Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Rafael

Nowy na Forum
Co robić jak żyć.... mam zaklepane EV6 czekające w salonie, jestem na linowym a od stycznia ryczałt, chciałem jeszcze dorzuć parę groszy do większego wkładu i brać a potem co będzie to będzie... ale teraz juz nie wiem skoro tyle trzeab czekać na kredycie dla firm jakoś da się ogarnąć zakup i dofinansowanie? to chyba było by dla mnie najlepsze rozwiązanie....
Mnie dziś zalewają rekalmy o leasingach z dofinansowaniem
Idea Getin Leasing - tym razem

Sam mam taką samą sytuacje jak Ty (Linia na ryczałt) chciałem jeszcze koszty zrobić w tym roku, ale to może byc więcej siwych włośow przez to niz to warte. Czekam spokojnie jak rynek zacznie się układać z tymi leasingami bo w sumie to ten wynajem długoterminowy jest całkiem ok bez wpłaty własnej z ubezpieczeniem odejmując 50% VAT.
Dodatkowo fabryka w pod Berlinem jest juz bliżej niż dalej do otwarcia więc gorzej z tymi autami nie będzie.
 

pitu

Zadomawiam się
A czy ktoś się orientuje czy w leasingu będzie można defacto wpłacić więcej kasy ? bo mam pomysł taki że fakturę zaliczkową wyłożę np. 50k i poczekam aż ogarną się te banki, auto też może poczekać, ale ja w grudniu chcę zrobić jakiś koszt bo potem to nie ma sensu.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
A czy ktoś się orientuje czy w leasingu będzie można defacto wpłacić więcej kasy ? bo mam pomysł taki że fakturę zaliczkową wyłożę np. 50k i poczekam aż ogarną się te banki, auto też może poczekać, ale ja w grudniu chcę zrobić jakiś koszt bo potem to nie ma sensu.
OW może być większa do 45% wartości samochodu. Po prostu dotacja zwróci jej część. Tak jest przynajmniej w założeniach programu.
Tylko pytanie czy faktura zaliczkowa jest jednorazowym kosztem w tej kwocie.
 

Halczyn

Zadomawiam się
Info z arvala na moje pytanie czy wniosek do BOS poszedl: „Tak wysyłałem, natomiast na razie jeszcze jest problem po stronie BOŚ.”. I cisza na morzu, telefonow nikt nie odbiera, a rok podatkowy sie konczy
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Jest wiele leasingow, ktore daja stala stope.
To prawda, trzeba tylko zapytać ;) z reguły nie jest promowana przez handlowców bo przysłowiowa suma rat jest większa, ale i klienci to widząc rzadko się na nią decydują Chociaż kto ją wybrał dwa miesiące temu i wcześniej to wygrał.
Przy stabilnym rynku jaki mieliśmy przez długi czas ta różnica nie była aż taka duża, niestety obecnie ze względu na prognozy jest większa.
 

solik

Pionier e-mobilności
Info z arvala na moje pytanie czy wniosek do BOS poszedl: „Tak wysyłałem, natomiast na razie jeszcze jest problem po stronie BOŚ.”. I cisza na morzu, telefonow nikt nie odbiera, a rok podatkowy sie konczy
Konsumencki? Moj z jdg w trakcie, wiem ze jednej osoby z forum rowniez, co piatek jest ruch w tym temacie

konsumencki wiem ze ma problemy i sie opoznia..
 

Gurumotive

Fachowiec
Info z arvala na moje pytanie czy wniosek do BOS poszedl: „Tak wysyłałem, natomiast na razie jeszcze jest problem po stronie BOŚ.”. I cisza na morzu, telefonow nikt nie odbiera, a rok podatkowy sie konczy
Oooo! Czyli może to Boś się przychyla do mojego zdania dot, wykupu. Na maila nie odpisali jeszcze.
A ja mam takie szybkie pytanie (nie jestem pewny czy już było). Czy w przypadku np. Tesli, gdzie przewidywany spadek wartości pojazdu będzie bardzo mały, jest sens płacić GAP do leasingodawcy? Jeżeli nie jest on obowiązkowy?

EDIT: Innymi słowy czy stawka GAP na poziomie 176zł za auto o wartości 245k to nie trochę sporawo? Leasing na okres 5 lat.
Nie spotkałem się jeszcze z GAPem fakturowym na EV. Wszystko to bullszitowe oferty.

PAMIĘTAJCIE!

GAP TO NIE OC, ANI NAWET AC.
NIE JEST W ŻADEN SPOSÓB REGULOWANY PRZEPISAMI

UMOWY MOGĄ BYĆ SKRAJNIE NIEKORZYSTNE, DOSPRZEDAWANE SĄ DO EV, JAKO KOSZT UKRYTY LEASINGU



Jak znajdziecie GAP który działa to dajcie znać.

Tyle haczyków wylistowałem w tym wątku, że przy kolejnym babolu zakładam Patronite XD

Będę miał przynajmniej jakiś kesz na obsługę prawną, jak się w końcu ktoś z tych firm do mnie przyczepi XDD

Ps. wkleić Wam kalkulacje tych pożyczek z IGL?
 
Last edited:

chewbacca

Posiadacz elektryka
Jak znajdzie GAP który działa to dajcie znać.
a GAP od EFL? Albo BENEFIA które oferuje fmleasing. Tam nie znalazłem takich zapisów...
 

Attachments

  • Ogolne-Warunki-Ubezpieczenia-GAPG-obowiazujace-od-10.01.2021-2.pdf
    916,4 KB · Liczba wyświetleń: 3
  • OWU_GAP.pdf
    252,3 KB · Liczba wyświetleń: 2
Last edited:
Top