Dziwny dźwięk po uruchomieniu przy niskich temperaturach, pada pompa?

swistak

Posiadacz elektryka
U mnie był w piątek. Celowo nie ruszałem auta aż do jego przyjazdu, a było -3st.
I co? I nie chrupło :). Trzy razy inicjowaliśmy. Nic.
Zrobił thermal test. Wyszło 100% efektywności.
Ale mimo wszystko zaglądnęliśmy na mocowanie sprężarki. Wszystko bez zastrzeżeń.
A jak pojechał - chrupie nadal.

Czekam na dodatnie temperatury - powinno zaniknąć (mam nadzieję).
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Czy mógłbyś podzielić się, jak przebiegła wizyta? Ja jadę do POZ w tą środę :).
Niestety nic nie znaleźli w "płynie" z klimy (było podejrzenie na słabą wydajność podczas pracy) a ponieważ to była środa przed otwarciem salonu w czwartek, to bidok-mechanik nie zdążył wszytkiego zdemontować i sprawdzić - mam im nagrać ten dźwięk i wysłać - to się już teraz notorycznie pojawia po pierwszej jeździe jak już się zaczyna typowe "wycie" wentylatora, zatrzymanie auta, ponowne uruchomienie - wtedy przez moment jest ten mocny zgrzyt aż czuć na budzie.

Poza tym dla mnie ewidentnie jest coś nie tak z softem i sterowaniem systemu / osuszacza - skoro nie ma skroplonej pary wodnej przy otwartym obiegu (na zewnątrz ok 80% wilgotności), to czemu u licha jest jak się tę zewnetrzną wilgoć zatrzyma? (zamykając wlot z zewnątrz)

W 3-ce wymiana komponentów pomogła na cały rok, po jakieś aktualizacji znowyu w środku "zaparowuje" na zamkniętym obiegu (AC lub Auto włączone, nawiew na maksa, nie ma znaczenia)

Ktoś na forum też wspomniał, że po update softu też mu paruje. Więc stawiam na Radżesza, że spiertolił coś w kodzie.
 

MichalS

Zadomawiam się
Niestety nic nie znaleźli w "płynie" z klimy (było podejrzenie na słabą wydajność podczas pracy) a ponieważ to była środa przed otwarciem salonu w czwartek, to bidok-mechanik nie zdążył wszytkiego zdemontować i sprawdzić - mam im nagrać ten dźwięk i wysłać - to się już teraz notorycznie pojawia po pierwszej jeździe jak już się zaczyna typowe "wycie" wentylatora, zatrzymanie auta, ponowne uruchomienie - wtedy przez moment jest ten mocny zgrzyt aż czuć na budzie.

Poza tym dla mnie ewidentnie jest coś nie tak z softem i sterowaniem systemu / osuszacza - skoro nie ma skroplonej pary wodnej przy otwartym obiegu (na zewnątrz ok 80% wilgotności), to czemu u licha jest jak się tę zewnetrzną wilgoć zatrzyma? (zamykając wlot z zewnątrz)

W 3-ce wymiana komponentów pomogła na cały rok, po jakieś aktualizacji znowyu w środku "zaparowuje" na zamkniętym obiegu (AC lub Auto włączone, nawiew na maksa, nie ma znaczenia)

Ktoś na forum też wspomniał, że po update softu też mu paruje. Więc stawiam na Radżesza, że spiertolił coś w kodzie.

Znając moje szczęście, to oczywiście na miejscu nie będzie zgrzytać :). Ja jestem umówiony na 8 rano to chociaż będą mieli więcej czasu na jakieś testy. Ja mam dźwięk nagrany, także im go wysłałem w zgłoszeniu, także jakby byli ogarnięci, to wiedzieliby, że ktoś wkrótce przyjedzie do nich z takim samym problemem i mogliby odnaleźć nagranie ze zgłoszenia. No nic, zobaczymy co się wydarzy w środę.
 

MichalS

Zadomawiam się
Wróciłem z Poznania, u mnie wymienili sprężarkę i jakieś przewody łączące ją z klimatyzacją oraz czynnik klimatyzacji. Nie potrafili powiedzieć co się dokładnie stało, wiedzieli, że głos pochodzi ze sprężarki. Powiedzieli, że jak coś jest nie tak to się nie bawią, tylko wymieniają na nową. Mieli wszystkie części, po 3h odebrałem auto. Do dzisiaj dźwięk się nie pojawił, oby już tak zostało :). Wychodzi na to, że może powoli sprężarki nam padają.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Wróciłem z Poznania, u mnie wymienili sprężarkę i jakieś przewody łączące ją z klimatyzacją oraz czynnik klimatyzacji. Nie potrafili powiedzieć co się dokładnie stało, wiedzieli, że głos pochodzi ze sprężarki. Powiedzieli, że jak coś jest nie tak to się nie bawią, tylko wymieniają na nową. Mieli wszystkie części, po 3h odebrałem auto. Do dzisiaj dźwięk się nie pojawił, oby już tak zostało :). Wychodzi na to, że może powoli sprężarki nam padają.
tak mi w 3-ce postąpili - przy Y się stawiali ;)
 
Top