Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Zadomawiam się
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Warto by mieć gdzieś serwis jeszcze... To już wolał bym EX30, chyba ta sama platforma? Tam jest chyba one pedal po bożemu?
Serwis jest, tyle że za granicą. Popatrz na kupujących Tesle - niektórzy mają bliżej do Berlina niż do Ząbek ;)
EX30 ma mnóstwo wad w porównaniu z #1. Począwszy od kosmicznych cen, poprzez głupkowate oszczędności (kiepskie materiały, brak zegarów przed nosem, przyciski sterowania szyb na środku) aż po znacznie mniejszy rozmiar niż #1.
 

tlisek

Tomek
Warto by mieć gdzieś serwis jeszcze... To już wolał bym EX30, chyba ta sama platforma? Tam jest chyba one pedal po bożemu?

Dla wykluczających Tesle, warto się jednak przejechać dla porównania(jechałem jednego dnia Y i id.4... to porównanie nie wyszło za fajnie dla VW). Wiele rzeczy tam jest zrobionych wzorowo, brak start-stop, OPD, brak kluczyka, świetna appka, tryby camping, pies itp. Można ogarnąć sobie jazdę overnight lub nawet na całą niedzielę jak się pogada z pracownikami po tej pierwszej krótkiej jeździe.
Mi się udało bez problemu zrobić użyczenie na weekend (ID4 i Elroq). Teściowie tak samo zrobili z EV3.

Ogólnie jeśli się nie mylę wszystko na platformie MEB ma właśnie fajnie rozwiązane te bajery (nie trzeba klikać Start/Stop, tylko wsiadasz i jedziesz itp.)

U mnie stanęło na Elroq (Enyaq i Elroq do tylnej osi to dokładnie to samo auto - taki sam rozstaw, Enyaq ma tylko 20cm dłuższy zwis z tyłu i bagażnik)
 

Emhyr

Zadomawiam się
Tak słyszałem, odkąd ogłosili one-pedal to monitoruje sytuację ale raczej odpadnie ze względu na FWD i mizerne osiągi które pewnie są pochodną tego nieszczęsnego napędu na przód.
Renówki (megane, scenic) to dokładnie ta sama platforma co ariya. Nie wiem o co chodzi z tą 'przestarzalą konstrukcją' silnika, ale będzie to ten sam silnik co w ariyi.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Renówki (megane, scenic) to dokładnie ta sama platforma co ariya. Nie wiem o co chodzi z tą 'przestarzalą konstrukcją' silnika, ale będzie to ten sam silnik co w ariyi.
Gdzieś czytałem że montują silniki szczotkowe. Jeśli w Renówkach siedzą te same to warto się zastanowić kilka razy przed zakupem na własność z myślą o dłuższej eksploatacji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Gdzieś czytałem że montują silniki szczotkowe. Jeśli w Renówkach siedzą te same to warto się zastanowić kilka razy przed zakupem na własność z myślą o dłuższej eksploatacji.
 

Emhyr

Zadomawiam się
Gdzieś czytałem że montują silniki szczotkowe. Jeśli w Renówkach siedzą te same to warto się zastanowić kilka razy przed zakupem na własność z myślą o dłuższej eksploatacji.
To silniki ESM (bez stałych magnesów), podobnie jak w bmw i4, ix czy renault zoe. Okaże się w praktyce jakie przebiegi zrobią, ale raczej te 'szczotki' to nie takie same jak w pralce "wiatka" są.😆
 
Last edited:

OldSeb

Posiadacz elektryka
To silniki ESM (bez stałych magnesów), podobnie jak w bmw i4, ix czy renault zoe. Okaże się w praktyce jakie przebiegi zrobią, ale raczej te 'szczotki' to nie takie same jak w pralce "wiatka" są.😆
Nie wątpię, że nie montują takich samych jak w wiertarkach z Lidla jednak brak magnesów trwałych to dziwny pomysł, zapewne podyktowany oszczędnościami i nie wiadomo dokąd zaprowadzi.
Ja tam myślę o elektryku jako o alternatywie do wkurzającego serwisowania ICE a takie patenty mogą sprowadzić się do tego samego.
 
Top