Zależy od ogniw i krzywej ładowania. Na przykład EV6 GT (bateria 74kWh) ma taką krzywą:Ale jaki to rząd wielkości bo wiadome jest że pełna moc to tylko wycinek krzywej ładowania. W sensie ma ktoś porównanie że np 100kw ładowarka do pd 5 do 90% to tyle a 200kW tyle a 800 Volt jak byłoby to tyle ? Czy jest o co kruszyć kopię ? Pomijam dostępność oczywiście.
Charging Point | Max. Power | Avg. Power | Time | Rate |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 65 min | 140 mph |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 149 kW † | 22 min | 420 mph |
CCS (300 kW DC) | 233 kW † | 200 kW † | 16 min | 570 mph |
Charging Point | Max. Power | Avg. Power | Time | Rate |
---|---|---|---|---|
CCS (50 kW DC) | 50 kW | 50 kW | 71 min | 140 mph |
CCS (100 kW DC) | 100 kW | 95 kW † | 37 min | 270 mph |
CCS (150 kW DC) | 150 kW | 130 kW † | 27 min | 370 mph |
CCS (175 kW DC) | 175 kW | 145 kW † | 24 min | 420 mph |
CCS (350 kW DC) | 263 kW † | 205 kW † | 17 min | 590 mph |
Tak, EV6 to 800V.A EV6 to 800V?
TakKurcze chciałbym w prosty sposób bo nie rozumiem, to jest ładowanie od 5% do 90% patrząc na wykres?
Tego nie wie nikt. Nie wiadomo jak szybko mogą się ładować ogniwa w Tesli i jaką mogłyby mieć krzywą ładowania na 800V, bo obecnie są one ograniczone przez ładowarkę 400V. Może w ogóle by się nie ładowały szybciej, bo obecnie i tak już jadą po bandzie. Tego się raczej nie dowiemy.Terorytycznie rozumiem tesla ładuje się teraz w powiedzmy 22 minuty? Tak? A przy 800V spadł by czas do 17min ? Dobrze rozumiem?
Sorry, evkx.net - super baza i też wiedza o bateriachmożecie zaklinać rzeczywistość, ale na trasie 800V jest dużo lepsze, choć w 400V bywają też duże różnice. Np w bmw jest całkiem ładnie, a w niektórych jest totalna dupa. Ale do rzeczy - popatrzcie na 800V Korea - tam do 60% trzyma 200+, a przy 70% jeszcze jakieś 170-180kwh. Tymczasem Tesla dobija do 200 po 10%, trzyma to do 30%, a potem mocny zjazd i przy 70% poniżej 100 kWh. To naprawdę robi różnicę, a tesla jest jak wzorzec metra w BEV. Zaspali z tym? Uważają, że ludzie nie zwrócą uwagi na konkurencję? Uważają ze tesle są do miasta i okolic? Może….
Do podglądu krzywych polecam evkx.com
A co do cen, o których tu była mowa / SuC ma ile? 1,7-1,9? W BMW Ionity jest po 1,61a generalnie poza PL SuC też są otwarte na inne marki. Gdzie ta przewaga?
Dodatkowo auta z 800V ładują się zazwyczaj dużo wolnie na 400V, np pierwszy Taycan w podstawie miał 50kW ładowanie na 400V, a wiekszy konwerter 400->800V był w opcji. Teraz już auta mają 130-140kW bo np dzielą pakiet na pół ale prędkość ładowania na 400V też dzieli się na pół.Naładujesz więcej prądu za dużo więcej kasy w nieco krótszym czasie, ale za to spalisz go też więcej bo dalej tylko tesla umie w efektywność energetyczną. To tak z grubsza