Wyniki sprzedaży Tesli Q1 2025, -13% względem Q1 2024, -10% względem oczekiwań. BYD nowym liderem BEV?

SokolEV

Posiadacz elektryka

SokolEV

Posiadacz elektryka
Płacą Wam za bronienie Tesli, czy tak sami z własnej woli?

Liczby mówią, że sprzedaż spada, ale znajdą się obrońcy, którzy powiedzą, że wcale nie spada. BYD wyprzedziła Teslę w sprzedaży ale znajdą się obrońcy, którzy napiszą, że nie wyprzedziła. W jakiejś alternatywnej rzeczywistości żyjecie?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Płacą Wam za bronienie Tesli, czy tak sami z własnej woli?

Liczby mówią, że sprzedaż spada, ale znajdą się obrońcy, którzy powiedzą, że wcale nie spada. BYD wyprzedziła Teslę w sprzedaży ale znajdą się obrońcy, którzy napiszą, że nie wyprzedziła. W jakiejś alternatywnej rzeczywistości żyjecie?
BYD narazie produkuje auta jako tako.

Tyle że, BYD ma też bardzo duże doświadczenie w produkcji ogniw. Ogromne zaplecze RnD
Tesla, no cóż, ledwo sobie radzi z 4680.

Auta tesli nie są już tak przełomowe, nawet FSD traci swój udział na rynku.
Tak, wiem, narazie jest tylko FSD i długo nic.
Tyle że chińczycy szybko się uczą.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Mi nikt nie płaci
IMG_4857.jpeg
 

Attachments

  • IMG_4856.jpeg
    IMG_4856.jpeg
    592,1 KB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_4855.jpeg
    IMG_4855.jpeg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 28

pawel pawel

Fachowiec
Płacą Wam za bronienie Tesli, czy tak sami z własnej woli?

Liczby mówią, że sprzedaż spada, ale znajdą się obrońcy, którzy powiedzą, że wcale nie spada. BYD wyprzedziła Teslę w sprzedaży ale znajdą się obrońcy, którzy napiszą, że ...
Pokaż który BYD obecnie produkowany jest lepszy od Tesli !
Ja chwałę chińską motoryzację bo znikają kretyńskie konfiguratory typu lusterko w klapie pasażera itp...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Co do Tesli, ze im nie zaszkodzi lekkie tąpniecie, jak będą mądrzy to wykorzystają to jako impuls bo Juniper and Highland to trosze odgrzewany kotlet
To jest chyba clue co do Tesli. Niech znów zrobią coś "wow!" a nie "jakoś".
1000km WLTP, ładowanie 10 minut 10-80%.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Tesla chyba jest w dość niefortunnym położeniu 😕
Trump koncertowo ograł muska, teraz będzie niezbyt miło.

USA wprowadziły import tax 20% na eu i 25% na auta.

W "najlepszym" wypadku EU wprowadzi cła odwetowe, podobnej wartości. W najgorszym, jeszcze większe.

Auta importowane z USA będą znacznie droższe.

Niech tylko przez przypadek w EU (a to BARDZO realny scenariusz) taryfy celne zmaleją dla krajów typu Korea Południowa, Japonia, Chiny to nie ma z Tesli co zbierać.
Jeszcze bardziej realnym scenariuszem jest bogatsza i tańsza opcja producentów aut w europie.

Owszem, np. KIA jest droższa od Tesli obecnie, ale jak będzie w tej samej albo niższej cenie to klops.
FSD w EU też nie będzie łatwiejszy do wprowadzenia, dodatkowo przez cła podrożeje.


Ciekawie, ciekawie..
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Do wyników BYD bym się nie przywiązywał, mają już za sobą historię fejkowania sprzedaży w chinach.
Co do ceł to one dla Tesli są raczej korzystne. Są w stanie produkować auta 100% made in usa. W UE i Chinach mają swoje fabryki. Wiem że 3, S, X, są importowane ale nawet 3 się sprzedaje dużo, dużo mniej niż Y.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Dziękuję za konstruktywny komentarz.
Któraś liczba się nie zgadza?
500000/rok to ilość 👉 DOCELOWA 👈, czyli planowana na przyszłość, po rozbudowie fabryki.
Są też plany, żeby w kiedyś przyszłości GigaBerlin było rozbudowane do produkcji miliona pojazdów rocznie, więc możesz teraz powiedzieć, że działają na 1/3 mocy 😉

Obecnie Gigaberlin działa na 100% z wyjątkiem przestojów i spowolnień związanych z modyfikacją linii produkcyjnej MY (oraz - w mniejszym stopniu - innych drobnych incydentów, jak np. podpalenia)
 
Top