KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Makus

Pionier e-mobilności
Ta funkcja jest też w przedliftowej EV6 (GT-Line) i jest super, no i tam miejsca z tyłu nadal dość. Zreszta, kierowca wsiada zawsze, pasażer nie zawsze. Dopóki więc to nie jest auto w którym wozi się prezesa, a pasażer z tyłu za auto ani jego użytkowanie nie płaci, to nie ma się czym przejmować ;)
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
To co mi chwilami trochę przeszkadzało ale to może kwestia przyzwyczajenia to reakcja na i działanie pedału gazu. Miałem wrażenie że zakres jest strasznie duży - tzn żeby samochód rzeczywiście raźnie ruszył spod świateł trzeba było pedał wcisną mocno i miałem wrazenie że reakcja nie była jakby natychmiastowa.
A jak miałeś ustawioną rekuperację?
Bo to mocno wpływa na obsługę pedału gazu.
Przy mocnej rekuperacji, gaz też trzeba wciskać mocniej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Fakt że rekuperację miałem na maca na level 3
Ano właśnie, tak podejrzewałem.

Ustawiłbyś na 0, to pedał gazu wciskał by się łatwo, przyjemnie i auto przyspieszałoby od strzała już przy lekkim naciśnięciu gazu.

Dlatego m.in. zawsze powtarzam, że rekuperacja zawsze i wszędzie, to zbędne zło, a domyślnie najlepiej się jeździ w trybie żeglowania.
Nie masz wrażenia że ciągniesz za sobą przyczepę kampingową....
 

jerryw

Zadomawiam się
Ano właśnie, tak podejrzewałem.

Ustawiłbyś na 0, to pedał gazu wciskał by się łatwo, przyjemnie i auto przyspieszałoby od strzała już przy lekkim naciśnięciu gazu.

Dlatego m.in. zawsze powtarzam, że rekuperacja zawsze i wszędzie, to zbędne zło, a domyślnie najlepiej się jeździ w trybie żeglowania.
Nie masz wrażenia że ciągniesz za sobą przyczepę kampingową....
No ale ja bardzo lubię jeździć z ePedalem a do tego rekuperacja musi być na maksa. W Leafie mimo dużej rekuperacji reakcja na gaz jest natychmiastowa a i skok jest dużo mniejszy. Stąd trochę narzekałem na to jak to działa w ev3.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
No ale ja bardzo lubię jeździć z ePedalem a do tego rekuperacja musi być na maksa. W Leafie mimo dużej rekuperacji reakcja na gaz jest natychmiastowa a i skok jest dużo mniejszy. Stąd trochę narzekałem na to jak to działa w ev3.
Rekuperacja to zło :D pojeździj tydzień z żeglowaniem na "wolnym kole" i porównaj wyniki "spalania".
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Rekuperacja to zło :D pojeździj tydzień z żeglowaniem na "wolnym kole" i porównaj wyniki "spalania".
chyba że masz dynamiczne zarządzanie rekuperacją np przez radar (mam takie w NIro EV), w ev3 podobno to dopracowali jeszcze
 

Makus

Pionier e-mobilności
Najgorsze, że jadąc na tempomacie kiedy żeglowanie ma najwięcej sensu, rekuperacji nie da się wyłączyć.
 
Last edited:

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Grzyb zrobił nią test 1000km i słabiutko wypadła. Max zasięg przy 140km/h to 268 km

Słabiutko? To raczej pełnowymiarowa katastrofa. Bateria netto 78 kWh i 268 km zasięgu przy 140 km/h? EV3 wyobrażałem sobie jako w pełni swobodną podróż z Warszawy do Poznania czy Krakowa, a nie jako dojazd do Ciechocinka... Po co ta większa bateria, jeśli zasięg autostradowy nie różni się wiele od e-Niro?
 

Najnowsze dyskusje

Top