niesamowity research!To jest tylko taka moja predykcja.
Wynika ona z tego, że:
- patrząc na historię giga Shanghai minęło około 4 miesięcy od pozwolenia na produkcję, do dostaw [źródło]:
- pozwolenie na produkcję 19.08.2019
- start produkcji 12.2019
- pierwsze pojedyncze dostawy dla pracowników 12.2019
- pierwsze pojedyncze dostawy dla klientów 01.2020
- początek 2020 - produkcja 1000 aut tygodniowo (1/5 zdolności produkcyjnych)
- w DE nadal nie ma finalnego pozwolenia na produkcję
- już wiadomo, że jak przyjdzie, to w tym roku w DE ma być tylko testowa produkcja, bez sprzedaży
- w przyszłym może ruszy sprzedaż ale pewnie bardzo powoli - pytanie czy w ogóle ruszy sprzedaż w 1Q2022 - żeby tak się stało wszystko musiałby pójść dobrze jeśli chodzi o łańcuchy dostaw, testową produkcję, tip.
- strzelam, że wyprodukują jakieś większe paczki aut w pierwszym kwartale ale nadal trochę testowo
- zakładam, że chętniej będą sprzedawać na rynek DE, auta z DE, bo to jest takie trochę wizerunkowe posunięcie
- jak już wypełnią zapotrzebowanie w DE, to zakładam, że kolejne w kolejce będzie NO, bo tamten rynek jest najbardziej chłonny jeśli chodzi o EV i im też bardzo mocno zależy na utrzymaniu tam przewagi nad konkurencją - również z wizurenkowego punktu widzenia, bo media na świecie lubią pisać o tym jak to inne marki gdzieś przez tydzień wyprzedzają tam teslę...
masz rację, tak może się wydarzyć, że dopiero w okolicach kwietnia/maja będzie można liczyć na jakiś egzemplarz w Polsce z Giga Berlin.