Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Michal

Moderator
yyyy między 13A a 16A jest jakieś 30% różnicy więc jeśli to gówno warte to ja nie wiem...
Raczej między 13A i 16A jest 23%.
Pomiędzy 23% i 30% też jest podobna, więc skoro piszesz 30%, a nie 23% to chyba jednak niewielka różnica :p
Poza tym jak ładujesz baterię w przedziale 10-90% to wyjdzie 16h zamiast 20h, ale i tak przez noc tego nie załatwisz...
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Czołem,
Jestem przed odbiorem M3 generalnie lądowanie planuje w garażu wspólnym, nie jestem pewny czy uda się zamontować 3f 16a a jednak zwykle gniazdko 1f 16a, przy tych parametrach myślicie odczuje jakiś dyskomfort ?

Weekendowo jeżdżę 150 km od domu w jedna stronę tam mam możliwość podłączyć się do czegoś takiego jak na zdjęciu, doradzacie co kupić żeby można było można bezpiecznie i w miarę fajnie się naładować? Jakiś kabel przenośna ładowarka ?
Jak robisz 150 km tylko w weekend to nie kupuj nic. Ja nic nie kupiłem i normalnie 3000 km już zrobiłem. 3 kW mam ze zwykłego gniazdka i tego wystarcza. Przykładowo po weekendzie np. masz tylko 9%, a limit masz ustalony. a 80%. Na drugi dzień ładując tylko w nocy dojdziesz z powrotem do 80% użytkując samochód do krótkich wyjazdów w dzień.
10 godzin to 30 kWh, czyli więcej niż połowa z tych 70% baterii między 80 a 10%.
Wyprobuj bezpłatnie i zobaczysz :)
 

Minion

Nowy na Forum
Nie ma się co irytować bo wątek
Dla pozostałych: zabezpieczenie róźnicowoprądowe wallboxa powinno być, ale dobór i instalację powinien wykonać wykwalifikowany elektryk.

Wątek bym zamknął, ale nie wiem jak.
Nie ma się co irytować bo wątek upływności DC w przypadku samochodów elektrycznych istnieje, mało kto o tym słyszał i typowy RCD przed tym w pełni nie zabezpiecza. Oczywiście prawdopodobieństwo uszkodzenia układu HVDC w samochodzie jest znikome ale jest. Wiem że np Leaf ma stały monitoring izolacji HVDC i w przypadku zbyt niskiej wartości wywala błąd HV battery oraz blokuje ładowanie AC. Wydaje się więc że w przypadku Nissana takie zabezpieczenie nie jest aż tak konieczne po stronie sieci bo jest ono po stronie samochodu, ale nie wiadomo jak to jest rozwiązane przez innych producentów.
Skoro Tesla wspomina o tego typu zabezpieczeniach to być może system monitorowania izolacji HVDC nie jest wystarczający lub Tesla dmucha na zimne. Nie wiadomo. Pewnie także większość wykwalifikowanych elektryków nie słyszało nigdy o upływności DC bo niby skąd skoro to się pojawia w zasadzie tylko w przypadku ładowania samochodów elektrycznych.
 

podicool

Zadomawiam się
Raczej nie zmieniaj u siebie w domu podłączenia gniazdka, bo jak kiedyś podepniesz coś zaprojektowanego dla EU, to możesz:
* mieć nie działające urządzenie
* spalić urządzenie
* wywalić korki w dzielnicy
* albo nawet puścić z dymem chatę :p
Potrzebna Ci będzie ewentualnie przejściówka do ładowarki - dam znać jak coś odpowiedzą na FB.

Ps. Dopisałem we wcześniejszych postach uwagę, żeby nie kupować 1058220-02-E :)
Sprzedawca wysłał mi drugi kabel 1058220-02-E i wszystko działa jak należy 67km/h ładowanie 11kw. Okazało się , że uszkodzony był pierwszy kabel. Oficjalnie 1058220-02-E działa w Polsce .
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie! To jak czerwona sila jest małe niebieskie i duze niebieskie .
Kolejny raz o tym pisze, ale trudno taki los. ;-) jest takie 32A Niby takie samo a wieksze

Tu mozna kupic i tu kupiłem
16 A dostałem z evse z samochodem TESLOWSKIE EVSE obskakuje 1 fazę do 32A przynajmniej te co dawali. Samo rozp[oznaje czym jest zasilane. Trzeba zerknąć na opis / naklejke na nim

cee32a-gen2.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20210312-162630_Chrome.jpg
    Screenshot_20210312-162630_Chrome.jpg
    190,3 KB · Liczba wyświetleń: 100
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
Wystarczy spojrzeć na kabel jego grubość -7 kW to juz sporo na żyłę i (pewnie coś jeszcze ma). Owszem mozna to w tesli ograniczyć i pomalutku próbnie zwiekszac, ale chyba sie nie da. Jak się ma na konia to trzeba mieć na bat. 40 Dolców to nie majątek, mi przysłali w tydzień
Ps. stosuje do Leafa bo on jednofazowy
 
Last edited:

Relevant

Fachowiec
A mozna zrobic przejsciowke z 16A na 32A i bedzie dzialac ? Czy on w tej swojej wtyczce ma cos zaszyte ?
Zgodnie ze sztuką gniazdo "małe" (16A) będzie na bezpieczniku 16A, więc adapter na 32A powinien maksymalnie wywalić korki. No chyba że niezgodnie ze sztuką, wówczas pociągnie 32A przez gniazdo 16A... A to się może skończyć źle.
 
Top