przenośna ładowarka DC (CCS2)

szczur333

Zadomawiam się
taki robocik za 100k ;)
 

Attachments

  • IMG_0666.JPEG
    IMG_0666.JPEG
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 27

szczur333

Zadomawiam się
spakowane i wysłane
 

Attachments

  • EC758883E6EEF1C0D211A004CCDA3110.jpg
    EC758883E6EEF1C0D211A004CCDA3110.jpg
    86,8 KB · Liczba wyświetleń: 26
  • 095086AF3399195831464E7864132CC9.jpg
    095086AF3399195831464E7864132CC9.jpg
    88 KB · Liczba wyświetleń: 26
  • 24A1E1A0A85658573E7ABDEF7A1E1EC5.jpg
    24A1E1A0A85658573E7ABDEF7A1E1EC5.jpg
    133,5 KB · Liczba wyświetleń: 26

szczur333

Zadomawiam się
ladowarki jeszcze nie ma ale bawie sie 1F dalej

wieczorem kiedy napiecia byly w okolicach 224V na fazach po obciazeniu 1F 32A
jedna faza spada okolo 17-18v, a dwie pozsotale podpbija o 4-5V kazda

to samo w dzien, test zrobilem teraz o 11:30

z 245-246v zrobilo mi sie 251V na nieuzywanych fazach

takze u mnie mimo 20kWp to ladowanie 1F szkodzi mnie i sasiadom i lepiej ladowac w nocy - dobrze ze mam netmetering wiec u mnie bez roznicy
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale to jest normalne i zawsze to występuje. Kiedyś to już tłumaczyłem. Tak naprawdę mocne obciążenie jednej fazy nie tyle "podbija" napięcie na pozostałych fazach, ile N... przestaje być nautralne (o ile można to tak określić). Przewody nie mają zerowej rezystancji. Siłą rzeczy przy dużym obciążeniu na dwóch końcach przewodu N pojawia się różnica potencjałów. Ta różnica zależy od długości przewodu i jego przekroju. A jako iż między fazami istnieje przesunięcie fazowe, to takie "przesunięcie" N powoduje, że widzisz większą różnicę potencjałów pomiędzy innymi fazami a tymże "przesuniętym" N. Gdybyś sprawdził miernikiem napięcie nie pomiędzy zerem a fazą ale pomiędzy PE a fazą to już nie będziesz widział podwyższonego napięcie na pozostałych fazach.
 

szczur333

Zadomawiam się
Ale to jest normalne i zawsze to występuje. Kiedyś to już tłumaczyłem. Tak naprawdę mocne obciążenie jednej fazy nie tyle "podbija" napięcie na pozostałych fazach, ile N... przestaje być nautralne (o ile można to tak określić). Przewody nie mają zerowej rezystancji. Siłą rzeczy przy dużym obciążeniu na dwóch końcach przewodu N pojawia się różnica potencjałów. Ta różnica zależy od długości przewodu i jego przekroju. A jako iż między fazami istnieje przesunięcie fazowe, to takie "przesunięcie" N powoduje, że widzisz większą różnicę potencjałów pomiędzy innymi fazami a tymże "przesuniętym" N. Gdybyś sprawdził miernikiem napięcie nie pomiędzy zerem a fazą ale pomiędzy PE a fazą to już nie będziesz widział podwyższonego napięcie na pozostałych fazach.
tak, ja o tym wiem, tyle ze teraz sprawdzilem w praktyce i wiem o ile dokladnie napiecie mi sie teraz podnosi przez ładowanie 1F 32A

wczesniej podczas ladowania chwilowo widywalem 254,5-255V to bez ladowania peak 249-250V czyli nie jest zle i mam jeszcze zapas na lato mysle
 

szczur333

Zadomawiam się


doszlo, w koncu -

ŁADUJE - na SoC 33% z racji napiecia osiagnalem 17kW, mysle ze kolo 19kW powinno byc przy lekko wyzszym SoC


najgorsze jest to ze niestety z harleyem livewire niedziała :( wiec idzie na sell i bede musial wziąć inny model
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ŁADUJE - na SoC 33% z racji napiecia osiagnalem 17kW, mysle ze kolo 19kW powinno byc przy lekko wyzszym SoC

Czyli sztuka dla sztuki, bo chyba nie chodzi o to, że naładuje się o połowę szybciej?
Bo za taką kasę, to można podjechać na Ionity awaryjnie i różnica w cenie energii wystarczy na całe życie....
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Czyli sztuka dla sztuki, bo chyba nie chodzi o to, że naładuje się o połowę szybciej?
Bo za taką kasę, to można podjechać na Ionity awaryjnie i różnica w cenie energii wystarczy na całe życie....
Czyli nie przeczytałeś postu #1 i musiałeś upuścić trochę jadu...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności


doszlo, w koncu -

ŁADUJE - na SoC 33% z racji napiecia osiagnalem 17kW, mysle ze kolo 19kW powinno byc przy lekko wyzszym SoC


najgorsze jest to ze niestety z harleyem livewire niedziała :( wiec idzie na sell i bede musial wziąć inny model

Czyli ma 50A max na DC? Dlatego np przy 340V w samochodzie osiąga tylko 17kW a dopiero przy 400V 20kW? Jaki ma zakres napięć?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czyli nie przeczytałeś postu #1 i musiałeś upuścić trochę jadu...
Wręcz przeciwnie, specjalnie się cofnąłem do tego posta, żeby zobaczyć po co ten bezsens.
A jedyny jad jaki się pojawił, to w Twoim poście......

Reasumując - gdyby to miało dać 30-50 kW to inna bajka.
Dla dodatkowych 10 - gra nie warta świeczki totalnie.
A harleya i tak się nie da ponoć naładować....

Nie trzeba się zgadzać oczywiście, każdy patrzy ze swojego punktu widzenia.
Ja np. do Ionity mam ze 2 km, po asfalcie z 5.
Do tego z elektrycznych jednośladów tylko rowery.
 
Last edited:
Top