KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

jerryw

Zadomawiam się
Widziałem EV3 w salonie i zaskoczył mnie brak tylnej wycieraczki. Kształt tyłu jest zbyt podobny do mojego eNiro abym uwierzył, że nie będzie się brudzić.
Może w końcu miałbym czyste auto gdybym musiał jechać na myjnie za każdym razem gdy chcę coś zobaczyć przez tylną szybę ;-)
Ale on ma wycieraczkę. Tylko w EV3 wycieraczka jest u góry pod spojelerem. Nie na dole szyby.
 

liet

Fachowiec
To ja dorzucę swoje wrażenia z jazdy testowej - wersja GT Line. Na początek plusy:
Samochód przyjemny w odbiorze. Moc i jej oddawanie w zupełności wystarczające do codziennego użytkowania. Nie przekroczyłem 120 km/h, natomiast do tej prędkości we wnętrzu było relatywnie cicho. Reku ustawiona na 3 wymaga przyzwyczajenia, ale wymaga to zaledwie chwili i naprawdę przyjemnie się z tego korzysta. Fotele całkiem wygodna, choć regulacja podparcia odcinka lędźwiowego działała bardzo powoli. Auto ma wymiary kompaktowe, a bagażnik zdecydowanie większy niż we wszystkich ICE kompaktach (w wersjach hatchback). Przy spokojnej jeździe 15 kWh jest jak najbardziej do osiągnięcia.
Duży plus za sporą ilość fizycznych przycisków, w tym do regulacji temperatury.

No i teraz minusy:
Przede wszystkim cena. Nie wiem kto układał cennik w Kia, ale mam wrażenie, że na spotkaniach zbyt często padało hasło "przełomowy model" i ktoś uwierzył, że to się za takie pieniądze sprzeda. No nie sprzeda się, zwłaszcza, że za GT Line (81 kWh) z rocznika 2024 (sic!) trzeba zapłacić 222.400 zł, a za Ioniq 5 z rocznika 2025 w wersji N-Line (84 kWh) trzeba katalogowo zapłacić 219.900 zł, przy czym wyposażenie w tym drugim jest po prostu lepsze.
Miejsca z tyłu, pomimo rozstawu osi, wcale nie ma tak dużo, zwłaszcza nad głową. Zawieszenie to budyń. Przy małych nierównościach jest całkiem komfortowe, ale gdy stan drogi pogarsza się, zaczyna się robić nieprzyjemnie. Podobnie w szybszych zakrętach. Architektura 400V i wynikająca z niej prędkość ładowania, przy bądź co bądź sporej baterii, to kolejny strzał w kolano. Nie rozumiem też dlaczego, w porównaniu do wersji z dalekiego wschodu, na boczkach foteli przednich brakuje przycisków do sterowania dla pasażerów, oraz regulacji oparć tylnej kanapy. Widać wyraźnie po punktach montażowych rolety bagażnika, że kanapę powinno się dać pochylić, a tak, mamy ~10 cm szparę, która służy nie wiadomo czemu. No i na koniec minus za okno dachowe - w porównaniu do wspomnianego wcześniej Ioniq 5 jest po prostu słabo.

Jeżeli Kia zrewiduje cennik i będzie się zamykał na kwocie ~175k za najdroższą wersję, to myślę że znajdą się chętni (w tym być może ja), ale jeżeli ceny zostaną na tym samym poziomie, to ten model będziemy oglądać głównie w show roomach.
 

jarry

Zadomawiam się
Widać wyraźnie po punktach montażowych rolety bagażnika, że kanapę powinno się dać pochylić, a tak, mamy ~10 cm szparę, która służy nie wiadomo czemu.

Ano widzisz, przypomniałeś mi, że w filmie Michała z kanału "Na prąd po Polsce" padło stwierdzenie że o tej szczelinie coś powie i tak zrozumiałem, że wyjaśni do czego służy/jak jej używać. Niestety dalej odcinek oglądałem nieco mniej uważnie i już nie wyłapałem o co biega z tą szczeliną, albo już o niej nie wspomniał. Nie mam już weny żeby jeszcze raz całość oglądać, może ktoś wychwycił o co kaman?

Link do YT -
 

liet

Fachowiec
Ano widzisz, przypomniałeś mi, że w filmie Michała z kanału "Na prąd po Polsce" padło stwierdzenie że o tej szczelinie coś powie i tak zrozumiałem, że wyjaśni do czego służy/jak jej używać. Niestety dalej odcinek oglądałem nieco mniej uważnie i już nie wyłapałem o co biega z tą szczeliną, albo już o niej nie wspomniał. Nie mam już weny żeby jeszcze raz całość oglądać, może ktoś wychwycił o co kaman?

Link do YT -
Tak jak napisałem, to jest graniczna pozycja przy maksymalnie pochylonej kanapie. W modelu na nasz rynek się nie pochyla więc zostaje 10 cm przerwa...
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
No i teraz minusy:
Przede wszystkim cena. /.../
Miejsca z tyłu, pomimo rozstawu osi, wcale nie ma tak dużo, zwłaszcza nad głową. Zawieszenie to budyń. /..../ Architektura 400V i wynikająca z niej prędkość ładowania, przy bądź co bądź sporej baterii, to kolejny strzał w kolano. Nie rozumiem też dlaczego, /.../ na boczkach foteli przednich brakuje przycisków do sterowania dla pasażerów, oraz regulacji oparć tylnej kanapy. /.../No i na koniec minus za okno dachowe - w porównaniu do wspomnianego wcześniej Ioniq 5 jest po prostu słabo.

Jeżeli Kia zrewiduje cennik i będzie się zamykał na kwocie ~175k za najdroższą wersję, to myślę że znajdą się chętni (w tym być może ja), ale jeżeli ceny zostaną na tym samym poziomie, to ten model będziemy oglądać głównie w show roomach.

Sporo jest tych minusów , uważam, że przy tej baterii architektura 400V jest niedopuszczalna, zwłaszcza gdy przy 140 km/h nie da się przejechać 300 km. Materiał wykończeniowy użyty zamiast piano black tchnie recyklingiem na kilometr, nie podoba mi się. Cena za wersję Gt-Line z szyberdachem jest absurdalna (w dodatku krzyczą ją za rocznik 2024r.). Liczyłem, że to auto będzie przełomem, absolutnie nie jest, w dodatku Kia zaczęła nieładne gierki (w e-Niro bateria 64 kWh była jako netto z b. dużym ukrytym buforem, tutaj podają 82 kWh , ale to jest brutto i w dodatku zawyżone - bardzo nieładny chwyt marketingowy).
 

liet

Fachowiec
Sporo jest tych minusów , uważam, że przy tej baterii architektura 400V jest niedopuszczalna, zwłaszcza gdy przy 140 km/h nie da się przejechać 300 km. Materiał wykończeniowy użyty zamiast piano black tchnie recyklingiem na kilometr, nie podoba mi się. Cena za wersję Gt-Line z szyberdachem jest absurdalna (w dodatku krzyczą ją za rocznik 2024r.). Liczyłem, że to auto będzie przełomem, absolutnie nie jest, w dodatku Kia zaczęła nieładne gierki (w e-Niro bateria 64 kWh była jako netto z b. dużym ukrytym buforem, tutaj podają 82 kWh , ale to jest brutto i w dodatku zawyżone - bardzo nieładny chwyt marketingowy).
Ciężko się z Tobą nie zgodzić. Subiektywnie ja nadal uważam że to fajne auto i byłbym w stanie przeboleć architekturę 400V biorąc pod uwagę to, że to mimo wszystko kandydat na drugie auto w rodzinie i trasy oglądał by sporadycznie. To czego nie jestem w stanie przełknąć to cena. Za 219k można mieć Ioniq 5 bez proszenia się i podejrzewam że to nie jest najniższa cena jaką dealerzy są w stanie zaoferować. Wyposażony pod korek Scenic to 211k.
Jestem pewien że gdyby nie to, że Kia jest w stanie upychać to auto poprzez Arval, to już teraz zobaczylibyśmy dla wersji GT-Line jedynkę z przodu. Pytanie ile taka sytuacja potrwa.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Za 219k można mieć Ioniq 5 bez proszenia się i podejrzewam że to nie jest najniższa cena jaką dealerzy są w stanie zaoferować.
Zdecydowanie nie, zdarzały się już oferty poniżej 180 tys.
 

Edek

Zadomawiam się
Użytkuje już ktoś ev3? może sie wypowiedziec o zużyciu po miescie?
Zastanawiam się między ev6 a ev3....
w ev3 niby mniejsze zuzycie, większa bateria, ale w tej samej cenie mniej z wyposażenia dostajemy względem ev6.
 
Top