Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

Ev3

Pionier e-mobilności
Na Tesli się zawiodłem, BYD zobaczę jak trochę pojeżdżę, oby tak jeździły jak wyglądają ;)
Na wszelki wypadek wynająłbym zamiast kupować.
W razie czego leasingi będą się martwiły po kilku latach jak to odsprzedać nienaprawione, a nie Ty.
 

Daro76

Fachowiec
Ciekawa dyskusja, wiele z tego o czym piszecie podziela się z moimi przemyśleniami. Mam TLMY23LR. Za chwilę kończy mi się leasing 2 letni i okres trwałości dopłaty do elektryka.
No i mam zagwozdkę co dalej? Sprzedać z dużą stratą, zostawić dla żony jako drugie auto etc.. Mam JDG więc będę brał kolejny leasing i jego warunki są dla mnie istotne - no i kolejna dopłata jak padnie na elektryka a nie na ICE ;)
Dużo się zastanawiałem nad BYD - (najpierw Seal U a teraz 7? - @zielony miałeś okazję tym jeździć?), wyszedł nowy Y (podoba mi się) nie wiem tylko jak jeździ - bo miałem ostatnio okazję zrobić jazdę testową 3HL no i powiem jedno - jak się przesiadłem z mojego Y to zobaczyłem że Tesla też może normalnie jechać - nie jak taczki. Na prawdę dużo lepiej się jedzie (fajnie wybiera nierówności) i nie odczułem żeby kierowanie stało się zauważalnie gorsze. Może jest minimalnie bardziej "gumowe" ale zysk z wygodnej jazdy to rekompensuje.

Więc coś z tym że Tesla traci zajefajność jest na rzeczy - jak dwa lata temu kupowałem to wybór Y był dla mnie oczywisty. Teraz tak już nie jest. Może jak zobaczę Junipera to zmienię zdanie? No a może jak BYD da dobre warunki leasingu to tam się skuszę?

ps. Jakbym miał gdzieś w rejonie Krakowa zaufany warsztat żeby wymienić amortyzatory na KONI z FSD to bym się nie zastanawiał ani chwili... (może możecie kogoś polecić?).
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ciekawe spostrzeżenie, mega że nie żałowałeś sprzedać ze stratą, mi trochę było żal, ale zupełnie Cię rozumiem. W moim przypadku Amazing Tesli to mit, który jednak napędza wielu z tutaj piszących, nie wiem czym jeździli przed Teslą i czy naprawdę wcześniej męczyli się ze swymi autami że teraz tak chwalą i Tesla rzeczywiście jest od nich dużo lepsza...
jakiś tam udział ma polityka referali na forum :)
Jak chwalisz to masz większą szansę na profity.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę zarzuty techniczne wobec tesli (generalnie słuszne moim zdaniem) oraz niezadowolenia z przebiegu sprzedaży (kwota i czas) a teraz chęć kupna elektrycznego drogiego BYD przychodzi mi na myśl jeden cytat z uniwersum walaszka 😄
1739085869517.jpeg
Oczywiście z przymróżeniem oka, oby się sprawdził i nie irytował jak tesla. ja od seala i jego powierzchownego „blichtru” odbiłem się mocno, chyba gdzieś kiedyś opisywałem wrażenia po testowce.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę zarzuty techniczne wobec tesli (generalnie słuszne moim zdaniem) oraz niezadowolenia z przebiegu sprzedaży (kwota i czas) a teraz chęć kupna elektrycznego drogiego BYD przychodzi mi na myśl jeden cytat z uniwersum walaszka 😄
View attachment 24724
Oczywiście z przymróżeniem oka, oby się sprawdził i nie irytował jak tesla. ja od seala i jego powierzchownego „blichtru” odbiłem się mocno, chyba gdzieś kiedyś opisywałem wrażenia po testowce.
Zgodze się że takie uwagi co do tesli/elektryka będą jeszcze w większym stopniu problemem w przypadku chińskiego autka...

Ciekawa dyskusja, wiele z tego o czym piszecie podziela się z moimi przemyśleniami. Mam TLMY23LR. Za chwilę kończy mi się leasing 2 letni i okres trwałości dopłaty do elektryka.
No i mam zagwozdkę co dalej? Sprzedać z dużą stratą, zostawić dla żony jako drugie auto etc.. Mam JDG więc będę brał kolejny leasing i jego warunki są dla mnie istotne - no i kolejna dopłata jak padnie na elektryka a nie na ICE ;)
Dużo się zastanawiałem nad BYD - (najpierw Seal U a teraz 7? - @zielony miałeś okazję tym jeździć?), wyszedł nowy Y (podoba mi się) nie wiem tylko jak jeździ - bo miałem ostatnio okazję zrobić jazdę testową 3HL no i powiem jedno - jak się przesiadłem z mojego Y to zobaczyłem że Tesla też może normalnie jechać - nie jak taczki. Na prawdę dużo lepiej się jedzie (fajnie wybiera nierówności) i nie odczułem żeby kierowanie stało się zauważalnie gorsze. Może jest minimalnie bardziej "gumowe" ale zysk z wygodnej jazdy to rekompensuje.

Więc coś z tym że Tesla traci zajefajność jest na rzeczy - jak dwa lata temu kupowałem to wybór Y był dla mnie oczywisty. Teraz tak już nie jest. Może jak zobaczę Junipera to zmienię zdanie? No a może jak BYD da dobre warunki leasingu to tam się skuszę?

ps. Jakbym miał gdzieś w rejonie Krakowa zaufany warsztat żeby wymienić amortyzatory na KONI z FSD to bym się nie zastanawiał ani chwili... (może możecie kogoś polecić?).
TMY raczej bym zachował na Twoim miejscu :) poki nie sprzedasz to nie straciłeś. W kwestii TM3 jak się Tobie dobrze jeździło to ciężko będzie znaleźć coś sensowniejszego. Cenowo też TM3 bije na głowę całą konkurencje. Dla fanu można wziąć sobie wersje perf ewentualnie
 

inter

Pionier e-mobilności
Też jestem sam ciekawy jak to będzie z tym modelem, ale jak mówi przysłowie kto nie ryzykuje ten nie pije szampana.
Od tygodnia śledzę fora zagraniczne i np. z serwisem jak i dostępnością części nie mają kłopotów z innymi modelami (2 duże magazyny w Europie), serwisów też jest więcej niż np. w Tesli, ale jak sobie poradzą w ewentualnymi naprawami w Polsce to nie wiem - podzielę się jak będę korzystał. W Polsce dopiero wchodzą na rynek, Europa już jeździ. Recenzje też widziałem różne.
W Polsce chińskie auta mają złą renomę (większość ludzi bazuje na stereotypach), to nie te same auta jak kilka lat temu, już nie są tanie, a jakością wykonania i materiałami mogą spokojnie konkurować z wielkimi producentami europejskimi.
Na Tesli się zawiodłem, BYD zobaczę jak trochę pojeżdżę, oby tak jeździły jak wyglądają ;)

Przynajmniej wszystkie części mają oryginalne, żadnych podróbek :)
Wrażenia wymiotne jak na morzu. Nazwa adekwatna.
Spalanie 18.5 kWh przy 90 km/h. Zacnie
 
Last edited:

zielony

Fachowiec
Dużo się zastanawiałem nad BYD - (najpierw Seal U a teraz 7? - @zielony miałeś okazję tym jeździć?)
Nie wczoraj nim nie jeździłem, ale w przyszłym tygodniu mam umówioną jazdę w Niemczech. Ja także zastanawiałem się nad Seail U, ale Sealion 7 to już następny poziom wyposażenia oraz inna konstrukcja auta.
Może to nieistotne ale także podejście pracowników salonu do osób oglądających auto lub zainteresowanych ich zakupem jest zupełnie inne niż w Tesli czy innych teraz oglądanych markach. Sprzedawca udzieli bardzo dużo cennych informacji odnoście auta, nawet tych które mógłby tylko zachować dla siebie i nie są publikowane na zewnątrz, czułem się zaopiekowany, a nie jak intruz jak to miało miejsce w warszawskiej Tesli.
Najlepiej samemu sprawdzić co komu pasuje, bo większość bazuje na filmach znalezionych w intrenecie a tam liczy sie tylko sensacja i klikobajty, a rzeczywistość jest zgoła inne. Nie wiem czy to zazdrość czy jednak "kościół" zwolenników Elona ma bardzo wiernych i zagorzałych wiernych - ja się z niego wypisuję.
 

inter

Pionier e-mobilności
Nie wczoraj nim nie jeździłem, ale w przyszłym tygodniu mam umówioną jazdę w Niemczech. Ja także zastanawiałem się nad Seail U, ale Sealion 7 to już następny poziom wyposażenia oraz inna konstrukcja auta.
Może to nieistotne ale także podejście pracowników salonu do osób oglądających auto lub zainteresowanych ich zakupem jest zupełnie inne niż w Tesli czy innych teraz oglądanych markach. Sprzedawca udzieli bardzo dużo cennych informacji odnoście auta, nawet tych które mógłby tylko zachować dla siebie i nie są publikowane na zewnątrz, czułem się zaopiekowany, a nie jak intruz jak to miało miejsce w warszawskiej Tesli.
Najlepiej samemu sprawdzić co komu pasuje, bo większość bazuje na filmach znalezionych w intrenecie a tam liczy sie tylko sensacja i klikobajty, a rzeczywistość jest zgoła inne. Nie wiem czy to zazdrość czy jednak "kościół" zwolenników Elona ma bardzo wiernych i zagorzałych wiernych - ja się z niego wypisuję.
To miałewś pecha, że byłeś w salonie w Warszawie Tesli. Wszystko zależy od ludzi.
To teraz będziesz w kościele BYD ;)
A swoja droga to tylko marketing, że jesteś poinformowany o tajemnicach marki.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Nie wczoraj nim nie jeździłem, ale w przyszłym tygodniu mam umówioną jazdę w Niemczech. Ja także zastanawiałem się nad Seail U, ale Sealion 7 to już następny poziom wyposażenia oraz inna konstrukcja auta.
Może to nieistotne ale także podejście pracowników salonu do osób oglądających auto lub zainteresowanych ich zakupem jest zupełnie inne niż w Tesli czy innych teraz oglądanych markach. Sprzedawca udzieli bardzo dużo cennych informacji odnoście auta, nawet tych które mógłby tylko zachować dla siebie i nie są publikowane na zewnątrz, czułem się zaopiekowany, a nie jak intruz jak to miało miejsce w warszawskiej Tesli.
Najlepiej samemu sprawdzić co komu pasuje, bo większość bazuje na filmach znalezionych w intrenecie a tam liczy sie tylko sensacja i klikobajty, a rzeczywistość jest zgoła inne. Nie wiem czy to zazdrość czy jednak "kościół" zwolenników Elona ma bardzo wiernych i zagorzałych wiernych - ja się z niego wypisuję.
Dokładnie. Dane które przyswajamy z różnych recenzji, artykułów czy nawet badań. Wymagaja mniejszej lub większej weryfikacji. Bo operują na półprawdach i niedopowiedzeniach. Jak samemu czegos nie sprawdzisz to prawdy ( większej części) się nie dowiesz. Bo całej prawdy to cholera nigdzie się nie dowiesz. Zwlaszcza na krotkiej jeździe.
Brawo za odwagę i mam nadzieję, że jeśli zdecydujesz się na BYD nadal odwaga pozostanie z Tobą.
 
Top