Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

PiotrS

Posiadacz elektryka
Twoja kasa, ale jak już tyle poczekali i ty też to może warto dopłacić zaliczki żeby byli spokojni i dodryfować do stycznia. Święta za pasem ;)
Dealer to nawet chce czekać, ale ja już mam dość.
Gdybym miał konkretną datę, to bym pewnie poczekał, ale ciągle słyszę o nowych terminach. Tak już od początku września.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Potem brał pożyczkę z IGL i szarpał dopłatę.
Co do pożyczki dziś info z forum FB w kwestii wpisania do dowodu rejestracyjnego współwłaściciela (a Getin się wpisuje)

Marti Marti
Tomasz Pietryk Nie wyklucza wnioskowania o dopłatę... ale spycha wniosek na koniec kolejki. Na dziś nie rozpatrują wniosków z wpisanym bankiem jako współwłaściciel pojazdu natomiast nie wykluczają realizacji tych wniosków w bliskiej przyszłości, problem pojawi się jeszcze w tych przypadkach przy cesji z AC, bo przy pożyczce leasingowej o której mowa jest już wpisana cesja na bank udzielający a wpisanie 2 cesji to.... nie lada wyzwanie dla większości agentów...więc z tym dofinansowaniem to się Pan chwali ale warunki nie spełnione , dotacja nie przyznana i nie wiadomo jak sprawa się potoczy

Marti Marti
Tomasz Pietryk oficjalna odp z NFOŚ - nie dyskwalifikuje ale na dziś nie są rozpatrywane , będą w przyszłości
Gdybym miał konkretną datę, to bym pewnie poczekał, ale ciągle słyszę o nowych terminach. Tak już od początku września.
Byłem głównym sceptykiem co to wprowadzenia tego programu w firmach leasingowych. Ale teraz ten styczeń wygląda naprawdę realnie.
Tak jak pisałem, to już nie plotki między pracownikami, to oficjalnie ogłoszony projekt w trakcie wdrażania.
Ale Twoja kasa, Twoja decyzja.
 

Gurumotive

Fachowiec
Pożyczka droga, a jeszcze oparta o zmienną stopę procentową.
Czyli będzie jeszcze droższa.
Suma opłat nie przekroczy 27k

Dealer to nawet chce czekać, ale ja już mam dość.
Gdybym miał konkretną datę, to bym pewnie poczekał, ale ciągle słyszę o nowych terminach. Tak już od początku września.
Ja zapłaciłem keszem, więc w ciągu 14 dni powinni ruszyć.

To tak jak z myciem auta, i deszczem w ten sam dzień :D

Zaufaj mi, mam Young Leosię na profilowym. xd
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
A ja mam takie szybkie pytanie (nie jestem pewny czy już było). Czy w przypadku np. Tesli, gdzie przewidywany spadek wartości pojazdu będzie bardzo mały, jest sens płacić GAP do leasingodawcy? Jeżeli nie jest on obowiązkowy?

EDIT: Innymi słowy czy stawka GAP na poziomie 176zł za auto o wartości 245k to nie trochę sporawo? Leasing na okres 5 lat.
 
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
teraz nie tanieje, bo jest duzy popyt, ale podaz rosnie tez. robia po 250k sztuk kwartalnie.
to za te kilka lat wszystko sie odwroci
Jako przyszły posiadać Tesli w pełni się z tym zgadzam mimo że mi z tym nie po drodze.
Tyte że może być jeszcze nieco gorzej. 250 tys na kwartał to produkują "dziś", a już za naprawdę niedługo będzie ich znacznie więcej.
Już teraz widać że bieżący popyt jest powoli zaspakajany, kończą się kolejki.
Obecnie mamy już grudzień a wszystkie modele są z dostępnością na luty, co oznacza że częściowo nie produkują już tylko pod zamówienia ale na górkę którą mają nadzieję wypełnić. Tak że bądźmy realistami, żeby nie było rozczarować. To samochód a nie wino. A już na pewno też nie samochód kolekcjonerki mimo ogromnej społeczności psychofanów (w pozytywnym tergo słowa znaczeniu) ;) którą bezsprzecznie tworzy.

Co do GAP nie wypowiadam się.
 
Top