Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
To tylko techniczne jest Multipla, ale wygląda jak Stilo...

Prawdziwa Multipla miała dziub delfina. Tak jak był kontrowersyjny na zewnątrz, tak samo genialny w środku.

image-C860x486-ffffff-C-2579e3c4-820692.jpeg
Zestarzała się wspaniale, gdyby nie to że pomału nie mam gdzie trzymać więcej aut to bym se taką kupił w i miarę idealnym stanie jako daily.
Tak jak piszesz - w środku jest genialna - 6-cio osobowe auto, idealne auto rodzinne na miasto i na trasy. Parę razy miałem okazję się tym przejechać oraz parkować w Palermo rozpychając auta na parkingu i byłem bardzo zaskoczony jak świetnie tym się jeździ. Niedoceniony design.
 

nabrU

Moderator
Jak już się tak spinamy, to znajdź MY na zdjęciu... Wszystkie EV z Chin wyglądają teraz tak samo.

Było, nie dalej jak kilka stron temu :p
 

ELuk

Pionier e-mobilności

Tylko ta wielka zapowiadana bateria by mnie przekonała do Y.
A Kto zapowiadał taką baterię?, bo przecież nie MElon, ani nikt z Tesli. 🤔😉🤣
Życzenia ludzkie nie mają granic (bo przecież wyobraźni nic nie ogranicza).
A potem obraza na Teslę, że przecież „zapowiadali” baterie 200 kWh za 2 tygodnie i co? Kłamali?
Gdzie jest bateria 200 kWh w Toyocie albo czym kolwiek innym…? Hmmm, ale to wina Muska, przecież 🤣🤣🤣, inni robią tylko to co im Musk każe i nie dadzą więcej. 🫣
Gdzie dystrybutory wodoru po kilka stanowisk na każdym CPNie? I wybór dziesiątek aut z tym wybitnym napędem? 🤣Tak się tylko pytam…😉😎
 

nabrU

Moderator
i 600 ładowarek na koniec 2024 w Biedrze... i najważniejsze: gdzie milion elektryków w PL ;)
 

ypl

Pionier e-mobilności
A Kto zapowiadał taką baterię?, bo przecież nie MElon, ani nikt z Tesli. 🤔😉🤣
Życzenia ludzkie nie mają granic (bo przecież wyobraźni nic nie ogranicza).
A potem obraza na Teslę, że przecież „zapowiadali” baterie 200 kWh za 2 tygodnie i co? Kłamali?
Gdzie jest bateria 200 kWh w Toyocie albo czym kolwiek innym…? Hmmm, ale to wina Muska, przecież 🤣🤣🤣, inni robią tylko to co im Musk każe i nie dadzą więcej. 🫣
Gdzie dystrybutory wodoru po kilka stanowisk na każdym CPNie? I wybór dziesiątek aut z tym wybitnym napędem? 🤣Tak się tylko pytam…😉😎
Obejrzałem teraz dane na ev database, ile ma model X zasięgu highway w mild weather, a ile ma model ygrek long range. Myślę, że byłby spory upgrade i większa wygoda gdyby do auta rozmiaru ygreka, i przy jego zużyciu, wrzucić te 15kWh baterii więcej, to by dało te około 80 km może 100 km zasięgu więcej.
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
Tak jak piszesz - w środku jest genialna - 6-cio osobowe auto, idealne auto rodzinne na miasto i na trasy. Parę razy miałem okazję się tym przejechać oraz parkować w Palermo rozpychając auta na parkingu i byłem bardzo zaskoczony jak świetnie tym się jeździ. Niedoceniony design.

No nie... to nie jest niedoceniony design. To jest po prostu tragiczny design. Nic nie usprawiedliwia tej paskudy. Przecież mogli zrobić auto równie funkcjonalne, które nie wygląda tak paskudnie. Sam koncept aut 6-osobowych jest dla mnie ok, chociaż jesteśmy w mniejszości, bo się nie przyjął. Ale były auta 6-osobowe, które nie powodowały u mnie chęci nagłego wydłubywania sobie oczu. Jak np. Honda FR-V.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Obejrzałem teraz dane na ev database, ile ma model X zasięgu highway w mild weather, a ile ma model ygrek long range. Myślę, że byłby spory upgrade i większa wygoda gdyby do auta rozmiaru ygreka, i przy jego zużyciu, wrzucić te 15kWh baterii więcej, to by dało te około 80 km może 100 km zasięgu więcej.
X ma ponad 20% wiecej baterii ale tylko 10% więcej zasięgu. Moim zdaniem takie 10% to rzadko kiedy coś daje. Wszystko zależy gdzie mieszkamy bo jedyne na pierwszym odcinku (i może ostatnim mamy z tego zysk)
Np moim przypadku w trasie
Start ->SuC1 ->SuC2->SuC3->SuC4
Start - SuC1 60km
SuC1 - SuC2 274km
Start-SuC2 325km
Highway - Cold Weather 335 km (X Plaid) pozwala odrazu pojechać do SuC3 (choć posażerowie mają stresa gdy Tesla wyświetla na początku minus 8% u celu xD a w lato dojechaliśmy na 20% 130km/h)

10% nie wystarczy aby poruszać się po parzystych/nieparzystych ładowarkach, więc i tak będziemy jechali potem po tych samych ładowarkach, jedyny plus to troszke szybsze ładowanie z uwagi na większa pojemność
 
Last edited:

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
X ma ponad 20% wiecej baterii ale tylko 10% więcej zasięgu. Moim zdaniem takie 10% to rzadko kiedy coś daje. Wszystko zależy gdzie mieszkamy bo jedyne na pierwszym odcinku (i może ostatnim mamy z tego zysk)
Np moim przypadku w trasie
Start ->SuC1 ->SuC2->SuC3->SuC4
Start - SuC1 60km
SuC1 - SuC3 274km
Start-SuC3 325km
Highway - Cold Weather 335 km (X Plaid) pozwala odrazu pojechać do SuC3 (choć posażerowie mają stresa gdy Tesla wyświetla na początku minus 8% u celu xD a w lato dojechaliśmy na 20% 130km/h)

10% nie wystarczy aby poruszać się po parzystych/nieparzystych ładowarkach, więc i tak będziemy jechali potem po tych samych ładowarkach, jedyny plus to troszke szybsze ładowanie z uwagi na większa pojemność

Raz na ruski rok idą się dzięki temu extra 10% przeskoczyć jedna ładowarkę... I tyle...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Niech tylko te szare punkty zmienią się na czerwone, a przecież inni też stawiają...
Dla mnie jest potrzeba SC w 3M. Koszalina nie potrzebuję

tempFileForShare_20250113-173552_copy_685x489.jpg
Do tej pory mialem darmowe ładowania, to z tej racji szukalem SC. Przepadło z 17 000km i czuję się wolny :) . Na te moje jazdy cena nie gra roli a tylko dostępność i moc DC .
Xp spoko robi ponad 300km więc dla mnie to nic nie zmienia gdyż mw po tylu km i tak każdym innym autem się zatrzymywaliśmy . Niektóre też swoje paliły, to i tak bylo tankowanie na wszelki wypadek aby dolać .
 

cooler

Pionier e-mobilności
No nie... to nie jest niedoceniony design. To jest po prostu tragiczny design. Nic nie usprawiedliwia tej paskudy. Przecież mogli zrobić auto równie funkcjonalne, które nie wygląda tak paskudnie. Sam koncept aut 6-osobowych jest dla mnie ok, chociaż jesteśmy w mniejszości, bo się nie przyjął. Ale były auta 6-osobowe, które nie powodowały u mnie chęci nagłego wydłubywania sobie oczu. Jak np. Honda FR-V.
No widzisz, a mi i wielu się podoba. Jest inna, dziwna i intrygująca, czego nie można powiedzieć o 99% aut na ulicy.
Jakbym był złośliwy to bym powiedział że się nie znasz na sztuce, dobrze że nie jestem :)
 
Top