Czy elektryk jest dla mnie? Rozkminy laika - szukać używki?

hipodrom

Zadomawiam się
Witam wszystkich

Jestem laikiem jeśli chodzi o elektryki. Jednak, mam nadzieję że niedługo się to zmieni. Obecnie posiadam 13letniego diesla, który działa bardzo dobrze, ale przez to że zaraz pojawi się kolejny członek w rodzinie przydałby się drugi samochód. Większość tras oczywiście to max 60km, mieszkam w domu we Wrocławiu bez garażu. Nie posiadam fotowoltaiki. Naturalnie zacząłem myśleć o elektryku.

Nie mam jakiś wygórowanych wymagań, nie jestem osobą która potrzebuje najnowszych technologii w samochodach (świadczy to o tym że jest mi dobrze z moim 13 letnim fordem mondeo), także nie bardzo widzę sens żebym miał szukać wśród nowych aut. Dotacja 30k to dla mnie trochę za mało, patrząc jaka jest różnica między nowymi a używanymi autam. Zwykła corsa elektryczna jako nowa to 160 tys.. dla mnie to jednak przegięcie.

Najbardziej mi zależy na:
- Auto mimo wszystko miało tą baterię 50kwh albo więcej. Wiem, że raczej mi nie będzie potrzebna, jednak mentalnie nie jestem gotowy na auta z małą baterią. Jestem przyzwyczajony do samochodu który ma 70l baku.
- Miało opcję podgrzewania się z telefonu, nie posiadam garażu więc teraz codziennie rano w zimę idę do auta, odpalam silnik i wracam po dziecko któremu pomagam się ubrać.
- Było takie średnie rozmiarowo, ale nie jakieś duże. Segment B albo C, ale fajnie jakby było trochę wyższe - łatwiej zapinać foteliki dzieciom
- Ładowalo się bez problemu na 230V

Co do ostatniego punktu: Obecnie mam gniazdko podciągnięte od napędu bramy. Jest tam zwykłe 230V. Mam opcję przerobienia i stworzenia sobie gniazdka siłowego, ale zastanawiam się czy będzie to konieczne w moim przypadku. Po pierwsze trochę nie chce mi się robić tej rewolucji, a po drugie liczę że przez noc auto podładuje się na tyle, że następnego dnia 100km zrobię bez problemu. Jeśli pewnego dnia będę potrzebował zrobić 200km, to po prostu nie naładuję do pełna przez noc i to też będzie dla mnie okej.

Najpierw szukałem wśród raczej tańszych aut, czyli głównie renault zoe z baterią 52kwh. Chyba mało jest aut w takiej cenie z taką baterią. Jednak zacząłem czytać że naprawy tego samochodu są dość drogie, poza tym nie lubi ładować się z gniazdka jednofazowego. Powiedzmy że takie zoe kosztowałby 60k.

Jednak widziałem kię niro tą starą (1) i w sumie wydaje się spoko. Bateria 64kwh, pojemny bagażnik, może byłaby bardziej uniwersalna. Powiedzmy że liczę że do byłaby do wyrwania za 80k pln

Proszę zatem o opinie i komentarz do ogólnego mojego podejścia (czy moje rozumowanie ma sens) oraz czego powinienem szukać :)
Budżet to powiedzmy takie ~70-90tys

-----
a tutaj jak się skończyły poszukiwania
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A mogę zapytać dlaczego?
to bariery psychologiczne bez jakiś ścisłych powiązań. :ROFLMAO:
Ale mały przebieg też jest zły - często oznacza, że autko zwyczajnie stało długo rozbite. Tu trzeba mocno posprawdzać. Mimo wszystko przebiegów powyżej 80tyś dla aut z małymi bateriami bym unikał. Fobia narodu- jeśli dojdzie do odsprzedania zrówna zapał do elektryfikacji.
 

nabrU

Moderator
Fobia narodu- jeśli dojdzie do odsprzedania zrówna zapał do elektryfikacji.

I to chyba najbardziej realna odpowiedź na moje pytanie.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
I to chyba najbardziej realna odpowiedź na moje pytanie.
musze mieć margines dla siebie, może pojeżdzę dłużej. Jeśli żonie nadal będzie się podobać jak teraz. :)
Ogólnie wszystkie auta 3 lata + z przebiegiem 20tyś mniej bym mocno przetrzepał
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie da rady kupic bezwypadkowego z przebiegiem do powiedzmy 60-70tys km za 70k pln brutto :(
Będą same po dzwonach.
Można, ale z większym przebiegiem.
Miałem wystawionego Soula w takiej cenie przez chwilę, stan praktycznie fabryczny, ale ponad 80 tys przebiegu.

Sprzedał się nieco drożej, bo jak było za tanio, to nikt nie chciał. ;-)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
I wybrałeś Borna, poważnie?
Jest nowszy, wykończony lepiej.
Wizualnie przyjaźniejszy.
Wieksze zainteresowanie.
Mój w dodatku znacznie świeższy.
W alternatywie kona?
Wizualnie na zewnatrz przyjemniejsza. Zasieg nieco lepszy. Ale cenowo za podobny rocznik to ciężko ja dostac.
Moim zdaniem kona w podobnym budżecie to lipa.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jest nowszy, wykończony lepiej.
Wizualnie przyjaźniejszy.
Wieksze zainteresowanie.
Przechodniów, czy ewentualnych kupujących?
Bo kupujący będą na tyle świadomi, żeby wiedzieć, że to klon nieudanego ID3 i ładniejsze kolorki felg tego nie zmienią.
Mój w dodatku znacznie świeższy.
Od Kony z tego samego roku?
Jedyne co pewne, to to że droższy.
W alternatywie kona?
No jeszcze lepiej Soul, ale pisałeś że nie trawisz wyglądu, rozumiem to.
Wizualnie na zewnatrz przyjemniejsza. Zasieg nieco lepszy. Ale cenowo za podobny rocznik to ciężko ja dostac.
Czyli już wiesz co się lepiej sprzedałoby w przyszłości...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Przechodniów, czy ewentualnych kupujących?
Bo kupujący będą na tyle świadomi, żeby wiedzieć, że to klon nieudanego ID3 i ładniejsze kolorki felg tego nie zmienią.
Każdy ma swoje zdanie.
Od Kony z tego samego roku?
Jedyne co pewne, to to że droższy.
Wlasnie, ze nie koniecznie. I to zaznaczam aby samemu przeanalizowac sytuacje na rynku. Co za ile mozemy dostać.
No jeszcze lepiej Soul, ale pisałeś że nie trawisz wyglądu, rozumiem to.
:)
Czyli już wiesz co się lepiej sprzedałoby w przyszłości...
To co będzie w lepszej cenie.
Chociaz jest grupa klientow "za wszelką cene". Co przepłaci w nadzieii, że kupi lepiej. I na tym bazuje 95% sprzedających
 

nabrU

Moderator
Bo kupujący będą na tyle świadomi, żeby wiedzieć, że to klon nieudanego ID3 i ładniejsze kolorki felg tego nie zmienią.

A co takiego nieudanego (poza softem, który już dawno został poprawiony) ma ID.3?
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A co takiego nieudanego (poza softem, który już dawno został poprawiony) ma ID.3?
Tez sie zastanawiam. Warto dac szanse. Bo jezdzi się przyjemnie pomimo braku intuicyjności Tesli. Jest sporo możliwości konfiguracji. Da sie polubić, bo to auta które są czymś więcej niż środkiem transportu z A do B. P208e i eUp tez byl zwyklym tyłko wozem.
TU znajdzie się kilka miłych smaczków projektowych które jednak odczucia ogólne czasem mogą o pół oceny podciągnąć. W moim mniemaniu.
 
Top