BMW X3 30e 2025 czy Volvo XC60 T6 2025 - co wybrać?

Calvert1971

Zadomawiam się
…kiedy się posiada garaż, wallbox poniżej 11 KW, głównie jeździ po mieście na krótkie dystanse i co jakiś czas robi wypad w trasę do 700 km w jedną stronę? Na pełnego BEVa raczej nie namówię żony 🙂 dlatego pytam o pluginy. Ewentualnie może jakieś inne propozycje?
 

eimi

Pionier e-mobilności
A musisz ją namawiać?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Ewentualnie może jakieś inne propozycje?
A nie rozważałeś hybrydowego BYD Seal U DM-i PHEV obecnie chyba najlepiej wyposażony i komfortowy PHEV na rynku - jak nie odrzuca cię auto od chińskiego giganta aut elektrycznych :)
Można podjechać do jakiego salonu BYD, przejechać się nim i zdecydować czy takie auta pasuje.
Więcej o tym aucie, moje spostrzeżenia, wady i zalety w osobnym wątku na forum (link poniżej):

 
Last edited by a moderator:

Michal

Moderator
Może gdybyś napisał coś więcej o tych autach... Jakie mają baterie, jaka moc silnika elektrycznego, zasięg na baterii.
Zawsze mnie bawi jak ludzie myślą, że wszyscy rozumieją te dziwaczne oznaczenia BMW.
 

Calvert1971

Zadomawiam się
Może gdybyś napisał coś więcej o tych autach... Jakie mają baterie, jaka moc silnika elektrycznego, zasięg na baterii.
Zawsze mnie bawi jak ludzie myślą, że wszyscy rozumieją te dziwaczne oznaczenia BMW.
Słuszna uwaga, aczkolwiek pytanie było bardziej do ewentualnych użytkownikó….
BMW X3 30e - hybryda plugin, łączna moc systemowa 300 KM, bateria 19,7 kWh netto, zasięg wg BMW 89 km na prądzie, zbiornik paliwa 50 l. Sam silnik elektryczny 184 KM.
Volvo XC60 T6 - moc 350 KM (elektryczny 145 KM), bateria 19 kWh (brak danych czy brutto czy netto), zasięg na prądzie wg Volvo 81 km, zbiornik paliwa 71 l. Czyli pewnie w trybie hybrydy przejedzie jakieś 100 km więcej.
Wielkosciowo auta bardzo podobne, cenowo również (po rabatach). Oba AWD.

Aha - ladowarka pokladowa w BMW z mocą 11 KW, w Volvo 6,6 KW. Oba nie mają DC.
 

Calvert1971

Zadomawiam się
A nie rozważałeś hybrydowego BYD Sael U DM-i PHEV obecnie chyba najlepiej wyposażony i komfortowy PHEV na rynku - jak nie odrzuca cię auto od chińskiego giganta aut elektrycznych :)
Można podjechać do jakiego salonu BYD, przejechać się nim i zdecydować czy takie auta pasuje.
Więcej o tym aucie, moje spostrzeżenia, wady i zalety w osobnym wątku na forum (link poniżej):

Czytałem ten wątek, mam testować to auto za kilka dni. O ile dotrze do nowo otwartego punktu sprzedaży BYD…😉
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
W hybrydzie nie ma znaczenia jaka jest moc ładowania auta, moze być nawet 3.6kW z jednej fazy. I tak tym nie cisniesz na czystym EV. Traci sens nawet zastanawianie sie nad tym czy to ma sie szybko ładować. Kup sobie używaną tesle do jazdy po miescie. Będziesz ja ładował pod lidlem raz na tydzień, a bedzie wieksze niż oba w/w, i zostaw se disla ktorego pewnie teraz masz na te 700km pare razy do roku.
 

Calvert1971

Zadomawiam się
W hybrydzie nie ma znaczenia jaka jest moc ładowania auta, moze być nawet 3.6kW z jednej fazy. I tak tym nie cisniesz na czystym EV. Traci sens nawet zastanawianie sie nad tym czy to ma sie szybko ładować. Kup sobie używaną tesle do jazdy po miescie. Będziesz ja ładował pod lidlem raz na tydzień, a bedzie wieksze niż oba w/w, i zostaw se disla ktorego pewnie teraz masz na te 700km pare razy do roku.
Nie za bardzo rozumiem dlaczego mam nie jeździć PLUGINEM na czystym prądzie na krótkich dystansach po mieście.

Ok, dziękuję za wypowiedz, ale wolałbym jednak jakieś głosy bardziej na temat. Jakbym chciał kupić Teslę, to założyłbym wątek w dziale „Tesla”.

I nie - z moich szesciu dotychczasowych samochodów żaden nie był dieslem ani LPG 🙄
 
Top