Ev3

Pionier e-mobilności
Testowałem dzisiaj Atto 2 i naprawdę fajne autko.
A jak toto się ma do Soula?
Oprócz oczywistych minusów w rodzaju mniejszej baterii, wolniejszego ładowania oczywiście?
Na zdjęciach wygląda jak klon....
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem dużo ładniejszy od Soula z zewnątrz. A w środku to już całkowita przepaść.
Jak dla mnie środek wykończony lepiej niż w niejednym europejskim premium. Niestety dla europejczyków :(
Zero twardego plastiku na desce czy górnych częściach drzwi oraz brak tego okropnego piano black
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Moim zdaniem dużo ładniejszy od Soula z zewnątrz. A w środku to już całkowita przepaść.
Jak dla mnie środek wykończony lepiej niż w niejednym europejskim premium. Niestety dla europejczyków :(
Zero twardego plastiku na desce czy górnych częściach drzwi oraz brak tego okropnego piano black

A dałby Pan radę powiedzieć coś jeszcze? Chciałbym zrobić tekst o cenach i Pana wrażenia byłyby jednym z elementów artykułu.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
A dałby Pan radę powiedzieć coś jeszcze? Chciałbym zrobić tekst o cenach i Pana wrażenia byłyby jednym z elementów artykułu.
Poza bardzo pozytywnymi wrażeniami z wnętrza należy jeszcze nadmienić, iż wersja Boost ma kompletne wyposażenie z kamerami 360, szklanym dachem (z roletą co istotne) czy pompą ciepła.

Wiele osób pisze że cena jest wysoka ale moim zdaniem w porównaniu do konkurencji nie jest to prawda.

Dla mnie konkurencja to:

ID3 52kwh cena od 148 000 w wersji Plus ale niektórych elementów wyposażenia z Atto 2 nie można nawet dokupić, a inne zwiększają różnicę w cenie.

MG4 51kwh w cenie 130 000 jest dużo biedniej wyposażone niż bazowa wersja Atto 2 za te same pieniądze, a w jakości wykończenia różnica jest ogromna.

EV3 po rabatach z baterią 55kwh udaje się obecnie wyrwać za jakieś 148 tys. ale tu również dużo bardziej plastikowo i gorzej z wyposażeniem.

Niestety nie miałem okazji dłużej pojeździć ale te 30 min pokazało, że auto potrafi być niesamowicie oszczędne. I w takim wypadku może się okazać, że przy jeździe miejsko/podmiejskiej do której to auto zostało stworzone, bateria jest w zupełności wystraczająca bo z żadnych powyższych konkurentów wiele ponad 300km i tak nie zrobimy.

Ale aby nie było tak różowo są też wady :) :

Dość gumowy układ kierowniczy i raczej miękkie zawieszenie. Na pewno nie jest to gokartowość MG4 czy ID3.
Fotel jest, jak to w BYD, bez regulacji zagłówka co może nie być idealne dla wszystkich. A także jest wykonany z bardzo miłej w dotyku ale jednak plastikowej krowy w związku z tym w lecie można nieźle popłynąć niczym w Tesli :)
Inteligentny aktywny tempomat za bardzo ingeruje w ruchy kierownicą więc jak dla mnie lepiej używać tej wersji mniej inteligentnej czyli zwykłego ACC.
Dodatkowo nie rozumiem jak można udostępniać tylko zuzycie z ostatnich 50km lub krótszego odcinka jeśli skasujemy ten komputer. Ale absolutnie nie ma czegoś co jest standardem u innych czyli podgląd danych z dowolnego odcinka lub od ładowania.

Podsumowując jeśli ktoś szuka dobrze wykończonego i wyposażonego auta stricte do miast to nie ma chyba obecnie lepszej oferty na rynku pod względem stosunek jakości do ceny.
A dodatkowo warunki gwarancji, które przebijają całą konkurencję:
 

Attachments

  • 20250325_162434.png
    20250325_162434.png
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 54
Last edited:

nabrU

Moderator
Hmm Atto 2 to SUV klasy B więc nie wiem dlaczego porównanie z ID.3 czy MG4, które są kompaktami klasy C
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Hmm Atto 2 to SUV klasy B więc nie wiem dlaczego porównanie z ID.3 czy MG4, które są kompaktami klasy C
A według jakich parametrów to określamy gdy id3 jest 5 cm krótsze od Atto 2. MG4 również jest krótszy.
 

nabrU

Moderator
Choćby według EV Database:

1743007953243.png

Miałem ID.3 i jeździłem MG4 i to nie są SUVy...
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Choćby według EV Database:

View attachment 26270

Miałem ID.3 i jeździłem MG4 i to nie są SUVy...
Mnie interesuje akurat długość auta dla córki a czy ono jest 10 cm niższe lub wyższe nie ma dla mnie znaczenia.
A to, że ev database twierdzi że to klasa B a pozostałe to C to już ich problem. Wymiary zewnętrzne i odczucia wewnętrzne sa odwrotnie.
I żeby nie było do wczoraj byłem już niejako pewien że id3 będzie wyborem bo jak dla mnie wygrało z Megane, EV3 i Koną.
Ale po wczorajszym kontakcie z Atto 2 naprawdę mam zagwozdkę.
 
Top