Co jest nie tak z wczesnymi e-tronami?

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Jestem na etapie rozglądania się za pierwszym elektrykiem i w kierunku Audi nie patrzyłem, a już na pewno nie w kierunku dużego e-trona. Ale jak już popatrzyłem, to taki e-tron 50 ma super wskaźnik kg/zł czy też m^3/zł.
Wiem, że na miasto to wcale nie jest poręczne itd, ale to bardzo dużo samochodu za relatywnie niewielkie pieniądze. Co jest z nimi nie tak? Nagminnie sypie się silnik, występuje kosmiczna degradacja baterii, ceny serwisów są x2 bo premium i potem jeszcze x2 bo na prąd? Czy ktoś mnie zniechęci?
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
EV-Database jest dość łagodne, ale spodziewam się że samochód dwa razy cięższy i o dwukrotnej kubaturze Leafa, będzie zużywał dwa razy więcej prądu.

edit: o takie coś mi chodziło! Dzięki
 

Hakun

Zadomawiam się
Problem z bateriami, niedawno na elektrowozie było o ładowaniu etrona do 80 % ze względu na baterie
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
spodziewam się że samochód dwa razy cięższy
Nie bronię tu e-trona bo nie mam pojęcia o tym aucie ale Kona cięższa niecałe 2x od Springa nie zużywa 2x więcej energii. Można być wręcz zaskoczonym tym, że pali mniej więcej tyle samo.
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Dzięki @6a8 za wskazanie kierunku.
Duże e-trony mają kłopot z silnikami (zarówno przedni jak i tylny) które zalewają się płynem chłodniczym. Nie jest to problem wczesnych roczników, ale w zasadzie wszystkich. Wadliwy silnik zostaje wymieniony na nowy, wadliwy silnik. W stanach były pozwy zbiorowe, w Californi Audi wydłużyło gwarancję na napędy. W Europie samochody stały w serwisie miesiącami bo na naprawę czekało po kilka-kilkanaście e-tronów. Niektórym silniki padały dwa razy w trakcie trwania gwarancji.
To że silnik zaleje się płynem to pewniak - nie wiadomo jedynie jak szybko.
Nie znalazłem żadnego info aby Audi znalazło rozwiązanie problemu lub wadliwy silnik zastępowało poprawioną wersją.
Zalecenie ładowania baterii do tylko 80% to marginalny problem.
W 4 lata samochody straciły na wartości 60%-70%.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Dzięki @6a8 za wskazanie kierunku.
Duże e-trony mają kłopot z silnikami (zarówno przedni jak i tylny) które zalewają się płynem chłodniczym. Nie jest to problem wczesnych roczników, ale w zasadzie wszystkich. Wadliwy silnik zostaje wymieniony na nowy, wadliwy silnik. W stanach były pozwy zbiorowe, w Californi Audi wydłużyło gwarancję na napędy. W Europie samochody stały w serwisie miesiącami bo na naprawę czekało po kilka-kilkanaście e-tronów. Niektórym silniki padały dwa razy w trakcie trwania gwarancji.
To że silnik zaleje się płynem to pewniak - nie wiadomo jedynie jak szybko.
Nie znalazłem żadnego info aby Audi znalazło rozwiązanie problemu lub wadliwy silnik zastępowało poprawioną wersją.
Zalecenie ładowania baterii do tylko 80% to marginalny problem.
W 4 lata samochody straciły na wartości 60%-70%.
Raczej należy podkreślić, że problemy z silnikami dotyczą przedlifta. Po lifcie czyli Q8 etron ma coś poprawione bo dotychczas nie słyszałem aby ktokolwiek miał taki problem a sam mam już prawie 70 tyś przebiegu.
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Dzięki. O nich nie widziałem komentarzy o padających silnikach. Ciekaw jestem czemu nie wsadzają silników od Q8 do poprzednich.
"Duży" e-tron to od 2019 do q3 2022.
Q8 e-tron to od grudnia 2022 do 2024.

edit: w modelach z 2024 roku też zalewają się wodą silniki - przedni i tylny. I wymieniają na takie same - zalewające się wodą.
 
Last edited:
Top