Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

zlp

Pionier e-mobilności
Tak już jest, każdy patrzy ze swojego punktu. Ważne żeby o tym rozmawiać i pokazywać że potrzebne są różne opcje.
Tylko nie rozumiem dlaczego inna opcja jest zawsze gorsza niż "moja".
I chyba o to chodzi w dopasowaniu konfiguracji pod siebie.
Jestem świeżo po spotkaniu firmowym gdzie byli Austriacy, Niemcy, Chorwaci i Polacy.
Jeden z tematów to przejście na EV i tu nie ma dyskusji na ten moment, ma być zmiana.

W firmie również Niemcy i Austriacy się stawiają przed zmianą i obawiają jednego, zasięg.
Niemcy i Austriacy gdzie ładowarki są niemal wszędzie się boją.
A Polska się nie boi.
Zastanawiam się, czy nie dlatego, że na razie w porównaniu z nimi jest w "czarnej d..." z infrastrukturą i jeszcze nie zdaje sobie sprawy, że powinna bać się bardziej od nich.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
To nie jest kwestia "zachwalania i więcej nie trzeba" tylko kwestia podejścia zdroworozsądkowego. Po pierwsze wszystko co napisał powyżej @Bronek . Po drugie osobiście pewnie, że bym chciał mieć jak największy zasięg ale niekoniecznie chciałbym płacić dużo więcej za auto. Obecna cena Tesli mi pasuje i uważam, że jest to dość zdrowy kompromis między zasięgiem i ceną. Wolę się czasem w trasie doładować za nieduże pieniądze niż płacić dużo więcej za auto, żebym wszędzie dojechał bez doładowania..
rozumiem Twoje podejście, jak pisałem każdy patrzy ze swojego punktu i najczęściej chwali to co sam wybrał.

Gdzieś już o tym rozmawialiśmy i moim zdaniem do szybszego rozwoju EV nie tylko w PL potrzeba jest więcej aut, logiczne, a tu przydałyby się moim zdaniem firmy które masowo mogłyby zamienić disle i po 3 latach wpuścić EV dalej w rynek. To co wiele firm teraz hamuje to temat zasięgu i dużych rozbieżności w stawkach za kWh.

Chciałbym żeby juniper w wersji LR miał +100km realnego zasięgu, dla tych którzy nie potrzebują niech będą inne wersje.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Sam stoję przed zmianą mojego obecnego Y i czekałem na nowego licząc miedzy innymi na aktualizację baterii - lepsza krzywa i wiekszy zasięg.
Na razie na Polskiej stronie jest do zamowienia tylko wersja z zasiegiem 565km, ale w pierwszych filmikach o nowym Y był zasięg chyba 719km. W moim przypadku to by mi spokojnie wystarczyło, także na razie czekam tę wersje z zasiegiem 719km
Są różne sposoby wyliczania teoretycznego zasięgu. U nas obowiązuje WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - bardziej restrykcyjny i realny), w Chinach masz CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle - bardziej optymistyczny). Te 719 km było na pewno wg CLTP.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
LR RWD na najmniejszych kołach zrobi więcej niż 565 km wltp, ale powyżej 700 km bym nie liczył. Niemniej 650 km będzie realne i pewnie Tobie wystarczy.
W co dziennym moim, służbowym użytkowaniu jest to trudne do uzyskania.

1. Chcę dbać o baterię i jej zbyt mocno nie degradować dlatego ładuje się jak zaleca Tesla 20/30 -80. Więc realnie użytkowe mam 50%.

2. Nie mogę sobie pozwolić na zbyt długie ładowania ze względu na zaplanowane spotkania. Nie chcę też dojeżdżać do ładowarek na 5%, bo to przy obecnej infrastrukturze dla mnie jest zbyt dużym ryzykiem

3. Nie mogę sobie pozwolić na zbyt wolną i ekonomiczną jazdę, wszystko w granicach przepisów.

Te trzy rzeczy sprawiają że w normalnych pogodowych warunkach muszę się ładować co 250-270km. Teraz to spada.

Nie jest źle, da się z tym żyć nawet i w Polsce, ale dla wielu osób patrzących z mojego punktu widzenia to zdecydowanie zbyt mało. A to hamuje rozwój EV.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Tak już jest, każdy patrzy ze swojego punktu. Ważne żeby o tym rozmawiać i pokazywać że potrzebne są różne opcje.


I chyba o to chodzi w dopasowaniu konfiguracji pod siebie.
Jestem świeżo po spotkaniu firmowym gdzie byli Austriacy, Niemcy, Chorwaci i Polacy.
Jeden z tematów to przejście na EV i tu nie ma dyskusji na ten moment, ma być zmiana.

W firmie również Niemcy i Austriacy się stawiają przed zmianą i obawiają jednego, zasięg. Każdy u nas robi 50-70 tyś km/rocznie, do tego jeszcze Niemcy z nieco innymi prędkościami niż cała Reszta.

Jeżeli pojawi się auto z realnymi większymi zasięgami to nie będzie długiego zastanawiania czy jest to auto Niemieckie, Chińskie czy Elon-owe o którym jest ostatnio za głośno.

Ja mieszkam w Niemczech i auto robi u nas ok. 50kkm rocznie. NIE MA NAJMNIEJSZEGO problemu z ładowaniem. Nawet jak chcesz być bardzo lojalny i ładować się tylko na SuC. Zaczyna być tylko minimalnie gorzej się po przejechaniu na wschód od Berlina/Drezna - choć i tutaj w ciągu następnego roku pojawi się trzy czy cztery nowe stacje SuC...
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
W co dziennym moim, służbowym użytkowaniu jest to trudne do uzyskania.

1. Chcę dbać o baterię i jej zbyt mocno nie degradować dlatego ładuje się jak zaleca Tesla 20/30 -80. Więc realnie użytkowe mam 50%.

2. Nie mogę sobie pozwolić na zbyt długie ładowania ze względu na zaplanowane spotkania. Nie chcę też dojeżdżać do ładowarek na 5%, bo to przy obecnej infrastrukturze dla mnie jest zbyt dużym ryzykiem

3. Nie mogę sobie pozwolić na zbyt wolną i ekonomiczną jazdę, wszystko w granicach przepisów.

Te trzy rzeczy sprawiają że w normalnych pogodowych warunkach muszę się ładować co 250-270km. Teraz to spada.

Nie jest źle, da się z tym żyć nawet i w Polsce, ale dla wielu osób patrzących z mojego punktu widzenia to zdecydowanie zbyt mało. A to hamuje rozwój EV.

Ale to są zarzuty nie do samego samochodu, ale infrastruktury.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Niemcy i Austriacy gdzie ładowarki są niemal wszędzie się boją.

Boją się Ci, którzy nigdy EV nie jeździli.

Ja też wpierw kupiłem Mini do turlania się tylko dookoła komina - ale jak kilka razy przycisnęło zrobić tym trasę 300km, to się strachu oduczyłem :D Bateria spada Ci poniżej 20%, to w przeciągu 10-15km będzie gdzieś ładowarka po drodze. W tej chwili chyba każdy McDonald z Drive-Through ma ładowarkę EweGo.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Kupowanie elektryka w takich warunkach to głupota i dłuższy zasięg tego problemu niestety nie rozwiąże.
Jeśli masz możliwość ładowania w domu to ja nie widzę problemu, tyb bardzie S'ka która ma bodajże 18kw pokładową ładowarakę(czyli spokojnie 100km/h ładuje)?
 

nabrU

Moderator
Top