), w tym trochę w górskich, zimowych warunkach (często jestem w Zakopcu, i okolicznych górkach), i do tej pory nie odczułem, aby FWD stanowił dla mnie jakiś problem.

Warto się przejechać, przed podjęciem decyzji.
Na jakich oponach jeździsz? Ja w Corsie ostatnio stanąłem 5 m przed końcem górki i trzeba było pchać. Górka była dość długa, z kontrolą trakcji podjechałem całe 30% bez kontroli 95% i był wstyd jak passerati podjechało bez problemu i kierownik pomagał mi pchać.:cry:
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Na jakich oponach jeździsz? Ja w Corsie ostatnio stanąłem 5 m przed końcem górki i trzeba było pchać. Górka była dość długa, z kontrolą trakcji podjechałem całe 30% bez kontroli 95% i był wstyd jak passerati podjechało bez problemu i kierownik pomagał mi pchać.:cry:
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 195/55 R16 91 H XL
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Panowie, Kona z wyposażeniem "Trend" nic nie mogę znaleźć... 64kWh akumulator, 2022r. Co to za pakiet?

Chociaż chyba słabiutka wersja, bo wyświetlacz malutki
 
Top