Czy elektryk jest dla mnie? Rozkminy laika - szukać używki?

hipodrom

Zadomawiam się
Witam wszystkich

Jestem laikiem jeśli chodzi o elektryki. Jednak, mam nadzieję że niedługo się to zmieni. Obecnie posiadam 13letniego diesla, który działa bardzo dobrze, ale przez to że zaraz pojawi się kolejny członek w rodzinie przydałby się drugi samochód. Większość tras oczywiście to max 60km, mieszkam w domu we Wrocławiu bez garażu. Nie posiadam fotowoltaiki. Naturalnie zacząłem myśleć o elektryku.

Nie mam jakiś wygórowanych wymagań, nie jestem osobą która potrzebuje najnowszych technologii w samochodach (świadczy to o tym że jest mi dobrze z moim 13 letnim fordem mondeo), także nie bardzo widzę sens żebym miał szukać wśród nowych aut. Dotacja 30k to dla mnie trochę za mało, patrząc jaka jest różnica między nowymi a używanymi autam. Zwykła corsa elektryczna jako nowa to 160 tys.. dla mnie to jednak przegięcie.

Najbardziej mi zależy na:
- Auto mimo wszystko miało tą baterię 50kwh albo więcej. Wiem, że raczej mi nie będzie potrzebna, jednak mentalnie nie jestem gotowy na auta z małą baterią. Jestem przyzwyczajony do samochodu który ma 70l baku.
- Miało opcję podgrzewania się z telefonu, nie posiadam garażu więc teraz codziennie rano w zimę idę do auta, odpalam silnik i wracam po dziecko któremu pomagam się ubrać.
- Było takie średnie rozmiarowo, ale nie jakieś duże. Segment B albo C, ale fajnie jakby było trochę wyższe - łatwiej zapinać foteliki dzieciom
- Ładowalo się bez problemu na 230V

Co do ostatniego punktu: Obecnie mam gniazdko podciągnięte od napędu bramy. Jest tam zwykłe 230V. Mam opcję przerobienia i stworzenia sobie gniazdka siłowego, ale zastanawiam się czy będzie to konieczne w moim przypadku. Po pierwsze trochę nie chce mi się robić tej rewolucji, a po drugie liczę że przez noc auto podładuje się na tyle, że następnego dnia 100km zrobię bez problemu. Jeśli pewnego dnia będę potrzebował zrobić 200km, to po prostu nie naładuję do pełna przez noc i to też będzie dla mnie okej.

Najpierw szukałem wśród raczej tańszych aut, czyli głównie renault zoe z baterią 52kwh. Chyba mało jest aut w takiej cenie z taką baterią. Jednak zacząłem czytać że naprawy tego samochodu są dość drogie, poza tym nie lubi ładować się z gniazdka jednofazowego. Powiedzmy że takie zoe kosztowałby 60k.

Jednak widziałem kię niro tą starą (1) i w sumie wydaje się spoko. Bateria 64kwh, pojemny bagażnik, może byłaby bardziej uniwersalna. Powiedzmy że liczę że do byłaby do wyrwania za 80k pln

Proszę zatem o opinie i komentarz do ogólnego mojego podejścia (czy moje rozumowanie ma sens) oraz czego powinienem szukać :)
Budżet to powiedzmy takie ~70-90tys

-----
a tutaj jak się skończyły poszukiwania
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Właśnie pisanie Marka skłoniło mnie do wzięcia ID.3 (znamy się też od dawna z innego forum ;)). I nigdy nie żałowałem tej decyzji (wręcz przeciwnie) i Marek też chyba nie.
To jest kwestia ocen, a nie faktów.
A fakty consigliero opisał wystarczająco dosadnie.

Dla mnie taka ilość problemów jest dyskwalifikująca.
Jego id3 jest w nich lepszy niż tesla coolera.

Jeśli chcesz udawać, że tego nie widzisz, bo masz jakieś zaślepienie, to nie zamierzam Cię przekonywać.
EOD
 

Ev3

Pionier e-mobilności
podałem ceny w których warto coś kupić.
Aaaa, to musiałem źle zrozumieć, wydawało mi się że podajesz ceny za które można te auta wyrwać na rynku.
I podałem przykład, że Kone da się kupić w normalnej cenie, ale jest ich mało.
Cupra jest bardziej zaawansowanym autem Jest warta więcej.
A co w niej jest bardziej zaawansowanego, poza miedziowymi wstawkami?
Bardziej zaawansowany to jest może Audi GT czy Kia ev6, ale przebrany id3?
 

nabrU

Moderator
To jest kwestia ocen, a nie faktów.
A fakty consigliero opisał wystarczająco dosadnie.

Dla mnie taka ilość problemów jest dyskwalifikująca.
Jego id3 jest w nich lepszy niż tesla coolera.

Jeśli chcesz udawać, że tego nie widzisz, bo masz jakieś zaślepienie, to nie zamierzam Cię przekonywać.
EOD

Miałem ID.3 i poza rozładowaniem aku 12V i schodzącym lakierem z jednego plastikowego elementu, nie miałem ŻADNEGO problemu z tym samochodem (co z resztą wyczytasz jak będziesz czytał dokładnie wątek Marka). To są moje niepodważalne fakty. Czy to też nazwiesz zaślepieniem?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Miałem ID.3 i poza rozładowaniem aku 12V i schodzącym lakierem z jednego plastikowego elementu, nie miałem ŻADNEGO problemu z tym samochodem
Powinieneś w totka zagrać, przy takim szczęściu duże szanse na wygraną. ;-)
 

nabrU

Moderator
Specyfiką takich forów jak to jest to, że ludzie w większości pojawiają się tu szukać rady jak mają jakiś kłopot z samochodem. Jak wszystko jest dobrze i piszą o tym to albo są 'zaślepieni' albo nazywa ich się 'fanatykami marki' :p
 

nabrU

Moderator
W tym budżecie warto rozważyć nowe auto z dotacją. Nie wiem czy ktoś już wspominał o MG4 albo Hyundai Inster? Kia EV3 chyba się nie załapie.

Inster się nie łapie chyba w założeniach (bateria min. 50kWh) bo w wersji Long Range ;) ma baterię 46 kWh
 

hipodrom

Zadomawiam się
W tym budżecie warto rozważyć nowe auto z dotacją. Nie wiem czy ktoś już wspominał o MG4 albo Hyundai Inster? Kia EV3 chyba się nie załapie.
Zgadza się, nowe auto już blisko, ale ...
Inster to chyba jednak malutki i mała bateria
MG4 mocno awaryjny i słabe opinie jeśli chodzi o niezawodność
Najtańsza kia EV3 wg konfiguratora to 180k, czyli 150k jeśli wziąłbym dotację na JDG. Czyli dwukrotnie więcej niż planowałem wydać
 

Makus

Pionier e-mobilności
Zgadza się, nowe auto już blisko, ale ...
Inster to chyba jednak malutki i mała bateria
MG4 mocno awaryjny i słabe opinie jeśli chodzi o niezawodność
Najtańsza kia EV3 wg konfiguratora to 180k, czyli 150k jeśli wziąłbym dotację na JDG. Czyli dwukrotnie więcej niż planowałem wydać
Malutki ale jako auto dookoła komina idealny. Ja wziąłem EV6 na codzień i jest spoko, nadaje się też w trasę ale na codzień mógłby być mniejszy
 
Top