Przejściówka CHAdeMO CCS

KrzysztofFly

Moderator
Dodatkowo w małym mieście gdzie często bywam, nie ma ani jednej wtyczki Ch* , a za to od roku jest przez nikogo nieużywana ładowarka 4x150 kW/CCS2 z prądem DC po 1,70 zł / kWh :)
Daj namiary na nią, to się zaraz chętni znajdą ;), po co ma się marnować ;).
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Ja ewentualnie szukam sprzedawce np z paypalem
Tutaj jest opcja płatności internetowej PayPal/Google Pay.
Sprzedawca zapewnia, że adapter "jest w 100% zgodny z Nissanem Leaf".
Koszty przesyłki chyba w cenie. Tylko opłaty celne/VAT trzeba będzie uregulować w RP.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Syn ma Leafa 2 ale czy sie zdecyduje , jak to auto "lokalne" .
Cena z 10% rabatem ujdzie nawet z cłem ale gdy chcemy Leafem po za województwo wyjechać
Gdybym kupowal nowe , to na 100% bym kupił tak jak nakupowałem kiedyś przejściówek na różne gniazda itp . I chyba z 3x ich tylko użyłem ?
 

KrzysztofFly

Moderator

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Testów ciąg dalszy. Ten adapter CCS2/Chademo z HK działał mi prawidłowo z Leafem przy nowej ładowarce 60kW pod Lidlem. Jako że uruchomili ją miesiąc temu, po kablu Chademo nie ma nawet śladu ...
Leaf nie marudził, migał lampkami jak trzeba, poszło od razu i bez błędów.

Widzę dwa mankamenty tego rozwiązania:
1. Adapter włożony do gniazda Chademo stanowi sporą dźwignię, i w połączeniu z ciężarem kabla CCS2 i siłą boczną, powstają spore naprężenia na plastikowym gnieździe Ch*. Słyszałem przez chwilę jak coś tam trzeszczy. Trzeba uważać, żeby nie rozwalić sobie portu ładowania (szczególnie na mrozie - plastiki bywają kruche). Może podjeżdżać autem jakoś bardziej ukośnie ...

2. Nie ma zabezpieczenia antykradzieżowego jak przy ładowaniu Type2 albo CCS2. Tzn. nie wymaga przycisku w aucie / w pilocie. Teoretycznie każdy z ulicy może podejść, odblokować przyciskami oba zamki, kończąc w ten sposób ładowanie, i "pożyczyć" sobie adapter do swojego auta ;)

PS. Na wyświetlaczu jakoś dziwnie opisali moce w gniazdach w tym Lidlu. Szkoda że z cenami kWh już nie pomylili się w ten sam sposób :unsure:
"Przyjemność" z wpisywania wszystkich danych do FV na tym ekranie dotykowym wolę przemilczeć.
 

Attachments

  • Ładowarka-LIDL-60kW.jpg
    Ładowarka-LIDL-60kW.jpg
    60,1 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • Ładowarka-LIDL-60kW-2.jpg
    Ładowarka-LIDL-60kW-2.jpg
    40,6 KB · Liczba wyświetleń: 13

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Adapter działał też bez problemu na ładowarce ChargeIn 2x150 kW jak na zdjęciu.
Kabel DC jeszcze grubszy (2x70 mm2 + sygnały ) niż w Lidlu więc na mrozie już trzeba bardzo ostrożnie z tym adapterem.
Faktury i tak nie wystawiają, więc nie było trudu z wpisywaniem danych na ekraniku dotykowym ;)

Cena prądu jak na razie wyjątkowo przystępna (1,79 zł / kWh DC), ciekawe jak długo się ostoi.
Ładowarka 4x150 kW stoi praktycznie nie używana.

Gdyby ktoś tam przejeżdżał w pobliżu (droga na Radom od południa) to można łatwo znaleźć to miejsce w apce ChargeIn Go :)
 

Attachments

  • Ładowarka-Chargein-150kW.jpg
    Ładowarka-Chargein-150kW.jpg
    37,8 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • Ładowarka-Chargein-150kW-2.jpg
    Ładowarka-Chargein-150kW-2.jpg
    88 KB · Liczba wyświetleń: 6

vwir

Pionier e-mobilności
Na wyświetlaczu jakoś dziwnie opisali moce w gniazdach w tym Lidlu. Szkoda że z cenami kWh już nie pomylili się w ten sam sposób :unsure:
Tak samo się pomylili pod Lidlem w Jaśle w rezultacie type2 w ogóle nie działa. Chyba, że gdybym wybrał CCS-a opisanego jako 22kW to tak naprawdę ruszyłby type2? W sumie nie sprawdziłem.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Adapter wciąż działa :) Przy ładowarce 150 kW, moc ładowania jest taka jak byłaby na Chademo czyli 46 kW. Nie ma cudów jak w tym filmie z testami w UK - inna wersja auta?
Tylko trzeba uważać na ten mega-gruby kabel CCS2, bo gniazdo Chademo raczej nie było projektowane na aż takie obciążenia mechaniczne.
W razie gdyby ktoś był zainteresowany wersją "Orientrise EV Adapter CCS2 to CHAdeMO" (link był 14.02.25), to po wpisaniu w sklepie kodu "JENNIE20OFF" podobno jest jakiś mały rabat wzięcia :)
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Okazuje się że adapter CCS2/Chademo działa równie dobrze z ładowarką EKO-EN 350 kW !

Nie wiem jak dużym nietaktem jest podłączanie w takim miejscu auta które może pobrać max 13% mocy ładowarki :LOL: Ale to działa! Odpaliło za pierwszym razem i najpierw leciało 46 kW, a potem stopniowo mniej - zupełnie jak w Chademo. Tylko ten prognozowany czas ładowania na kokpicie (90 min) wyświetlał się od czapy.

Ta stacja ładowania zachęca dynamicznymi cenami prądu. Dzisiaj w okolicach południa DC było tam taniej niż AC w większości słupków na mieście :LOL: Oczywiście ani śladu wtyków AC, a już w ogóle Chademo.
 

Attachments

  • Ekoen-1.jpg
    Ekoen-1.jpg
    203,9 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • Ekoen-2.jpg
    Ekoen-2.jpg
    194 KB · Liczba wyświetleń: 4
Top