eSoul EV1

nnnnn

Pionier e-mobilności
W ciagu poszukiwań nad używanym elektrykiem trafiłem na ofertę eSoul EV1 z baterią 27kWh. Cena auta z 2017 to 65k PLN, czy to auto jest sensowną alternatywą dla Leaf 1? Zasięg to teoretycznie 211 km ale realny sięga bardziej 140-150 /(ze zdjęć Ev1 naładowanych do 100% znalezionych w internecie). Czy ktoś może posiada lub posiadał tą wersję? Był to model mocno testowy, jego produkcja nie była masowa chyba tylko kilka tysięcy sztuk.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Auto jest fajne, przestronne. Jeśli mówisz o szarym egzemplarzu na blachach KMI, to jest dobrze wyposażony, ale zweryfikowałbym jak to z gwarancją będzie. Nie kojarzę, by miały jakieś istotne problemy z degradacją. Jest lepiej niż w Leafie z uwagi na chłodzenie baterii, miejsca też więcej w krótszej budzie.
Niemniej biorąc pod uwagę obecne dopłaty i rabaty cena takich egzemplarzy jest IMO od czapy - nowego e-Soula z baterią 39,2 kWh (więc o 50% większej pojemności) można kupić za 100k.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tak, chodzi tego KMI, 100k to wciąż 70% więcej niż chciałbym wydać, a jeśli tamten ładowany był w domu głównie to degradacja nie powinna być taka duża. Ja będę robił dziennie max100km ale praktycznie codziennie więc u mnie musi mieć zimą 140-150km zasięgu.

Bjorn testował z wypożyczalni i tamten z 2015 po 6 latach miał 20-27% degradacji. co za chwilę kwalifikuje się do wymiany a w Kii teoretycznie 8 lat lub 160kkm na baterię.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Tak, chodzi tego KMI, 100k to wciąż 70% więcej niż chciałbym wydać, a jeśli tamten ładowany był w domu głównie to degradacja nie powinna być taka duża. Ja będę robił dziennie max100km ale praktycznie codziennie więc u mnie musi mieć zimą 140-150km zasięgu.
Jasne, ale pomyśl też jak długo chcesz tym autem jeździć, jaka będzie wartość przy odsprzedaży.
Bjorn testował z wypożyczalni i tamten z 2015 po 6 latach miał 20-27% degradacji. co za chwilę kwalifikuje się do wymiany a w Kii teoretycznie 8 lat lub 160kkm na baterię.
Oj, chyba gwarancja dotyczy spadku pojemności poniżej 65%. A i wcale nie musi oznaczać wymiany na nowy, a przywrócenie pojemności powyżej deklarowanego poziomu.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jasne, ale pomyśl też jak długo chcesz tym autem jeździć, jaka będzie wartość przy odsprzedaży.

Oj, chyba gwarancja dotyczy spadku pojemności poniżej 65%. A i wcale nie musi oznaczać wymiany na nowy, a przywrócenie pojemności powyżej deklarowanego poziomu.
Akurat małego elektryka to planuję użytkować długo, ma to być wozidło codzienne do pracy i na jakieś squashe czy inne aktywności lokalnie do 50km od domu.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Akurat małego elektryka to planuję użytkować długo, ma to być wozidło codzienne do pracy i na jakieś squashe czy inne aktywności lokalnie do 50km od domu.
Nie zniechęcam (sam myślałem o Soulu EV), tylko staram się pokazać inny punkt widzenia.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie zniechęcam (sam myślałem o Soulu EV), tylko staram się pokazać inny punkt widzenia.
Rozumiem, długośc eksploatacji zarówno zoe jaki i ewentualnie tego eSoula byłby liczony grubo powyżej 5lat lub realny zasięg powyżej 100km. Sam nie jestem do końca przekonany ani do jednej opcji ani do drugiej.
 
Top