KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Ev3

Pionier e-mobilności
Po co ta większa bateria, jeśli zasięg autostradowy nie różni się wiele od e-Niro?
Właśnie po to żeby się nie różnił in minus.
Tyle że to zasięg zimowy, poczekajmy co to pokaże latem.

Przy 140 km/h Niro pewnie też by miała 25-30 kWh zimą.
 

jarry

Zadomawiam się
Chyba nie przeskoczymy oporu powietrza cx razy pole powierzchni czołowej, mój eSoul czyli pudełko na kółkach też wraz ze wzrostem prędkości powyżej 75km/h zaczyna szaleńczo wpierdzielać energię z baterii, jak to mówią praw fizyki nie zmienisz.

Rozglądam się za autem elektrycznym o zasięgu bez doładowania około 500km (do przejechania mam 440km i chciałbym chociaż te 60km mieć zapasu), w tym powiedzmy 220km z prędkością 140km/h i 220km z prędkością 90km/h, spokojnie by mi wystarczyła TM3 HL LR RWD ale ogólnie w większości czasu w roku jeździłaby osoba dookoła komina która lubi auta podwyższone i tu Tesla M3 słabo się sprawdza. Dlatego od kilku tygodni przyglądam się Kia EV3 i wnioski mam, że niestety na autostradzie trzeba by lecieć 110-120km/h to wtedy się uda.

No i czekam na jakieś 20% rabaty od cennika bo dzisiejsze cennikowe to jakiś ponury żart...

Poniższa estymacja dla EV3 81.4 kWh brutto tj. 78 kWh netto, realne dystanse dla Niro 68.0 kWh brutto tj. 64.8 kWh netto:

EV_comparison_EV3_Niro_Real_Range.jpg
 
Last edited:

StaryZłom

Zadomawiam się
Piszecie o zasięgach a z materiałów internetowych często nie wiadomo jaka wersja była używana. Z cennika lewa kolumna to mała bateria a prawa to duża. Te reklamowane 605 km zasięgu to jest dla opon 17". 17" - są domyślnie montowane w wersji Air i Earth. Demówki są zazwyczaj bogatszymi wersjami a tam są 19" i zasięg o 40 km mniejszy. Miałem wypożyczoną GT Line i przy warunkach 0 - 4 stopnia C katowałem ją przez około 300 km (nie na ruchu autostradowym) i jakbym się nie starał to średnie zużycie wypadało poniżej 20 kwh na 100 km. Sam się zastanawiam nad zakupem i u mnie 95% to miasto, dlatego myślę o EV3, i w takim wypadku ta większa bateria na te sporadyczne dalsze wyjazdy to taki kwiatek do kozucha a dymanie bez przerwy 500 km w moim wieku już mnie nie rajcuje.
Co do zniżek, 5%-7% praktycznie na dzień dobry dostaniesz ale na moje oko to nadal za drogo wychodzi te auto.

1737656726325.png
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Panowie, jest istotna różnica w zasięgu między e-Niro a Niro EV. W nowszym modelu konsumpcja prądu może być wyższa nawet o 8% , co się wiąże z ograniczeniem momentu obrotowego podawanego na przedni napęd. Coś za coś - bo e-Niro z kolei koszmarnie zdziera przednie opony i żadna rotacja tu nie pomaga. W każdym razie, apetyt na prąd w e-Niro, choć nie jest aż taką minimalistyczną rewelacją jak w starej Konie, to jednak jest naprawdę niski. Ofc jeśli obracamy się w kategorii aut SUV-o podobnych.

Wiadomo, że temperatura na zewnątrz ma decydującą rolę , nie wiadomo też, jakież to ciepełko w kabinie ustawił sobie Kolega Grzyb. Tym niemniej te 268 km zasięgu przy 140 km/h na tempomacie i kompletnie pustej autostradzie , dla niezbyt wielkiego auta z baterią 78 kWh netto, to jednak jest paździerz.

Ja nie twierdzę, że e-Niro przejechałbym więcej (ponadto ja nie mam pompy ciepła, która w EV3 gt-line jest w standardzie). Po prostu oczekiwania wobec EV3 miałem większe i chyba nie ja jeden, skoro Grzyb się również mocno zbulwersował.

Jarry, pełna zgoda, ja też bym chciał takie parametry jak podajesz. EV3 planowałem kupić właśnie po to, aby nie jechać po autostradzie 110-120 km/h , co przy dłuższych przelotach sprowadza na skraj obłędu. Jeśli jednakowoż nie da się z przepisową prędkością zrobić tym autem nawet 300 km (może latem....), no to sens jego kupna robi się dla mnie dyskusyjny. Zwłaszcza, że cena jest wyżyłowana i nieakceptowalna bez mega rabatów, których jak dotąd nie dostrzegłem (gt line + pakiet com z rocznika 2024r. za 205k to nadal za dużo).

No i zwróćcie jeszcze uwagę na czas ładowania. Ma być niby 120 kW w piku (e- Niro ma tylko ponad 80 kW). Grzyb na IONITY z 60% na 100% ładował się równą GODZINĘ (!!!). Ok, ok, ok - nikt przytomny się tak w trasie nie ładuje, pełna zgoda. Ja jednak lecąc z nad morza czasem miałem fanaberię nażreć się w Chacie Góralskiej w Ciechocinku, a potem już zapier..... szybko do chałupy w Warszawie. I jak jadłem obiad, to auto się ładowało na Green Way-u (90kW) na sporo ponad 80%. Żebym mógł sobie choć trochę pocisnąć i dał radę na oparach dojechać pod dom musiało przyjąć prądu na ok. 93%. Nigdy nie zajęło mi to godziny, nigdy! - przy starcie czasem zaledwie z około 20 procent baterii !!!!! No więc ja tu widzę kolejną "red flag" w postaci potencjalnego kiśnięcia nawet przy najszybszych ładowarkach.

Autka nie skreślam mimo wszystko z góry, nawet nim dotąd nie jechałem, więc byłbym niemądry ferując ostateczne sądy. Zalatuje mi tu jednak cosik za dużo marketingu. Chciałbym się mylić.
 

danielc

Zadomawiam się
Widziałem EV3 w salonie i zaskoczył mnie brak tylnej wycieraczki. Kształt tyłu jest zbyt podobny do mojego eNiro abym uwierzył, że nie będzie się brudzić.
Może w końcu miałbym czyste auto gdybym musiał jechać na myjnie za każdym razem gdy chcę coś zobaczyć przez tylną szybę ;-)
 

adamusek

Posiadacz elektryka
podzielam obawy, naprawde przy obecnych cenach wolalbym id7 pro z wyprzedazy za 188k. Zupełnie inna półka, 5m auto a na trasy auto znacznie lepsze.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Rozglądam się za autem elektrycznym o zasięgu bez doładowania około 500km (do przejechania mam 440km i chciałbym chociaż te 60km mieć zapasu), w tym powiedzmy 220km z prędkością 140km/h i 220km z prędkością 90km/h, spokojnie by mi wystarczyła TM3 HL LR RWD ale ogólnie w większości czasu w roku jeździłaby osoba dookoła komina która lubi auta podwyższone i tu Tesla M3 słabo się sprawdza. Dlatego od kilku tygodni przyglądam się Kia EV3 i wnioski mam, że niestety na autostradzie trzeba by lecieć 110-120km/h to wtedy się uda.
Przejechać 500 km?
Nie ma takiej opcji, przy takich prędkościach Soul zużywał ok 20 kWh, ev3 jeśli będzie lepsza (bo jest niższa) to niewiele.

Te zasięgi WLTP to po mieście i okolicach są liczone.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No i zwróćcie jeszcze uwagę na czas ładowania. Ma być niby 120 kW w piku (e- Niro ma tylko ponad 80 kW). Grzyb na IONITY z 60% na 100% ładował się równą GODZINĘ (!!!). Ok, ok, ok - nikt przytomny się tak w trasie nie ładuje, pełna zgoda. Ja jednak lecąc z nad morza czasem miałem fanaberię nażreć się w Chacie Góralskiej w Ciechocinku, a potem już zapier..... szybko do chałupy w Warszawie. I jak jadłem obiad, to auto się ładowało na Green Way-u (90kW) na sporo ponad 80%. Żebym mógł sobie choć trochę pocisnąć i dał radę na oparach dojechać pod dom musiało przyjąć prądu na ok. 93%. Nigdy nie zajęło mi to godziny, nigdy!
Jakbyś doładował do 100%, to by zajęło.
Tyle trwa ta końcówka i to w każdym aucie praktycznie.
 

jerryw

Zadomawiam się
Rekuperacja to zło :D pojeździj tydzień z żeglowaniem na "wolnym kole" i porównaj wyniki "spalania".

Kurcze pojeździłem bez rekuperacji w Lefie i kosnumpcja spadła 1 okolo 19kWh/100km do 15,5kWh. Przyznam, że się nie spodziewałem takiej różnicy, nie mówiąc, że nie spodziewałem się większej wartości z rekuperacją.
 

jerryw

Zadomawiam się
Chyba nie przeskoczymy oporu powietrza cx razy pole powierzchni czołowej, mój eSoul czyli pudełko na kółkach też wraz ze wzrostem prędkości powyżej 75km/h zaczyna szaleńczo wpierdzielać energię z baterii, jak to mówią praw fizyki nie zmienisz.

Rozglądam się za autem elektrycznym o zasięgu bez doładowania około 500km (do przejechania mam 440km i chciałbym chociaż te 60km mieć zapasu), w tym powiedzmy 220km z prędkością 140km/h i 220km z prędkością 90km/h, spokojnie by mi wystarczyła TM3 HL LR RWD ale ogólnie w większości czasu w roku jeździłaby osoba dookoła komina która lubi auta podwyższone i tu Tesla M3 słabo się sprawdza. Dlatego od kilku tygodni przyglądam się Kia EV3 i wnioski mam, że niestety na autostradzie trzeba by lecieć 110-120km/h to wtedy się uda.

No i czekam na jakieś 20% rabaty od cennika bo dzisiejsze cennikowe to jakiś ponury żart...

Poniższa estymacja dla EV3 81.4 kWh brutto tj. 78 kWh netto, realne dystanse dla Niro 68.0 kWh brutto tj. 64.8 kWh netto:

View attachment 24143
Nie ma szans według mnie na 445km w miescie zima. Jak jeździłem przy oklo 4 stopniach na zewnatrz EV3 stał w garażu to przy 100% pokazał w Warszawie 392km zasięgu. A nie jeździliśmy agresywnie.
 
Top