BMW X3 30e 2025 czy Volvo XC60 T6 2025 - co wybrać?

Calvert1971

Zadomawiam się
…kiedy się posiada garaż, wallbox poniżej 11 KW, głównie jeździ po mieście na krótkie dystanse i co jakiś czas robi wypad w trasę do 700 km w jedną stronę? Na pełnego BEVa raczej nie namówię żony 🙂 dlatego pytam o pluginy. Ewentualnie może jakieś inne propozycje?
 

nabrU

Moderator
Słuszna uwaga, aczkolwiek pytanie było bardziej do ewentualnych użytkownikó….

Tu na Forum chyba nie ma za wielu użytkowników PHEV, albo się nie za bardzo ujawniają ;) (poza @pluto), więc chyba ciężko Ci będzie się czegoś dowiedzieć z 'pierwszej ręki'.
 
widziałem nowe x3, dobrego słowa nie powiem, ale przesiadłem się z x4 f26 do audi q6 i jednak BMW to klasa sama w sobie. Prowadzenie, trzymanie, ergonomia dla kierowcy - dużo lepsze.
BMW i Volvo mają tradycyjnie przeciwnych klientów, któraś marka, design bardziej Ci nie odpowiada?

PS. Żona pomyka GLC 300e poprzedniej generacji i mega sobie chwali hybrydę. Ja jednak wole czystę spaliny albo ev, szczególnie w mieście
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Słuszna uwaga, aczkolwiek pytanie było bardziej do ewentualnych użytkownikó….
BMW X3 30e - hybryda plugin, łączna moc systemowa 300 KM, bateria 19,7 kWh netto, zasięg wg BMW 89 km na prądzie, zbiornik paliwa 50 l. Sam silnik elektryczny 184 KM.
Volvo XC60 T6 - moc 350 KM (elektryczny 145 KM), bateria 19 kWh (brak danych czy brutto czy netto), zasięg na prądzie wg Volvo 81 km, zbiornik paliwa 71 l. Czyli pewnie w trybie hybrydy przejedzie jakieś 100 km więcej.
Wielkosciowo auta bardzo podobne, cenowo również (po rabatach). Oba AWD.

Aha - ladowarka pokladowa w BMW z mocą 11 KW, w Volvo 6,6 KW. Oba nie mają DC.
Parametrami bardzo podobne samochody, z BMW nie miałem styczności ale Volvo trochę jeździłem. Realnie na prądzie można przejechać 80-90 kilometrów przy odpowiedniej technice jazdy, jeżdząc jak spalinowym to raczej 50-60. System oparty na Androidzie świetny. Jeśli planujesz zatrzymać na dłużej warto dokupić przedłużoną gwarancję bo elektryczny system napędowy potrafi się skończyć a wtedy trochę pieniążków to kosztuje.
Jednak patrząc na PHEV chyba raczej kierował bym się w stronę typowych chińczyków, raz że z racji popularności takiego rozwiązania u nich chyba mają więcej doświadczenia w tym temacie, dwa że wchodząc u nas na rynek walczą ceną i parametrami, za zbliżone wyposażeniem auto zapłacisz znacznie mniej.
 

Empty

Fachowiec
Całkiem fajna jest Mazda Cx-60 PHEV - tylko koniecznie przed zakupem sprawdzić czy juz poprawili w roczniku 2025 zawieszenie, bo było zbyt twarde i hałasowało.
Jak jezdziłem latem to 55-60km na prądzie w mieście robiła.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jesteś kawalerem, prawda? 🙂
Nie, po prostu nie muszę się pytać żony jaki samochód będzie najlepszy dla naszej rodziny. Żona moze wybrać kolor i detale. Chyba że Twoja żona zna się na samochodach lepiej od Ciebie wtedy faktycznie warto jej posłuchać. Elektryk może być najlepszym wyborem, ale nie musi. Pluginy to skomplikowane konstrukcje, dają namiastkę elektryfikacji podczas gdy przejmują wszystkie wady ICE.

W pluginach trzeba zwracać uwagę na zawieszenie (znacznie cięższe auto) oraz zwykle sporo mniejszy bagażnik. Jeżdżenie na samym prądzie ma sens spokojnie po mieście, bo osiągi dość słabe. Volvo konstrukcyjnie jest starym samochodem i ma do bani multimedia, ja bym brał BMW. Rozważ jeszcze glc 300e.
 
Last edited:

luk49696

Posiadacz elektryka
Ja mam PHEV - Mazdę CX-60 z 2023r. I właściciel. Auto jest super, chodź ma twarde zawieszenie i nie wszystkim to odpowiada. Zasięg to max 65 km w lecie w zimie połowę tego. Na benzynie w zakresie 120-140 km/h zużywa około 8-9l benzyny. Silnik 2,5l z którym nie ma najmniejszych problemów. Kolega ma XC60 i przy tych prędkościach zużycie paliwa około 12l. Zasięg BEV w większości podobny, wszystko zależy gdzie auto garażuje, u mnie w zimnym garażu w zimie temp. ok. 1-4 st. u niego ogrzewany około 18 st. Jazda na BEV jest super, dlatego teraz kupiłem Y juniera który zgarnęła żona :) . Teraz po około 250 km Y stwierdzam że zawieszenie Mazdy i Y jest bardzo podobne - równie twarde, ale to mi odpowiada. Co jeszcze ważne Mazda ma pełne 6 lat gwarancji do 150kkm.
I jeszcze jedna ważna sprawa w Volvo nie ma aplikacji do auta w której można zdalnie włączyć/wyłączyć ładowania, grzania/chłodzenia i inny duperelek co jest w Maździe. Nie wiem jak w BMW. Wiem że nawet w niektórych BEV nie ma tylu przydatnych funkcji w aplikacja jak w Maździe. Dla mnie to jedna z ważniejszych udogodnień.
 
Last edited:

Calvert1971

Zadomawiam się
I jeszcze jedna ważna sprawa w Volvo nie ma aplikacji do auta w której można zdalnie włączyć/wyłączyć ładowania, grzania/chłodzenia i inny duperelek co jest w Maździe. Nie wiem jak w BMW. Wiem że nawet w niektórych BEV nie ma tylu przydatnych funkcji w aplikacja jak w Maździe. Dla mnie to jedna z ważniejszych udogodnień.
No…Volvo ma przecież aplikację VolvoCars, sądząc ze screenów, wszystko to w niej występuje.
 

Attachments

  • IMG_0965.jpeg
    IMG_0965.jpeg
    374,7 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • IMG_0966.jpeg
    IMG_0966.jpeg
    428,7 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • IMG_0967.jpeg
    IMG_0967.jpeg
    196,8 KB · Liczba wyświetleń: 12
Top