Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
wg mojego stanu wiedzy [który może być błędny] problem nie leży po stronie nfoś tylko firm leasingowych i odpowiedzi na pytanie: czy są skłonne już po "sprzedaniu" leasingu pisać do niego manualnie aneksy tak aby dostosować leasing do wymogów programu. Na logikę, mają w tym niewielki interes, tym bardziej że dopłata ma iść prawdopodobnie na opłatę wstępną.
To prawda, program dopuszcza możliwość aneksowania umów wstecz. To są oficjalne informacje i założenia programu.
Sam projekt jest trudny we wdrożeniu. Natomiast aneksowanie tego typu umów jest po prostu skomplikowane i pracochłonne.
Wymagane jest między innymi korygowanie faktur na opłaty wstępne, wydzielanie opłaty transferowej itp.
Dlatego priorytetem jest wystartować. Nie trudno obiecać i nie dowieść. Ale tak jak pisałem nie jest to wykluczone.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jestem na bieżąco, tak jak pisałem powyżej, priorytetem jest uruchomienie projektu i obsługa nowych wniosków.
Rozważane jest aneksowanie, ale nie jest to pewne czy do tego dojdzie.
Nie chodzi o to żeby naściemniać o potem się wstydzić.
A leasing zwrotny? Kupuję auto, nie robię żadnego przebiegu a leasing ode mnie je odkupuje i idziemy w dopłaty.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
A leasing zwrotny? Kupuję auto, nie robię żadnego przebiegu a leasing ode mnie je odkupuje i idziemy w dopłaty.
Pytanie nr 3.
Limit przebiegu 50 km. Piszą co prawda o rejestracji na dealera, ale to chyba nie jest ważne na kogo.
Głowy nie podłożę. Ale jak do domu na lawecie to w sumie powinno zagrać ;)

Ale żeby nie było, do zweryfikowania, żeby obciachu nie było !
 
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Świeże i co od Arvala w sprawie wynajmu konsumenckiego. Pojawiły się nowe restrykcje ze strony BOS/NFOS i procedowanie wniosków dostaje stopa!

Może ktoś będzie w stanie rozwinąć temat...

Co masz na myśli?

Pytanie nr 3.
Limit przebiegu 50 km. Piszą co prawda o rejestracji na dealera, ale to chyba nie jest ważne na kogo.
Głowy nie podłożę. Ale jak do domu na lawecie to w sumie powinno zagrać ;)

Ale żeby nie było, do zweryfikowania, żeby obciachu nie było
Dealer, czyli PKD 45.11.Z.

Pożyczka Getina na 7 lat wychodzi pow. 125%.
IMO Jest to dzisiaj jedyne finansowanie niezrzeszone w programie, które daje szansę na dopłatę.
Na regresywne dopłaty, do dzisiaj podpisanych leasingów bym nie liczył.

VWFS nie ma za bardzo stocku ID. Chiny rzuciły się na te modele.
Cupra Born mocno niedostępna. Dealerzy dostali po 2 auta: demo i expo.
Jak już się coś pojawia na stocku, to od razu na lawecie jedzie do Reichu.
Oprócz tego wiemy, że nie będzie się produkować wiele ICE (Octavie, Leony, Kodiaqi..)
VWFS zajmie się finansowaniem innych marek.

Volvo - mleasing startuje z dopłatami po nowym roku.
C40- produkcja na marzec. Cena w internecie 4% niższa niż u dealera. Dealer daje 4% rabatu. Jak sok Caprio 😀
XC40Recharge - nieokreślony termin odbioru. W przyszłym roku w EU pojawi się Geely, Zaakr, Link Co.

Ford Mustang Mach-E
Dostępność wydaje się być niska, ale Ford Polska ma ciśnienie na wynik.
Chce prześcignąć w sprzedaży południową europę (Włochy albo Hiszpanie chyba).
Model agencyjny zakłada wspólny stock dla całej EU, więc sytuacja będzie dynamiczna.
Brak własnego finansowania spowoduje konsolidację dealerów. Mali wypadną z gry.

W przyszłym tygodniu ruszają pomarańczowi (CFM).
Umowa ma z góry określone RV, aby spełniać wymogi programu.

Podejrzewam, że będzie dostępna także oferta konsumencka.
Funfact: Zaleznie od tego czy odliczasz vat, zmienia sie wartosc raty 🧐

Szczegóły oferty nie są na razie znane, może będzie tanio, a może drogo 🤓
Niebawem mają przekazać więcej szczegółów.*

*O pomarańczowych mam lepsze zdanie niż o zielonych, ale nie odpowiadam za ich jakość obsługi.
Zaznaczam, bo miałem sytuację, w której ktoś się zdecydował u nich zamówić auto, po tym jak przeczytał mój komentarz,
(bez mojego udziału w sprzedaży OFC), a potem miał do mnie roszczenia reklamacyjne XD
 

Gurumotive

Fachowiec
Nie jestem specjalistą od najmu, ale jak już coś będzie to nie przecieki tylko raczej oficjalne info;)
Iwona Jacks agent GO-Leasing
Pośrednik pośrednika
Nie mylić z GO Tesla

Startuje i nie ogranicza się co do marek.

Nie ogranicza.
W mleasing każdorazowo wnosimy o indywidualne RV, żeby zrobić lepszą ofertę.
Wnioskując u nich, zbierajcie argumenty, by zracjonalizować niską deprecjację.
Na razie testujemy ten schemat.

Jak myślicie.

Które modele EV stracą najmniej na wartości?
I dlaczego BMW? XDD
 
Top