kilex

Zadomawiam się
No bo wszyscy liczyli ze w tym roku wzrosnie sprzedaz. A jak tylko JDG i prywatni beda mogli kupic z dotacja to nie wierze zeby sprzedalo sie wiecej niz 10-20k samochodow. Oddamy pieniadze do Unii z powodu braku ich wydatkowania.
Użyte słowo „dobić” oznacza że rynek bev jest w stanie agonalnym lub leży na deskach a wcale tak nie jest.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Piekna historia, tylko mocno mi się nie zgadzają daty, pół roku to już minęło jeśli chodzi o okres w którym można kupować samochody i dostać dopłatę, a do końca jeszcze półtora roku.

Co ci się nie zgadza? To, że w całym 22 zarejestrowano jakieś 20-22k szt (ale wszystkich BEV, a nie tylko M1 których dotyczy NaszEauto), a w grudniu niecałe 2 k, to oznacza, że samochodów łapiących się na dotację realnie za lipiec-grudzień nie będzie w żadnym wypadku 12 k, bo trochę tych samochodów było zarejestrowanych właśnie przez spółki. To oznacza, że realnie mooooże będzie ich 8 k. Do tego ten rok powiedzmy 25 k i powiedzmy 15 k za 2026. To mamy 48, może 50 k. To nadal zostanie sporo pieniędzy niewykorzystanych. A to tylko przy bardzo optymistycznym założeniu, że wykluczone spółki miały marginalny udział w rynku. No i bardzo optymistycznym założeniu, że osoby prywatne i JDG będą zwiększały udział w rynku BEV.

Anyway, w programie jest zapis, że celem jest minimum 40k dotacji, a nie wydanie wszystkich pieniędzy. I to mówi wszystko. Pytanie, czy zwiększenie wartości dotowanych aut o 225 netto wystarczy do rozkręcenia popytu. Ja podejrzewam, że program zakończy się ze sporymi środkami niewydanymi na dotacje, o ile po drodze jeszcze czegoś nie zrobią (np. dopuszczenie drugiego samochodu do dotacji na tego samego beneficjenta).

Obiektywnie patrząc, sporo dla rozwoju polskiego rynku EV zrobiła Tesla swoimi obniżkami cen, dzięki temu inni byli zmuszeni do walki cenowej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dlaczego ma dobić rynek bev?
Dokładniej to dobije go brak programu dla firm przy jednoczesnym programie dla osób fizycznych.
Zwłaszcza w momencie odsprzedaży.

Rynek na używki będzie oczekiwał uwzględniania w cenie dopłaty, której Ty jako właściciel firmowy nie dostałeś.
 

arcykot

Zadomawiam się
czyli co? jak w stelantisie na peugeota e-208 jest Abonament SimplyDrive B2C dla klienta indywidulanego i przy wpłacie 30 tys. wychodzi rata 227 zł, to zwrotu otrzymamy tylko 24390 zł? a ten vat do kogo frunie?
Ta oferta to już historia, było może z 20 szt na Polskę i tyle, dzwoniłem do 20 dealerów i nic już nie ma
 

Michal

Moderator
Redaktorowi podziękujcie - ja mu dałem znać o tych okazjach prywatnie żeby sobie kupił EV, a on napisał artykuł na całą Polskę i już sam nawet nie kupię, chociaż planowałem :p
Mam nauczkę - znać będę dawał że coś fajnego trafiłem jak sam już kupię...
 

kiki111

Fachowiec
Ej no ja zadzwoniłem w 3 miejsca i zarezerwowałem, a na następny dzień oddzwaniali z jednego salonu gdzie mieli już porezerwowane, że zwolnił im się jeden. Nawet w lepszym kolorze niż ten, który zaklepałem ale już nie kombinowałem.
Trochą mi to plany pozmieniało bo muszę się pozbyć corsy z garażu.
W takim razie Michał jeżeli to ty byłeś prowodyrem całego zamieszania to dziękuję.
Nawet na pepperze pojawiła się ta oferta z linkiem do elektrowozu i jak zawsze plują tam na elektryki tak tym razem nikomu nie przeszkadzało że to "elektrośmieć".
 
Top