Teslą po Chorwacji

PePeL

Zadomawiam się
Przeniesione z innego wątku.
Mogę Was prosić o trochę więcej szczegółów dotyczących trasy do Chorwacji?
Co roku jeździmy do Dalmacji, teraz też już wakacje zarezerwowane.
Do jazdy wokół komina mamy Dacię Spring, więc temat elektryków trochę znam ale w trasy na razie mamy Kię XCeed. Wszystko fajnie ale jednak trochę niewygodne fotele, trochę za mały bagażnik, brak asystenta jazdy, więc na miejscu człowiek zmęczony.
Dzisiaj wziąłem Model Y na jazdę testową. Bagażnik duży, fotele trochę wygodniejsze (ale bez szału) ale asystent jazdy wymiata. Jak w ICE po jeździe do Wawy i z powrotem jestem wypluty tak tutaj w zasadzie mózg działa na 30% więc powinno być dobrze.
Natomiast wyznaczyłem sobie trasę do Orebica i pokazuje postój ~30 min co 2,5h trochę za często. Jak u Was to wyglądało z tymi przystankami. Dodatkowo SuC w Chorwacji są przy autostradzie, czy trzeba zjeżdżać i płacić za odcinek pomiędzy wszystkimi ładowaniami? Wtedy chyba wychodzi drożej. W zeszłym roku za całość autostrad w HR zapłaciliśmy EUR 33,5+6,5 w jedną stronę.
Przy ICE trasę robimy na raz (2 kierowców) z 2 przystankami ~30min.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
jeżdże do Orebica i okolic od 2019, tylko teslami ;) - no jest kiepsko w okolicy Otocac z fajkami od tesli i potem pod Splitem (czasem kolejka czeka) a dalej pod Vrgorac też róznie bywa
ale mozna sie wspomoc ich siecią, Ionity jest przy zjeździe na muzeum N. Tesli ;) takze nie jest źle.

przelotową mam zwykle 120-125 km/h i jak ładujemy w Sormas przed granicą z CRO (obiad), to potem krótki postój w Karlovac, Zemujnik G. (Zadar) a potem Split (b. wczesna kolacja), można się z 10 min przejsc do lokalnej jadłodajni a auto na 100%
potem juz do Peljesac bez postoju
Najdłużej zeszło nam TMS 85 (jeszcze wtedy na oryginalnej bateryjce), potem Y, najmniej postojów 3
Z Wro mamy kiepsko kawałem przez Czechy a na Węgrzech nie płacę putinowcom za autostrade więc trochę wolno nam idzie - ale da się w 16,5h z całą masą przerw (no i długich - obiad - kolacja) - ok 1350km mamy od siebie
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
jak ładujemy w Sormas przed granicą z CRO (obiad), t
W Sormas fajna knajpa - polcem. Byłem tak swoim mieszczuchem :cool:
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
My byliśmy w Puli więc trochę inna strona. Po wydostaniu się z Polski można spokojnie polegać na nawigacji Tesli oraz Supercharger-ach. Postoje faktycznie co około 2 godziny ale ja i tak mniej więcej co tyle czasu zatrzymuję się na krótką przerwę, niezależnie czy elektrykiem, czy spalinowym. W sumie... nie ma co opowiadać, prosto. przyjemnie się jedzie. Na miejscu w Chorwacji najczęściej korzystałem z ich lokalnej sieci ELEN. Mają apkę, działa to dobrze, ceny były OK ze wskazaniem na niskie (w porównaniu np. z naszymi). Najlepiej wytycz sobie testowo w ABRP i będziesz wszystko wiedział. Ja ustawiam priorytet dla Superchargerów. Na dole przy planowaniu masz też suwak dotyczący postojów: długie ale rzadziej lub krótkie ale częściej.
 

PePeL

Zadomawiam się
My przez Słowację jeździmy. Czyli w Chorwacji minimum 3 ładowania? A jak jest ze zjazdem z autostrady?
Według ABRP super chargery są za bramkami. Więc każde ładowanie to opłacenie bramek. Wtedy chyba opłata za autostradę też jest większa. Czy są super chargery na MOPach?

Czy ABRP wyznacza trasę że sporym zapasem?
Czy takiego odcinka nie opłaca się pokonać na 1 ładowaniu?
 

Attachments

  • Screenshot_20250129-185137.png
    Screenshot_20250129-185137.png
    249,8 KB · Liczba wyświetleń: 25
Last edited:

Jaceq

Pionier e-mobilności
My przez Słowację jeździmy. Czyli w Chorwacji minimum 3 ładowania? A jak jest ze zjazdem z autostrady?
Według ABRP super chargery są za bramkami. Więc każde ładowanie to opłacenie bramek. Wtedy chyba opłata za autostradę też jest większa. Czy są super chargery na MOPach?

Czy ABRP wyznacza trasę że sporym zapasem?
Czy takiego odcinka nie opłaca się pokonać na 1 ładowaniu?
Optymalizacyjnie masz lepiej. Bo w obu miejscach ładujesz się od 10% czyli wyższa moc ładowania. Ale równie dobrze możesz to zrobić na jednym dłuższym ładowaniu. Traktuj ABRP jako sugestię, nie jak wyrocznię ;-)
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Chyba wszystkie SC w Chorwacji są za bramkami.
No i z tego co pamiętam w Otocac strasznie muli, nawet jak nie masz ładującego się sąsiada obok.
Czasem żeby zjechać do SC w Karlovac długo się czeka na bramkach. Poza sezonem. W sezonie to nawet nie chcę myśleć.
 

PePeL

Zadomawiam się
A powiedzcie jeszcze ile mniej więcej kosztują ładowania po drodze.
ABRP daje jakieś szacunki ale jak ustawię inny samochód pokazuje 350kWh - €95 a przy ustawionej Tesli Y 320kWh - €43. Przy czym np. na ładowarce Otocac wcale nie pokazuje ceny. Czy są jakieś darmowe ładowarki Tesli czy to po prostu brak danych?
 

daniel

Señor Meme Officer
A powiedzcie jeszcze ile mniej więcej kosztują ładowania po drodze.
ABRP daje jakieś szacunki ale jak ustawię inny samochód pokazuje 350kWh - €95 a przy ustawionej Tesli Y 320kWh - €43. Przy czym np. na ładowarce Otocac wcale nie pokazuje ceny. Czy są jakieś darmowe ładowarki Tesli czy to po prostu brak danych?
Jeśli przy którejś ładowarce nie pokazuje ceny to miej się na baczności, bo raczej za darmo nie będzie. Przy podsumowaniu kosztów trasy ABRP trzeba na to zwracać uwagę.
 

AB7W

Nowy na Forum
A powiedzcie jeszcze ile mniej więcej kosztują ładowania po drodze.
ABRP daje jakieś szacunki ale jak ustawię inny samochód pokazuje 350kWh - €95 a przy ustawionej Tesli Y 320kWh - €43. Przy czym np. na ładowarce Otocac wcale nie pokazuje ceny. Czy są jakieś darmowe ładowarki Tesli czy to po prostu brak danych?
Bark danych. Od jakiegoś czasu ABRP lipnie zlicza koszt ładowania. Na wielu ładowarkach, szczególnie SC brakuje cen.
BTW. Szkoda, że nowy Y nie ma większej baterii. Przykładowo Lucid'em można dojechać z Wrocławia do Splitu na dwóch lądowaniach (15 i 22 minuty) - bajka.
 
Top