Juniper Super Range 95kwh

dejmitesle

Nowy na Forum
Czytałem plotki o wersji Super Range, jak myślicie czy realne jest pojawienie się w 2025 czy raczej 2026 no i jak cenowo mogło by to wyglądać co do aktualnej oferty podstawowych modeli.
 

eimi

Pionier e-mobilności
To są tylko plotki. Żadnych namacalnych dowodów póki co.

Jakbyśmy mieli brnąć tutaj w dyskusje to obstawiam pakiet 89-90kWh, który pojawi się z premierą wersji Y Performance. Argumentuje to tym że wystarczy zmienić ogniwa LG na nowsze i przy tej samej masie wzrasta nam pojemność o około 15%.
 

PAIT

Fachowiec
Moim zdaniem jeśli gdzieś ma być nowa bateria to będzie to Performance. Ale nadal nie liczyłbym tu na 800V. Jeśli w Performance będzie nowa bateria to skłaniałbym się ku 85kWh na nowych ogniwach od LGES.

Najpierw duży pakiet + 800V musi wpaść do Model S i X. Później po jakimś czasie możnaby go sprowadzić do Model 3 i Y, razem z infrastrukturą 48V.

Ale to tylko moje domysły.

 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem jeśli gdzieś ma być nowa bateria to będzie to Performance. Ale nadal nie liczyłbym tu na 800V. Jeśli w Performance będzie nowa bateria to skłaniałbym się ku 85kWh na nowych ogniwach od LGES.

Najpierw duży pakiet + 800V musi wpaść do Model S i X. Później po jakimś czasie możnaby go sprowadzić do Model 3 i Y, razem z infrastrukturą 48V.

Ale to tylko moje domysły.


Nie ma szans na 800V. To zbyt duża przebudowa na niewielki w sumie, FL.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem jeśli gdzieś ma być nowa bateria to będzie to Performance. Ale nadal nie liczyłbym tu na 800V. Jeśli w Performance będzie nowa bateria to skłaniałbym się ku 85kWh na nowych ogniwach od LGES.

Najpierw duży pakiet + 800V musi wpaść do Model S i X. Później po jakimś czasie możnaby go sprowadzić do Model 3 i Y, razem z infrastrukturą 48V.

Ale to tylko moje domysły.


48V zamiast 12/18V? Nie ma to najmniejszego sensu.

48V stosuje się do MHEVów, gdzie 12V wymagałoby zbyt dużego prądu do silnika wspomagającego układ spalinowy. Jest to układ DODATKOWY do niskiego napięcia, który poza mniejszym prądem niczego nie usprawnia. Przypuszczam, że względy i regulacje bezpieczeństwa dyktują, że podstawowe systemy - te, których dotyka kierowca, muszą być na napięciu mniejszym niż 20.

Do EV nie ma sensu pchać 48V. 12/18V + drugi układ na napięcie trakcyjne.
 

Namtih

Zadomawiam się
48V zamiast 12/18V? Nie ma to najmniejszego sensu.

48V stosuje się do MHEVów, gdzie 12V wymagałoby zbyt dużego prądu do silnika wspomagającego układ spalinowy. Jest to układ DODATKOWY do niskiego napięcia, który poza mniejszym prądem niczego nie usprawnia. Przypuszczam, że względy i regulacje bezpieczeństwa dyktują, że podstawowe systemy - te, których dotyka kierowca, muszą być na napięciu mniejszym niż 20.

Do EV nie ma sensu pchać 48V. 12/18V + drugi układ na napięcie trakcyjne.
A cybertruck'a zrobili dla jaj na 48v? ;) - reszta to stek bzdur więc szkoda dyskutować - polecam kanał "Munro Live" to się dowiesz o zaletach zarówno praktycznych jak i ekonomicznych..
 

Maciek525

Zadomawiam się
Cześć.
Widziałem gdzieś informację, że w najbliższej przyszłości juniper LR AWD ma mieć baterię ok. 5% większą, co ma wynikać chyba z jakiejś zmiany ogniw. Słyszeliście może coś na ten temat? (to niezależnie od nowej baterii w performance czy ultra/super range). Pozdrawiam!
 

PAIT

Fachowiec
Cześć.
Widziałem gdzieś informację, że w najbliższej przyszłości juniper LR AWD ma mieć baterię ok. 5% większą, co ma wynikać chyba z jakiejś zmiany ogniw. Słyszeliście może coś na ten temat? (to niezależnie od nowej baterii w performance czy ultra/super range). Pozdrawiam!
To właśnie o tym pisałem wcześniej. Nowe ogniwa od LG :) obstawiam, że one trafią do Performance
 

STMS

Pionier e-mobilności
Wg mnie tylko dobra konkurencja jest w stanie zmusić Teslę do montowania większej baterii

ja mam jeszcze 2 lata i chciałbym aby w tym czasie pojawiła się 95 kWh i 800V … ale szczerze nie sądzę 😔
 
Top