Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jest cały czas niezmienne stanowisko, zgodne od początku z zapisami NaszEauto.
Dokładne źródło czy cytat ?
 

umcus

Pionier e-mobilności
Dokładne źródło czy cytat ?
Trudno podać dokładny cytat czegoś, co nie istnieje.
Natomiast dokładne źródło znajdziesz tutaj:


Mogę tylko podpowiedzieć, jak łączyć kropki: zwróć uwagę na nazwę programu. Następną niewielką wskazówką może być ust. 7.3 pkt 13. Aczkolwiek nie znajdziesz fragmentu jednoznacznie odnoszącego się do programu Mój Elektryk, dlatego napisałem wcześniej, że ciężko znaleźć coś, co nie istnieje. Jaśniej się nie da niestety.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Jest wykluczenie podwójnego dofinansowania, tj. nie można skorzystać z tego i wcześniejszego na ten sam pojazd:
1) dofinansowanie nie będzie udzielane na przedsięwzięcia, które zostały dofinansowane z
publicznych środków krajowych lub zagranicznych, w szczególności ze środków budżetu Unii
Europejskiej;
Jest wykluczenie możliwości skorzystania z tego dofinansowania 2 razy:
13) ostateczny odbiorca wsparcia może otrzymać jedno dofinansowanie obejmujące jeden pojazd
elektryczny. W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku na to samo przedsięwzięcie,
rozpatrzeniu podlega tylko pierwszy wniosek (decyduje kolejność wpływu). W przypadku
złożenia wniosku na pojazd, który jest współwłasnością kilku osób, pozostałe osoby będące
współwłaścicielami nie mogą występować o wsparcie na inne pojazdy;
Jest też wykluczenie możliwości skorzystania z dofinansowania do leasingu/wynajmu pojazdu, który już dostał dofinansowanie z tego programu (tu chyba chodzi o sytuację że, np dealer albo firma leasingowa kupiła pojazd z dofinansowaniem, a nastepnie klient miałby też otrzymać dofinanowanie do opłaty wstępnej):
14) dofinansowanie przeznaczone na dopłatę do opłaty wstępnej wskazanej w umowie
leasingu/wynajmu długoterminowego pojazdu elektrycznego może być udzielone w
przypadku, gdy na przedmiot leasingu/ wynajmu długoterminowego nie udzielono wcześniej
dofinansowania w ramach przedmiotowego programu;

Ale wykluczenia podmiotów, które otrzymały dofinansowania na inny pojazd z innych programów nie ma.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jest wykluczenie podwójnego dofinansowania, tj. nie można skorzystać z tego i wcześniejszego na ten sam pojazd:

Jest wykluczenie możliwości skorzystania z tego dofinansowania 2 razy:

Jest też wykluczenie możliwości skorzystania z dofinansowania do leasingu/wynajmu pojazdu, który już dostał dofinansowanie z tego programu (tu chyba chodzi o sytuację że, np dealer albo firma leasingowa kupiła pojazd z dofinansowaniem, a nastepnie klient miałby też otrzymać dofinanowanie do opłaty wstępnej):


Ale wykluczenia podmiotów, które otrzymały dofinansowania na inny pojazd z innych programów nie ma.
wg mnie źle czytasz, cały czas chodzi o to, że nie możesz wziąć dwa razy na 2.0. Tak jest zgodnie z literą prawa. Tylko, że prawo logiczne nie jest już od dawna i ja muszę mieć czarno na białym, np. w odpowiedziach ze strony rządowej. Dziwne jest też to, że nikt tego oficjalnie nie podniósł, jakieś pytanie na konferencji, jakaś informacja w "pytaniach i odpowiedziach".
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
wg mnie źle czytasz, cały czas chodzi o to, że nie możesz wziąć dwa razy na 2.0. Tak jest zgodnie z literą prawa. Tylko, że prawo logiczne nie jest już od dawna i ja muszę mieć czarno na białym, np. w odpowiedziach ze strony rządowej. Dziwne jest też to, że nikt tego oficjalnie nie podniósł, jakieś pytanie na konferencji, jakaś informacja w "pytaniach i odpowiedziach".
Pierwsze z cytowanych przeze mnie wykluczeń moim zdaniem dotyczy innych dofinansowań niż 2.0. To np. moja sytuacja, gdzie samochód był kupiony po 1 lipca 2024, więc teoretycznie łapie się na 2.0, ale jako że załapał się też (rzutem na taśmę) na 1.0, to z 2.0 skorzystać już nie można.
 

umcus

Pionier e-mobilności
wg mnie źle czytasz, cały czas chodzi o to, że nie możesz wziąć dwa razy na 2.0. Tak jest zgodnie z literą prawa. Tylko, że prawo logiczne nie jest już od dawna i ja muszę mieć czarno na białym, np. w odpowiedziach ze strony rządowej. Dziwne jest też to, że nikt tego oficjalnie nie podniósł, jakieś pytanie na konferencji, jakaś informacja w "pytaniach i odpowiedziach".
Pewnie dlatego, że nie ma potrzeby podnosić czegoś, co jest jasno i wyraźnie określone w warunkach programu. Żebyś nie mógł skorzystać z tego programu, jeśli skorzystałeś z 1.0, to musiałoby to być zapisane, bo każde wyłączenie musi być określone wprost. Programy pomocowe działają w taki właśnie sposób: co nie jest zabronione, jest dozwolone. Na takiej zasadzie w przypadku ulgi termomodernizacyjnej można było skorzystać przy montażu klimatyzacji. Do czasu, aż tego nie wyłączyli.
 
Top