Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

facet

Fachowiec
Ale jaki to rząd wielkości bo wiadome jest że pełna moc to tylko wycinek krzywej ładowania. W sensie ma ktoś porównanie że np 100kw ładowarka do pd 5 do 90% to tyle a 200kW tyle a 800 Volt jak byłoby to tyle ? Czy jest o co kruszyć kopię ? Pomijam dostępność oczywiście.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale jaki to rząd wielkości bo wiadome jest że pełna moc to tylko wycinek krzywej ładowania. W sensie ma ktoś porównanie że np 100kw ładowarka do pd 5 do 90% to tyle a 200kW tyle a 800 Volt jak byłoby to tyle ? Czy jest o co kruszyć kopię ? Pomijam dostępność oczywiście.
Zależy od ogniw i krzywej ładowania. Na przykład EV6 GT (bateria 74kWh) ma taką krzywą:
1744028713536.png
To co masz powyżej 200kW byłoby obcięte. Przy czym nie byłoby to idealnie 200kW, bo architektura 400V niekoniecznie oznacza 400V, najczęściej jest to bliżej 360-380V, więc realnie byłoby 180-190kW.

Czasy ładowania:
Charging PointMax. PowerAvg. PowerTimeRate
CCS (50 kW DC)50 kW50 kW65 min140 mph
CCS (150 kW DC)150 kW149 kW †22 min420 mph
CCS (300 kW DC)233 kW †200 kW †16 min570 mph
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Nie żałuję wyboru, ale nie udawajmy, że 800V to nic. Krzywe ładowania samochodów z tą architekturą baterii są genialne. Do 80% trzymają tyle co tesle przy 30%, efektem te samochody ładują się 10-80% 2 razy szybciej, a przecież czasem musimy się szybko doładować przed trasą na wyjeździe i robimy np. 50-90% i wtedy przewaga będzie trzykrotna.

Dla mnie tesla rządzi. Gdyby kosztowała choćby 20% więcej bym się nie zdecydował. Gdyby konkurencja tesli z 800V miała taką sprawność na trasie oraz ceny na ładowarkach jak tesla - również bym poszedł pewnie do nich.

Ale wciąż jako pakiet tesla nie ma konkurencji, przynajmniej dla mnie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A tutaj EV6 GT po lifcie (bateria 80kWh), wykresu niestety nie ma:
Charging PointMax. PowerAvg. PowerTimeRate
CCS (50 kW DC)50 kW50 kW71 min140 mph
CCS (100 kW DC)100 kW95 kW †37 min270 mph
CCS (150 kW DC)150 kW130 kW †27 min370 mph
CCS (175 kW DC)175 kW145 kW †24 min420 mph
CCS (350 kW DC)263 kW †205 kW †17 min590 mph
 

facet

Fachowiec
A EV6 to 800V? Kurcze chciałbym w prosty sposób bo nie rozumiem, to jest ładowanie od 5% do 90% patrząc na wykres? Terorytycznie rozumiem tesla ładuje się teraz w powiedzmy 22 minuty? Tak? A przy 800V spadł by czas do 17min ? Dobrze rozumiem?
 

vwir

Pionier e-mobilności
A EV6 to 800V?
Tak, EV6 to 800V.
Kurcze chciałbym w prosty sposób bo nie rozumiem, to jest ładowanie od 5% do 90% patrząc na wykres?
Tak

Terorytycznie rozumiem tesla ładuje się teraz w powiedzmy 22 minuty? Tak? A przy 800V spadł by czas do 17min ? Dobrze rozumiem?
Tego nie wie nikt. Nie wiadomo jak szybko mogą się ładować ogniwa w Tesli i jaką mogłyby mieć krzywą ładowania na 800V, bo obecnie są one ograniczone przez ładowarkę 400V. Może w ogóle by się nie ładowały szybciej, bo obecnie i tak już jadą po bandzie. Tego się raczej nie dowiemy.
800V to skutek, a nie przyczyna. Jeśli dasz ogniwa, które potrafią się ładować szybciej niż 200kW to możesz dać architekturę 800V, żeby to wykorzystać. Ale jeśli dasz ogniwa które nie dadzą rady się ładować szybciej niż 200kW to zmiana architektury na 800V nic Ci nie da.
 

boa

Pionier e-mobilności
możecie zaklinać rzeczywistość, ale na trasie 800V jest dużo lepsze, choć w 400V bywają też duże różnice. Np w bmw jest całkiem ładnie, a w niektórych jest totalna dupa. Ale do rzeczy - popatrzcie na 800V Korea - tam do 60% trzyma 200+, a przy 70% jeszcze jakieś 170-180kwh. Tymczasem Tesla dobija do 200 po 10%, trzyma to do 30%, a potem mocny zjazd i przy 70% poniżej 100 kWh. To naprawdę robi różnicę, a tesla jest jak wzorzec metra w BEV. Zaspali z tym? Uważają, że ludzie nie zwrócą uwagi na konkurencję? Uważają ze tesle są do miasta i okolic? Może…. ;)
Do podglądu krzywych polecam evkx.com
A co do cen, o których tu była mowa / SuC ma ile? 1,7-1,9? W BMW Ionity jest po 1,61 :) a generalnie poza PL SuC też są otwarte na inne marki. Gdzie ta przewaga?
 

boa

Pionier e-mobilności
możecie zaklinać rzeczywistość, ale na trasie 800V jest dużo lepsze, choć w 400V bywają też duże różnice. Np w bmw jest całkiem ładnie, a w niektórych jest totalna dupa. Ale do rzeczy - popatrzcie na 800V Korea - tam do 60% trzyma 200+, a przy 70% jeszcze jakieś 170-180kwh. Tymczasem Tesla dobija do 200 po 10%, trzyma to do 30%, a potem mocny zjazd i przy 70% poniżej 100 kWh. To naprawdę robi różnicę, a tesla jest jak wzorzec metra w BEV. Zaspali z tym? Uważają, że ludzie nie zwrócą uwagi na konkurencję? Uważają ze tesle są do miasta i okolic? Może…. ;)
Do podglądu krzywych polecam evkx.com
A co do cen, o których tu była mowa / SuC ma ile? 1,7-1,9? W BMW Ionity jest po 1,61 :) a generalnie poza PL SuC też są otwarte na inne marki. Gdzie ta przewaga?
Sorry, evkx.net - super baza i też wiedza o bateriach
A przy okazji - taki Taycan trzyma 300+ do 65%, 200+ do 75% naładowania baterii - tu też nie widzicie różnicy?
Ionity wszędzie ma ładowarki 350kwh, GreenWay postawił w 3city 400kwh, do tego poziomu powinno to pójść
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Naładujesz więcej prądu za dużo więcej kasy w nieco krótszym czasie, ale za to spalisz go też więcej bo dalej tylko tesla umie w efektywność energetyczną. To tak z grubsza
Dodatkowo auta z 800V ładują się zazwyczaj dużo wolnie na 400V, np pierwszy Taycan w podstawie miał 50kW ładowanie na 400V, a wiekszy konwerter 400->800V był w opcji. Teraz już auta mają 130-140kW bo np dzielą pakiet na pół ale prędkość ładowania na 400V też dzieli się na pół.

@boa Zależy od krzywej ładowania. Jedno to ile parametry pozwalają na przesłąnie z ładowarki samochodu a drugie to jaki maksymalny prąd producent ustawił w krzywej. Tutaj np zaznaczyłem ile prawdopdoobnie traci się na SuC w S/X, ilość energii to pole na wykresie. Natomiast w Tesli 3/Y nic się praktycznie nie traci na SuC. Im większa bateria i więcej ładowarek 1000V tym 800V będzie lepszym wyborem, ale dzieki temu że Tesla sobie zwiekszyła max z 500A na 615A (są też niektóre inne ładowarki które mają wiecej niż 500A) to nie odstaje bardzo.
1744030163392.png
 
Top