Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

cwireq

Posiadacz elektryka
A te dodatkowe baterie to zamiast bagażnika czy przyczepka? Łatwo się laikom dodaje rzeczy ale jak się zastanowisz to się okazuję, że trzeba pół auta przeprojektować..
Da się 150kWh zrobic, koszty są astronomiczne poki co, ale wraz z powszechnieniem solid statów będą normalnieć.

Ale bazując na aktualnej technologii:
*25kWh zyskujesz zmieniając ogniwa 4680 (35proc wieksza gęstość energii)
*20kWh zyskujesz wykorzystując skrytke w bagażniku i boczki ok. 140l
*30kWh trzeba by podnieść podłogę w aucie o 5cm.

Co o tym myślisz?

 

cooler

Pionier e-mobilności
Da się 150kWh zrobic, koszty są astronomiczne poki co, ale wraz z powszechnieniem solid statów będą normalnieć.

Ale bazując na aktualnej technologii:
*25kWh zyskujesz zmieniając ogniwa 4680 (35proc wieksza gęstość energii)
*20kWh zyskujesz wykorzystując skrytke w bagażniku i boczki ok. 140l
*30kWh trzeba by podnieść podłogę w aucie o 5cm.

Co o tym myślisz?

Była dyskusja pod artykułem na EW. Eksperyment, ale super że ktoś próbuje.
Szkoda że Chińczycy a nie Tesla, ale ciągle nie można być pierwszym.
Nawet z naszymi ograniczeniami prędkości niech to będzie 500-600km zasięgu w zimie, to dalej była by rewolucja w ocenie przydatności takiego BEV przez masy. A to już krok do przejęcia rynku.
 

Namtih

Zadomawiam się
Da się 150kWh zrobic, koszty są astronomiczne poki co, ale wraz z powszechnieniem solid statów będą normalnieć.

Ale bazując na aktualnej technologii:
*25kWh zyskujesz zmieniając ogniwa 4680 (35proc wieksza gęstość energii)
*20kWh zyskujesz wykorzystując skrytke w bagażniku i boczki ok. 140l
*30kWh trzeba by podnieść podłogę w aucie o 5cm.

Co o tym myślisz?

4680 póki co są tylko w cybertrucku masowo (poprawcie mnie jak jest inaczej) i to jako bateria strukturalna - więc dodanie jej do Y to nowa płyta podłogowa ) a ich produkcja nie jest na taką skalę by obstawić wolumen sprzedaży tesli Y. W dodatku robione są tylko w USA więc logistyka na Chiny i Europę dochodzi extra. Nie mam porównania ile więcej ważyłaby taka tesla ale zwiększenie masy to znowu zabawa z dobraniem odpowiednich większych\lepszych hamulców i zmianą zawieszenia. Pomijam kwestie wydajniejszych pomp chłodzących i wszystkiego co się wiąże z taką zmianą..
Podniesienie samej podłogi to dramat o czym dobitnie przekonał się mercedes robiąc szybko konwersje auta spalinowego na elektryczne..
Tak jak widzisz z powyższego większa lub inna bateria to raczej pieśń przyszłości niż pobożne życzenia do FL.. i w tej kwestii stawiam na Chinczyków i to ich Tesla będzie musiała w tej kwestii gonić..
 

cwireq

Posiadacz elektryka
4680 póki co są tylko w cybertrucku masowo (poprawcie mnie jak jest inaczej) i to jako bateria strukturalna - więc dodanie jej do Y to nowa płyta podłogowa ) a ich produkcja nie jest na taką skalę by obstawić wolumen sprzedaży tesli Y. W dodatku robione są tylko w USA więc logistyka na Chiny i Europę dochodzi extra. Nie mam porównania ile więcej ważyłaby taka tesla ale zwiększenie masy to znowu zabawa z dobraniem odpowiednich większych\lepszych hamulców i zmianą zawieszenia. Pomijam kwestie wydajniejszych pomp chłodzących i wszystkiego co się wiąże z taką zmianą..
Podniesienie samej podłogi to dramat o czym dobitnie przekonał się mercedes robiąc szybko konwersje auta spalinowego na elektryczne..
Tak jak widzisz z powyższego większa lub inna bateria to raczej pieśń przyszłości niż pobożne życzenia do FL.. i w tej kwestii stawiam na Chinczyków i to ich Tesla będzie musiała w tej kwestii gonić..
Chyba się da 4680 into Y


Wersja 100kWh i by się klaskało uszami plus wersja 75kWh LFP i jest pieknie ( ja bym wziął chetnie SR RWD 75kWh LFP jak by istniał :))
 

Przemekc1

Fachowiec
4680 póki co są tylko w cybertrucku masowo (poprawcie mnie jak jest inaczej) i to jako bateria strukturalna - więc dodanie jej do Y to nowa płyta podłogowa ) a ich produkcja nie jest na taką skalę by obstawić wolumen sprzedaży tesli Y. W dodatku robione są tylko w USA więc logistyka na Chiny i Europę dochodzi extra. Nie mam porównania ile więcej ważyłaby taka tesla ale zwiększenie masy to znowu zabawa z dobraniem odpowiednich większych\lepszych hamulców i zmianą zawieszenia. Pomijam kwestie wydajniejszych pomp chłodzących i wszystkiego co się wiąże z taką zmianą..
Podniesienie samej podłogi to dramat o czym dobitnie przekonał się mercedes robiąc szybko konwersje auta spalinowego na elektryczne..
Tak jak widzisz z powyższego większa lub inna bateria to raczej pieśń przyszłości niż pobożne życzenia do FL.. i w tej kwestii stawiam na Chinczyków i to ich Tesla będzie musiała w tej kwestii gonić..

Przesadzasz, Tesla przecież sprzedawała już model Y z 4680. W zasadzie w sprzedaży w pewnym momencie były wersje z 4680/CATL/BYD/LG/Panasonic, czyli z dużą i małą baterią, od różnych producentów, z dwoma lub jednym silnikiem, w wersji zwykłej i performance. Obecnie mamy już modele w podobnej cenie co Tesla (Kia/Renault) z bateriami w okolicy 90kWh. Nie wierzę, że Tesla miałaby jakikolwiek techniczny problem z włożeniem baterii 100kWh do tak dużego samochodu jak model Y. Po prostu z różnych sobie znanych względów nie podjęli takiej decyzji.

Co do liftu, to ja myślę akurat odwrotnie. Żadnego liftu czy nowego modelu nie będzie tskoro nie wprowadzili większej baterii przy Juniperze. Po prostu za jakiś czas zmieni się konfigurator i dostaniemy baterie w okolicy 100kWh jako LR, albo będzie jakaś osobna kategoria XLR i tyle.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Co do liftu, to ja myślę akurat odwrotnie. Żadnego liftu czy nowego modelu nie będzie tskoro nie wprowadzili większej baterii przy Juniperze. Po prostu za jakiś czas zmieni się konfigurator i dostaniemy baterie w okolicy 100kWh jako LR, albo będzie jakaś osobna kategoria XLR i tyle.
Taką mam nadzieję i czekam na to, podobnie jak na usunięcie ewentualnych usterek wieku dziecięcego.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Bo przecież nie da się leciec ciagle na juz dość starych ogniwach. W koncu nastąpi zmiana na nowsze modele.
A to musi się wiązać z większym akumulatorem lub nizsza masa.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Chciałbym przyznać Ci rację, ale może być po prostu tańszy.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Chciałbym przyznać Ci rację, ale może być po prostu tańszy.
Wydaje mi się jednak, że i producent nie będzie ciagle utrzymywać starych produktów w nieskończoność. Kiedy nowe cenowo spadają.
Więc tansze to mniej ogniw - niższa masa. Wieksz wydajność. To w najgorszej opcji.
W realnej to zyskamy i pojemności i wagę zredukujemy. Ale różnice nie będą powalające.
 
Top