Nowy Y LR RWD, czy RWD?

Michal

Moderator
Czy warto dopłacać do LR RWD z ładowaniem do 80%, to 500 km zasięgu WLTP, jak w RWD?
Wiesz jak jest... jak będziesz potrzebował, to LR naładujesz do 100%, a SR+ nie.
W ten sposób LR dojedziesz Warszawa Poznań jadąc 130 kmh nawet zimną, a SR musiałbyś jechać 90 kmh, albo ładować po drodze.
Ładowanie też teoretycznie będzie szybsze w LR.
Wszystko zależy jak często robisz trasy.

LFP (w SR) też chyba są trochę bardziej upierdliwe w niskich temperaturach.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Czy warto dopłacać do LR RWD z ładowaniem do 80%, to 500 km zasięgu WLTP, jak w RWD?

Do kręcenia się wookoło komina, nie ma różnicy. Ale jeśli chcesz autem kiedykolwiek jechać gdzieś dalej, to warto chyba też nie warto...

Jedyny zysk, że możesz od czasu do czasu LR naładować do 100%.
Ladowanie w trasie 10->80% zajmuje w obu tyle samo, ale w LR starcza na większy dystans. Albo LR ładujesz 10->65% - co trwa z 10 minut krócej - i masz taki sam zasięg... SR musisz praktycznie zawsze ładować do 80%, żeby mieć jakikolwiek sensowny zasięg następnego hopa.

Po przejrzeniu krzywych ładowania SR z bateriami BYD LFP okazuje się, że oba auta ładują się tak samo szybko - mogą przyjąć tyle samo energii w takim samym czasie! To spore dla mnie zaskoczenie.
 
Last edited:

Raf24

Fachowiec
A ktoś ma to wyliczone , bo jestem ciekaw jak to w trasie pow 1000 km by wyglądały postoje SR RWD (BYD LFP do 50% 174 kWh) vs LR RWD .( nie wiem jaką mają baterię i jaką krzywą )
Wjazd jednocześnie na ładowarki ( SC 250 kW) przy stanie 10% doładowanie 45kW i jazda .
Jaki czas postoju , bez wnikania ile % miała by bateria po ładowaniu.
 

KrzysztofFly

Moderator
Zgadzam się z przedmówcami w 100%, na Twoim miejscu jednak wziąłbym także pod uwagę to, jak często w ciągu roku jeździsz w długie trasy, takie z co najmniej 2/3 ładowaniami po drodze w jedną stronę. Jeśli takich wyjazdów w ciągu roku będziesz miał kilka, to się nawet nie zastanawiaj, tylko bierz LR, natomiast jeśli taki wyjazd może zdarzy Ci się w ciągu roku raz, a może wcale, to bierz SR.

Sam zamawiając swojego Y w 2023 roku, zamówiłem najpierw Y RWD (wtedy nie było jeszcze LR RWD), już po zamówieniu Y, pojechałem na narty swoim Stelvio i będąc na nartach zmieniłem swoją decyzję na LR AWD, jednak tylko z powodu napędu na 4 koła. Stwierdziłem po prostu, że dzięki temu, będę miał bardziej uniwersalny samochód, bo i na narty także spokojnie sobie nim pojadę. Chociaż w dalszym ciągu mam w swoim posiadaniu Stelvio, to Y byłem na nartach już cztery razy (trasy od 1150 do 1400km w jedną stronę).
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
A ktoś ma to wyliczone , bo jestem ciekaw jak to w trasie pow 1000 km by wyglądały postoje SR RWD (BYD LFP do 50% 174 kWh) vs LR RWD .( nie wiem jaką mają baterię i jaką krzywą )
Wjazd jednocześnie na ładowarki ( SC 250 kW) przy stanie 10% doładowanie 45kW i jazda .
Jaki czas postoju , bez wnikania ile % miała by bateria po ładowaniu.

Ale policzyłem na szybko, wedle Twoich założeń. I takie lekkie zdziwienie :)

Start SOC 10%, dodana energia 45 kWh

* SR 57.5 kWh - końcowy SOC 88% - ~23 minuty
* LR 75.0 kWh - końcowy SOC 70% - ~22 minuty

Wcześniej nie zauważyłem, jak fantastyczną krzywą mają baterię BYD. Nie jest to jeszcze poziom 800V baterii w Kia/Hyundai - ale gigantyczna poprawa dla Tesli. Przy takiej baterii absolutnie nie ma sensu dopłacać do RWD LR!

Tak wygląda ilość przyjętej energii wobec czasu ładowania na SuC (czerwony = SR BYD LFP, niebieski = LR LG)... Do 23 minut ładowania idą łeb w łeb....

1740435682039.png
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top