Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!

Halisep

Posiadacz elektryka
Możliwe że gdzieniegdzie dane są przekłamane, więc jeżeli znajdziecie oczywiste błędy to dajcie znać:
1.Bagażnik w TmY jest liczony do dachu, a we wszystkich innych autach do poziomu rolety.
2. Ubezpieczenie najlepiej brać bezpośrednio u dealerów, bo nie mają prowizji agencji (20%?). Prawo jazdy od 10 lat, bezszkodowa jazda i koszt ubezpieczenia dla auta o wartości 220k to 4k (OC+AC+NNW i kilka innych pakietów)
 

jarry

Zadomawiam się
Fajnie że założyłeś ten temat. Ja jeszcze nie jestem zdecydowany na konkretny model, ale widzi mi się coś z pogranicza segmentu C/D...

Ja też tak celuję ze wskazaniem w stronę C, 99% w dużym mieście, długość ma znaczenie i średnica zawracania

Biorąc pod uwagę różnice między tymi modelami, mimo wszystko skłaniałbym się do zakupu EV3. Problem w tym, że moim zdaniem to nadal za dużo...

Ja mam KIA i mimo wielu zalet dostrzegam też wiele bolączek, w tym niepoprawialnych, Skoda jest tzw. złotym środkiem, dostęp do technologii VAG, ocynkowane nadwozie, olbrzymia sieć serwisów ASO + niezależnych, silna społeczność, filozofia Simply clever

Za rogiem czeka też odświeżony TMY w klasycznej wersji AWD Long Range i jeżeli cena refresh'a po wypchnięciu złogu magazynowego będzie taka sama jak starszej wersji, to zakup w/w aut w cenie przekraczającej 200k straci sens...

Mam nieodparte wrażenie że "stara" prawda tu się kłania, czyli jakby nie porównywać różnych aut elektrycznych to i tak na koniec dnia wychodzi że najbardziej racjonalny wybór to Tesla :)
Mnie najbardziej odstraszają wymiary Tesli i jej zwrotność, czyli cholernie niewygodne auto do miasta z ciasnymi uliczkami i trudnościami z parkowaniem, do tego technologiczna "inność" Tesli bardzo odstrasza moją żonę a ona te 99% by jeździła, dlatego u mnie na koniec dnia rozważań wychodzi na dzień dzisiejszy Elroq lub EV3 w zamierzonej kolejności.

Z pewnością będę obserwował ten wątek i kto wie, jeżeli cena spadnie poniżej 200k, może sam się skuszę...

Cena którą biorę pod uwagę to maksymalnie 180 tys. zł za wersję wycenianą na 224800zł i oczywiście nowe auto pod dotację czyli na gotowo 150 tys. zł.
 

liet

Fachowiec
1.Bagażnik w TmY jest liczony do dachu, a we wszystkich innych autach do poziomu rolety.
2. Ubezpieczenie najlepiej brać bezpośrednio u dealerów, bo nie mają prowizji agencji (20%?). Prawo jazdy od 10 lat, bezszkodowa jazda i koszt ubezpieczenia dla auta o wartości 220k to 4k (OC+AC+NNW i kilka innych pakietów)
ad1. Zgoda, ale wpisałem to co podaje producent. Poza tym, jak by na to nie patrzeć Y ma największy bagażnik ze wszystkich aut z listy.
ad2. Znowu zgoda, ale żeby znaleźć jakiś punkt odniesienia, przyjąłem pakiet bez jakichkolwiek zniżek. Zastanawia mnie wysoka cena ubezpieczenia Ioniq'a...
 

liet

Fachowiec
Ja też tak celuję ze wskazaniem w stronę C, 99% w dużym mieście, długość ma znaczenie i średnica zawracania
Dodałem ten parametr do tabeli.
Ja mam KIA i mimo wielu zalet dostrzegam też wiele bolączek, w tym niepoprawialnych, Skoda jest tzw. złotym środkiem, dostęp do technologii VAG, ocynkowane nadwozie, olbrzymia sieć serwisów ASO + niezależnych, silna społeczność, filozofia Simply clever
Na mnie EV3 zrobiła bardzo pozytywne wrażenie. Skodą jeszcze nie miałem okazji się przejechać - mam nadzieję że mi się wkrótce uda i będę mógł te auta porównać.
Mam nieodparte wrażenie że "stara" prawda tu się kłania, czyli jakby nie porównywać różnych aut elektrycznych to i tak na koniec dnia wychodzi że najbardziej racjonalny wybór to Tesla :)
Mnie najbardziej odstraszają wymiary Tesli i jej zwrotność, czyli cholernie niewygodne auto do miasta z ciasnymi uliczkami i trudnościami z parkowaniem, do tego technologiczna "inność" Tesli bardzo odstrasza moją żonę a ona te 99% by jeździła, dlatego u mnie na koniec dnia rozważań wychodzi na dzień dzisiejszy Elroq lub EV3 w zamierzonej kolejności.



Cena którą biorę pod uwagę to maksymalnie 180 tys. zł za wersję wycenianą na 224800zł i oczywiście nowe auto pod dotację czyli na gotowo 150 tys. zł.
Co do ceny, to powiem szczerze że widzę to dokładnie tak samo. I nie to, że nie jestem w stanie zapłacić więcej, co po prostu w moich oczach ten produkt nie jest wart więcej niż 180k.
 

liet

Fachowiec
Brakuje bardzo istotnej wartości tj. średnicy zawracania czy skrętu, jakbyś dodał do tabelki to byłoby super :)

To ja dorzuce jeszcze to. Na tej stronie sa krzywe ladowania i zasieg na kilka roznych sposobow, w tym 'real world range estimate', ktory najlepiej obrazuje czego sie mozna spodziewac w trasie.


Mozna sobie dodac do tabelki ;-)
Piękne dzięki. Wieczorem uzupełnię tabelę. Póki co dodałem średnicę zawracania, architekturę, maksymalne moce ładowania DC/AC, V2L, i informacje na temat gwarancji na pojazd i aku.
 

liet

Fachowiec
Chciałbym jeszcze dodać informację o usługach zdalnych, ale ciężko znaleźć wiarygodne źródło. Nie chciałbym, żeby po 5 latach przestało działać zdalnie grzanie / chłodzenie auta...
 
Top