Pedr

Pionier e-mobilności
Narzekałem dość często na Michelin e-primacy i zarzekałem się, że już ich więcej nie założę. Potem przyszła zima i pomyślałem sobie, że może jeszcze jeden sezon się pomęczę. Ale musiałem je przestawić w inne miejsce i postanowiłem przy okazji sprawdzić stan bieżnika. Okazało się, że po niecałych 10k km głębokość była nawet poniżej 5mm – aż strach pomyśleć co działoby się na mokrym gdyby go jeszcze ubyło. Opon pozbyłem się szybko i teraz kupuję nowe. Normalnie nie zastanawiałbym się za długo, ale przez te historie z wibracjami i drżeniem kierownicy ze względu na jakość opon + problemy z trakcją, naprawdę mam zagwozdkę. Z tego co widziałem, TM3 HL wyjeżdża ostatnio na Bridgestone – czy może się ktoś podzielić opinią? Rozważam te modele - może ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
  • Continental UltraContact NXT 235/45 R18 98 Y XL FR
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/45 R18 94 W +
  • Bridgestone Turanza 6 235/45 R18
  • Hankook Ventus iON S IK01 235/45 R18
Michelin odpada bo to już kolejny komplet opon od tego producenta, który zużył się u mnie w nieprzyzwoitym tempie.
 

KrzysztofFly

Moderator
Narzekałem dość często na Michelin e-primacy i zarzekałem się, że już ich więcej nie założę. Potem przyszła zima i pomyślałem sobie, że może jeszcze jeden sezon się pomęczę. Ale musiałem je przestawić w inne miejsce i postanowiłem przy okazji sprawdzić stan bieżnika. Okazało się, że po niecałych 10k km głębokość była nawet poniżej 5mm – aż strach pomyśleć co działoby się na mokrym gdyby go jeszcze ubyło. Opon pozbyłem się szybko i teraz kupuję nowe. Normalnie nie zastanawiałbym się za długo, ale przez te historie z wibracjami i drżeniem kierownicy ze względu na jakość opon + problemy z trakcją, naprawdę mam zagwozdkę. Z tego co widziałem, TM3 HL wyjeżdża ostatnio na Bridgestone – czy może się ktoś podzielić opinią? Rozważam te modele - może ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
  • Continental UltraContact NXT 235/45 R18 98 Y XL FR
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/45 R18 94 W +
  • Bridgestone Turanza 6 235/45 R18
  • Hankook Ventus iON S IK01 235/45 R18
Michelin odpada bo to już kolejny komplet opon od tego producenta, który zużył się u mnie w nieprzyzwoitym tempie.
Weź jednak pod uwagę, że dużo nowych opon ma w tej chwili bieżnik o wysokości 6,5mm. Z tego co pamiętam to e-primacy taki właśnie ma. Kiedyś standardem było około 8mm, warto na to także zwrócić uwagę przy zakupie nowych.
 

nabrU

Moderator
Co prawda nie Tesla ale potwierdza, że bieżnik nowych opon już nie jest taki głęboki:

 

Pedr

Pionier e-mobilności
Więc może te michelliny nie były takie złe
One były wręcz dramatycznie złe. Naprawdę nigdy wcześniej nie miałem tak złych doświadczeń z oponami. Byłem nastawiony, że kupię Goodyear, ale lokalny wulkanizator mnie zniechęcał, że mają ostatnio problemy z jakością i sporo reklamacji, a teraz jeszcze ten płytszy bieżnik :unsure:
 

6a8

Posiadacz elektryka
  • Continental UltraContact NXT 235/45 R18 98 Y XL FR
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/45 R18 94 W +
  • Bridgestone Turanza 6 235/45 R18
  • Hankook Ventus iON S IK01 235/45 R18
Michelin odpada bo to już kolejny komplet opon od tego producenta, który zużył się u mnie w nieprzyzwoitym tempie.
Co do w/w Conti, bym nie polecał. Na 4 szt 3 do reklamacji - bicie na kierownicy przy ok 100-120, potwierdzone na testach dynamicznych. Już nie pamiętam, ale jedna czy dwie z 3 szt dokupionych na granicy tolerancji, w sumie jeżdżę na nich i klnę, bo nadal trochę biją. Jeden plus : są zauważalnie cichsze od fabrycznych PS4 T1.
Podobnie jak @Pedr, zbyt szybko się pozbyłem PS4 bo support Michelina pytany o głębokość nowego bieżnika podał chyba wziętą z sufitu wartość 9 mm, później jeszcze powtórnie przepytany wyznał o milimetrowej tolerancji. No chyba że T1 są robione pod tesle z 7 mm bieżnikiem. Jako następne chyba będę szukał PS4 co najmniej T1 ( orientuje się ktoś czy są jeszcze gdzieś dostępne ? ). Aha, te moje Conti są z Portugalii.
I jeszcze co usłyszałem przy reklamowaniu, że teraz w segmencie premium duża ilość reklamacji to współczesny standard. Chyba księgowi opanowali już rządy w tej branży.

Aha, jak się doktoryzowałem z oponiarstwa to Tesla wyznała że dopuszczalna różnica głębokości bieżnika na jednej osi to 1.5 mm, a zalecana minimalna to 3 mm. Tak że szczęśliwcy z nowymi oponami powinni zmierzyć od ilu startują.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Pirelli P Zero. Zarówno letnie jak i zimowe to numer 1. Tanie nie są, ale warte każdej zlotówki.
Mi się w nich nie podoba naciąg, najbardziej odstaja ranty że wszystkich opon tak że nawet kamienie powodują odpryski na rantach.

Dzisiaj chyba każdy producent ma problem z jakością i biciem promieniowym. Wybrałbym producenta/wulkanizatora który bez problemu wymieni opony na drugie w razie problemów.

Od razu odradzam Goodyeara - fabrycznie wadliwa zimówka i grubo ponad miesiąc na reklamacje, przepychanie itd, a wada była oczywista (zgrubienie bieżnika wyczuwalne pod palcem nawet jak się kręciło koło)
 
Top