Twingo ZE Electric - jak wrażenia z użytkowania?

PaRa

Zadomawiam się
Autem zrobiłem 1300 km i ekscytacja z nowego zakupu opadła.
Rano ruszyłem z garażu ze 100% baterią, tem. na zewnątrz -4, w środku mam ustawione 20-21, zrobiłem 105 km i miałem 8% i 10 km zasięgu.
Dojrzewam do zakupu " szybszej " ładowarki, bo jak widać na załączonym obrazku, ładowanie do 100% zajmie 12 godzin i 25 minut - dziś moim wyborem jest Khons.
Urządzenie trochę na wyrost, ale różnica w cenie niewielka w stosunku do słabszej wersji.
Dostęp do auta z tel. w moim przypadku się sprawdza, korzystam najczęściej z opcji nagrzania auta i odpinam kabel po informacji, że auto się naładowało.

Chciałem przejść na opony wielosezonowe, ale skoro dostałem komplet zimówek z felgami to je zużyje.
Tym bardziej, że ciche wielosezonowe też trochę kosztują.

Cały czas szukam oryginalnego podłokietnika i chyba kupię siatki pod tylną kanapę ( tam będę trzymał kabel, apteczkę, trójkąt, gaśnice, itp ). Jak się zrobi większe zakupy to w bagażniku robi się ciasno.

476060169_2049216478925872_3009955328167457007_n.jpg
 

44lucas

Nowy na Forum
No niestety przy tak małej baterii ogrzewanie i niskie temperatury robią swoje, tym bardziej że jednak używasz to Twingo w trasie, czyli nie do końca jest to jego naturalne środowisko. Pew od przy ogrzewaniu na poziomie 17 stopni zasięg by tak drastycznie nie spadł. Z jaką mocą aktualnie ładujesz?
 

44lucas

Nowy na Forum
No niestety przy tak małej baterii ogrzewanie i niskie temperatury robią swoje, tym bardziej że jednak używasz to Twingo w trasie, czyli nie do końca jest to jego naturalne środowisko. Pew od przy ogrzewaniu na poziomie 17 stopni zasięg by tak drastycznie nie spadł. Z jaką mocą aktualnie ładujesz?
 

PaRa

Zadomawiam się
No niestety przy tak małej baterii ogrzewanie i niskie temperatury robią swoje, tym bardziej że jednak używasz to Twingo w trasie, czyli nie do końca jest to jego naturalne środowisko. Pew od przy ogrzewaniu na poziomie 17 stopni zasięg by tak drastycznie nie spadł. Z jaką mocą aktualnie ładujesz?

Fabryczna ładowarka to chyba 2,7 kW

Dziś był test zasięgu.
Ruszyłem w drogę przy tem. -14, dzieciaki do szkoły, żona do pracy i mały postój na wyjęcie kartony z bagażnika, zaparkowałem pod biurem z baterią 54%. Powrót już w lekkich newach, bo teoretycznie miałem 6 km rezerwy. Ograniczyłem prędkość, ogrzewanie i do domu dotarłem z baterią na 7%, zasięgu auto już nie pokazywało.

Może ktoś wie, czy i jaki bufor bezpieczeństwa ma Twingo ?
 
Last edited:

PaRa

Zadomawiam się
Czas na małe podsumowanie.
Auto użytkuje już miesiąc, pokonałem 1800 km i mam kilka wniosków.

To nie jest auto dla każdego, moje warunki spełnia:
- było tanie w zakupie jak na elektryka
- jest nawet niezle wyposażone - podgrzewane siedzenia, kamera cofania, nawet dobry dźwięk, itp.
- jeśli zrobię przegląd w ASO Renault przedłużę fabryczną gwarancję
- mam warunki do ładowania w domu - garaż, gniazdo siłowe i standardowe z którego korzystam
- mam fotowoltaikę i nadprodukcję = brak kosztów związanych z ładowaniem
- umożliwia darmowe parkowanie w centrum Warszawy, rozmiar pomaga w znalezieniu miejsca
- możliwość korzystania z bus pasów - w tym momencie najbardziej doceniam tą zaletę.
- nawet w ostatnie mrozy zasięg był wystarczający w stosunku do moich potrzeb - 100 km dziennie
- pomimo małych rozmiarów ilośc miejsca jest wystarczająca dal rodziny 2+2 na krótkie trasy
- możliwość ładowania 22kW, z tej opcji jeszcze nie korzystałem - brak odpowiedniej ładowarki i instalacji w domu. Muszę sprawdzić jak się ładuje auto korzystając z ładowarki publicznej.

Co może być problemem
- mała bateria i co za tym idzie zasięg
- auto jest 4 osobowe
- moim zdaniem raczej jako 2 auto w domu, były 2 przypadki, że po powrocie auto się ładowało a 2 było wykorzystane do załatwienia jakieś sprawy.

Czekam na Wasze przemyślenia o tym aucie.
 
Last edited:

44lucas

Nowy na Forum
Co może być problemem
- mała bateria i co za tym idzie zasięg
- auto jest 4 osobowe
- moim zdaniem raczej jako 2 auto w domu, były 2 przypadki, że po powrocie auto się ładowało a 2 było wykorzystane do załatwienia jakieś sprawy.

Czekam na Wasze przemyślenia o tym aucie.
Jeszcze raz dzięki za Twoje uwagi z użytkowania.

Pełna zgoda co do Twoich obserwacji, według mnie to auto mi odpowiada jeszcze bardziej niż Tobie, bo kręcę się wyłącznie po Krakowie, w dodatku z żoną pracujemy zdalnie, a również mamy fotowoltaikę i nadprodukcję. Potencjalnie największym problemem mogą być 4 miejsca podczas gdy my mamy trójkę dzieci, ALE.... To jest typowe drugie auto w domu. Jednak to wszystko już zostało powiedziane.

Jest inny ciekawy powiązany wątek. Otóż realną alternatywą dla Twingo jest wchodzący wkrótce do oferty Stellantis chiński samochód Leapmotor T03. Wielkość identyczna, też 4 miejsca, osiągi nawet trochę lepsze, natomiast znacznie większa bateria (bodajże 37 kWh pojemności) i jest to nowe auto objęte gwarancją Stellantis. W naszej sytuacji (Karta dużej rodziny) cenowo wychodzi identycznie jak używane Twingo.

Jedyny problem jaki mam to fakt że jest to chińczyk. No sorry ale NIE.
 

44lucas

Nowy na Forum
Pragmatyka. Leapmotor to typowa Excel-owa
zapchajdziura dla Stellantis, do czasu gdy czegoś nowego nie opracują. Jaka będzie dostępność części eksploatacyjnych za kilka lat? Tam nie ma żadnych części wspólnych z tym co jest dostępne w Europie, natomiast w Chinach nie ma żadnych przepisów zmuszających producentów do wsparcia pogwarancyjnego. Poza tym to nie jest taka sama jakość i bezpieczeństwo jak Twingo. A ideologia... Cóż, niedługo nic nie będziemy w Europie produkować jak tak chętnie będziemy dalej kupować tańsze chińskie produkty. To prawda że Twingo jest francuskie, a nie polskie, ale było produkowane w Słowenii z części od poddostawców z całej Europy - między innymi z Valeo pod Krakowem. Baterie LG Chem też były wyprodukowane w Europie. Leapmotor przyjeżdża z chin w kilku gotowych elementach do skręcenia w Polsce, ale to nie jest perspektywiczna współpraca, zwłaszcza w wykonaniu Stellantis, który ma to do siebie że wykańcza kolejne fabryki i marki w imię krótkookresowej zyskowności.... Sorry za rant 🙂
 

PaRa

Zadomawiam się
Rozumiem, w moim przypadku 2 auto, SEAT tez idzie do wymiany - zamówiona została mild hybryda, fabryka i centrum badawcze jest w Europie ale właścicielem marki firma z Chin.
 

PaRa

Zadomawiam się
Użytkuje autko już ponad 2 miesiące, przejechane około 5 tyś. km.
Kupiłem pare drobiazgów do auta, dywaniki, mata so bagażnika, krótka antenka, itp. Wymieniłem pióra wycieraczek. Na mojej liście został już tylko montaż siatek zabezpieczających pod tylną kanapą i zakup i montaż podłokietnika.

Do 2 dni mam ładowarkę i czas ładowania uległ znacznemu skróceniu, po pracy chcę naładować auto korzystając z działającej instalacji fotowoltaicznej. Musze popracować nad autokonssumpcją.

Moja żona również przekonała się do Twingo, pomimo tego, że na początku była na nie.
Myslałem, ze po jakimś czasie wymienię auto na inne, ale dziś nie widzę takiej potrzeby, uważam, że Twingo to niedocenione auto.

4Uz3cVC.jpeg
 
Top