Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

rogeer

Zadomawiam się
To ja się wtrącę. Właśnie dziś pożegnałem moją KIA NIRO i zapłaciłem za id.4 z wyprzedaży rocznika 2024. Jutro bedę pewnie miał papiery, w poniedziałek rejestracja i jak dobrze pójdzie to we wtorek odbieram (mam 300 km do dealera).
Chciałem 2-ego VW id w domu bo łatwiej się przesiadać z auta do auta. Z przyczyn głównie pryncypialnych nie rozważałem Tesli, choć to fajne auta.
Autorze wątku nie jesteś sam z takim wyborem😁
Miło słyszeć, że nie jestem osamotniony z moimi dylematami.
Dzisiaj dzwonił do mnie przemiły Pan Wojtek z Tesli Wrocław z pytaniem czy podjąłem już decyzję. Na moją informacje, że nie jednak nie Tesla tylko VW zapytał czy może poznać powód i dodał 'proszę tylko nie mówić, że przez Elona'. Odpowiedziałem, że to też ale nie to było najważniejsze, że ważniejszy rozmiar, manewrowość w mieście i finansowanie. Powiedział, że szkoda bo z finansowaniem coś mogliby podziałać, nie tak jak VW ale ma jakichś speców od finansów. Ja próbowałem oficjalnych kontaktów ze strony tesli do ca autobank i mnie olali. Dla potomnych informacja, że warto gadać o finansowaniu ze sprzedawcami a nie z tym ich bankiem.
 

Nestor

Fachowiec
Mnie odstraszylo wlasnie finansowanie. Zero informacji czy przejrzystosci.

Kazda marka VAG ma fajny kalkulator gdzie idzie sie rozeznac co i jak. Dzieki temu kupuje od nich drugie auto, tyle ze zmieniam z VW na S(z)kode.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Dzisiaj dzwonił do mnie przemiły Pan Wojtek z Tesli Wrocław z pytaniem czy podjąłem już decyzję.
Tenże Wojtek odwalił kupę dobrej roboty z przekonaniem nas do Tesli. Odpowiedział na całą masę mniej lub bardziej bzdurnych pytań przy niezliczonych telefonach do niego. Sam bym stracił do nas cierpliwość po 3 telefonie, a on niezmordowanie odpowiadał.
 

art

Zadomawiam się
Widzę tu pochwałę finansowania VW. Nie korzystałem, przyznaję. ale chciałem ostatnio. Ponieważ posiadam samochód prywatnie zadałem kilku dealerom pytanie: Czy mogę w rozliczeniu mojego ID pozostawić?
Drugim warunkiem było, żeby samochód miał 4motion. Nie musi być GTX, pro performence z 286 KM też niektóre mają po 2 silniki. Pewnie miałem pecha, bo u pierwszego dealera, gdzie znalazłem model odpowiedź była, że ok, nawet odkup na granicy rozsądku, ale auto, które wybrałem właśnie odjechało. U drugiego udzielenie odpowiedzi (po dodzwonieniu się oczywiście) zajęło 2 dni i podobnie jak u pierwszego "auto właśnie zostało zarezerwowane", a co do odkupu ... "NASZ SALON NIE ODKUPUJE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH" - własnej marki ! Z litości nie podaję nazwy dealera. U trzeciego było podobnie tylko łagodniej - auto właśnie sprzedaliśmy, "i, no wie pan możemy odkupić, ale to będzie naprawdę niska cena, nie żeby 10 - 15 tysięcy, ale nie będzie dużo .." powiedziała dziewczyna z rozbrajającym uśmiechem. Więc - jeśli próbujecie kupić na własność przemyślcie czy nie będziecie kiedyś chcieli sprzedać. Drugi wniosek - dealerzy VW na otomoto dają gównie chyba fejkowe oferty. Aut nie było i zawsze proponowano mi coś innego, w dodatku bez napędu, ale za to droższego. Finalnie postanowiłem zajeździć mojego na amen i nie zbliżać się do salonów VW na zakupy.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Widzę tu pochwałę finansowania VW. Nie korzystałem, przyznaję. ale chciałem ostatnio. Ponieważ posiadam samochód prywatnie zadałem kilku dealerom pytanie: Czy mogę w rozliczeniu mojego ID pozostawić?
Drugim warunkiem było, żeby samochód miał 4motion. Nie musi być GTX, pro performence z 286 KM też niektóre mają po 2 silniki. Pewnie miałem pecha, bo u pierwszego dealera, gdzie znalazłem model odpowiedź była, że ok, nawet odkup na granicy rozsądku, ale auto, które wybrałem właśnie odjechało. U drugiego udzielenie odpowiedzi (po dodzwonieniu się oczywiście) zajęło 2 dni i podobnie jak u pierwszego "auto właśnie zostało zarezerwowane", a co do odkupu ... "NASZ SALON NIE ODKUPUJE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH" - własnej marki ! Z litości nie podaję nazwy dealera. U trzeciego było podobnie tylko łagodniej - auto właśnie sprzedaliśmy, "i, no wie pan możemy odkupić, ale to będzie naprawdę niska cena, nie żeby 10 - 15 tysięcy, ale nie będzie dużo .." powiedziała dziewczyna z rozbrajającym uśmiechem. Więc - jeśli próbujecie kupić na własność przemyślcie czy nie będziecie kiedyś chcieli sprzedać. Drugi wniosek - dealerzy VW na otomoto dają gównie chyba fejkowe oferty. Aut nie było i zawsze proponowano mi coś innego, w dodatku bez napędu, ale za to droższego. Finalnie postanowiłem zajeździć mojego na amen i nie zbliżać się do salonów VW na zakupy.
Bo Diler tylko i aż sprzedaje produkty danego koncernu, jest pośrednikiem, czyli sprzedaje ci nowy samochód który by najchętniej skierował do produkcji (czyli go nie kupuje tylko zamawia jako pośrednik)... Jak zostawiasz im auto to jest już ich "problem", oczywiście producent mógłby im dopłacać za każdego skupionego EV jeżeli klient kupi kolejny EV.... Wszystko rozbija się o to czy wyrobią się z normami czy nie..
Ja brałem finansowanie od VW i rzeczywiście jest najlepsze, ogólnie jeżeli masz bank producenta to powinno być najtaniej, gdyż mogą sobie liczyć że bank nie musi zarabiać tyle jeżeli wspiera sprzedaż, normalnie bank nie działa tak aby wychodzić na zero, ale już producencki teoretycznie może jeżeli wspiera sprzedaż aut grupy... Z tego powodu jak liczyłem to wychodziło mi że VW (przy cenie ponad 200 tys za auto) może być o kilkanaście tys droższy i tak wyjdzie taniej..
 

less

Posiadacz elektryka
Widzę tu pochwałę finansowania VW. Nie korzystałem, przyznaję. ale chciałem ostatnio. Ponieważ posiadam samochód prywatnie zadałem kilku dealerom pytanie: Czy mogę w rozliczeniu mojego ID pozostawić?
Drugim warunkiem było, żeby samochód miał 4motion. Nie musi być GTX, pro performence z 286 KM też niektóre mają po 2 silniki. Pewnie miałem pecha, bo u pierwszego dealera, gdzie znalazłem model odpowiedź była, że ok, nawet odkup na granicy rozsądku, ale auto, które wybrałem właśnie odjechało. U drugiego udzielenie odpowiedzi (po dodzwonieniu się oczywiście) zajęło 2 dni i podobnie jak u pierwszego "auto właśnie zostało zarezerwowane", a co do odkupu ... "NASZ SALON NIE ODKUPUJE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH" - własnej marki ! Z litości nie podaję nazwy dealera. U trzeciego było podobnie tylko łagodniej - auto właśnie sprzedaliśmy, "i, no wie pan możemy odkupić, ale to będzie naprawdę niska cena, nie żeby 10 - 15 tysięcy, ale nie będzie dużo .." powiedziała dziewczyna z rozbrajającym uśmiechem. Więc - jeśli próbujecie kupić na własność przemyślcie czy nie będziecie kiedyś chcieli sprzedać. Drugi wniosek - dealerzy VW na otomoto dają gównie chyba fejkowe oferty. Aut nie było i zawsze proponowano mi coś innego, w dodatku bez napędu, ale za to droższego. Finalnie postanowiłem zajeździć mojego na amen i nie zbliżać się do salonów VW na zakupy.
Moja historia jest częściowo inna. Zamieniłem KIA na drugiego VW. Zawsze były auta co do których dzwoniłem i ostatecznie wybrałem jedno z nich (finalnie korespondowalem w sprawie 4 aut). Cena jaką mi zaproponowali za KIA była zaś niemoralnie niska. Ostatecznie odkupił moje auto salon KIA za około 25% więcej niż mi oferowano w VW.
W sumie nie ma się co dziwić. Ja nawet nie umieszczałem swojej oferty sprzedaży na forum żeby nie czytać ze za dużo chcę i "upadłem na głowę chyba". Skoro sami właściciele elektryków uważają że te auta są niewiele warte to dlaczego handlarz ma uważać inaczej
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Więc - jeśli próbujecie kupić na własność przemyślcie czy nie będziecie kiedyś chcieli sprzedać. Drugi wniosek - dealerzy VW na otomoto dają gównie chyba fejkowe oferty. Aut nie było i zawsze proponowano mi coś innego, w dodatku bez napędu, ale za to droższego. Finalnie postanowiłem zajeździć mojego na amen i nie zbliżać się do salonów VW na zakupy.
Może poprostu znalazłeś dobre oferty.... Pamiętam jak kupowałem Leafa kilka lat temu, mieli dobrą promocje i wyprzedaż i ... dzwoniłem po kilku dilerach i auta już były sprzedane... a później na forum znalazły się osoby co pisały że one kupiły.. Oczywiście mogą też prowadzić kreatywny marketing, różnie im to czasami wychodzi, znana jest historia Kia która dawała oferty: nie wiadomo za ile będzie i kiedy ale pewnie długo i drożej a po 2 latach sprzedawali te chomikowane egzemplarze z potężnymi rabatami
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ostatecznie odkupił moje auto salon KIA za około 25% więcej niż mi oferowano w VW.
W sumie nie ma się co dziwić. Ja nawet nie umieszczałem swojej oferty sprzedaży na forum żeby nie czytać ze za dużo chcę i "upadłem na głowę chyba". Skoro sami właściciele elektryków uważają że te auta są niewiele warte to dlaczego handlarz ma uważać inaczej
Aby ocenić merytoryczność komentarzy to trzeba wiedzieć czym dana osoba jeździ, z moich obserwacji to są w większości osoby co chcą zbić cenę bo sami chcą kupić, albo też czają się od miesięcy i czekają i myślą "jeszcze za drogo itp" ..
 

less

Posiadacz elektryka
Aby ocenić merytoryczność komentarzy to trzeba wiedzieć czym dana osoba jeździ, z moich obserwacji to są w większości osoby co chcą zbić cenę bo sami chcą kupić, albo też czają się od miesięcy i czekają i myślą "jeszcze za drogo itp" ..
To prawda też miałem "oferty" z forum nawet jeszcze poniżej tego co mi salony VW oferowały, czyli ponad -30 % w stosunku do tego za ile faktycznie sprzedalem. Przykre to trochę jest, ale cóż ...
 

Patrizio17

Fachowiec
Dziękuję wszystkim za opinie i rady.
Po wielu namysłach, oglądaniu aut, czytaniu, oglądaniu filmików z testów i rozmowach zdecydowaliśmy się zamówić VW ID.4.
O wyborze zdecydowały przede wszystkim ciut mniejszy rozmiar auta oraz finansowanie z VW. Choć sam samochód wyszedł ciut drożej niż Tesla Model Y to VW dorzucił wallboxa i ceramikę na lakier więc w sumie zrobiło się bardzo podobnie.
Obecnie produkcja ID.4 jest na Maj i dostawy w Czerwcu.
Także nie mogę się doczekać aż spotkamy się gdzieś pod ładowarką!
Gratuluję! Napiszesz coś więcej o specyfikacji, na jaką się zdecydowałeś?
 
Top