Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Zadomawiam się
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z FWD w BEV to domyslam się, że chodzi o uproszczenie konstrukcji w tym sensie, że z tyłu nie ma nic z silnika i osprzętu, wszystko upakowane z przodu.
A w ID.3 czy też w Smarcie #1 masz wszystko upakowane z tyłu. Cały osprzęt. Ba - jest prościej, bo nie potrzebujesz przegubów takich jak w FWD, bo koła się nie skręcają.
Coś jest na rzeczy też imho z kosztami, bo inaczej Tavares pchałby RWD ;P
Tavares pcha FWD, bo robi konwersje spaliniaków. A spaliniaki ma FWD.
Można włączać OPD guzikiem jak się chce. Ale guzik kosztuje - dopłata.
W jednym i drugim moim elektryku tenże guzik jest na ekranie.
RWD jest luksusowy i ekskluzywny. Okazja do podniesienia ceny.
Tak jak MG4, ID.3, Explorer, Capri, ID.4, #1, itd?
 

boa

Posiadacz elektryka
A w ID.3 czy też w Smarcie #1 masz wszystko upakowane z tyłu. Cały osprzęt. Ba - jest prościej, bo nie potrzebujesz przegubów takich jak w FWD, bo koła się nie skręcają.
Ja też bym robił RWD, też podoba mi się takie rozwiązanie, tym bardziej że w BEV jest to proste. Ale muszą być różne powody, że trzepią dalej dużo FWD. Nawet BMW X1 i X2 :-(

Tavares pcha FWD, bo robi konwersje spaliniaków. A spaliniaki ma FWD.
To fakt, chybiony tu był mój argument / uproszczenie. Swoją drogą, dobrze ze gościa już nie ma ;-)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja też bym robił RWD, też podoba mi się takie rozwiązanie, tym bardziej że w BEV jest to proste. Ale muszą być różne powody, że trzepią dalej dużo FWD. Nawet BMW X1 i X2 :-(
Powód dokładnie ten sam co przy stellantisach - X1 i X2 to platforma wspólna dla elektryków i spaliniaków.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ja też bym robił RWD, też podoba mi się takie rozwiązanie, tym bardziej że w BEV jest to proste. Ale muszą być różne powody, że trzepią dalej dużo FWD. Nawet BMW X1 i X2 :-(
Moim zdaniem są dwa powody tego upartego trzymania się FWD: boją się wysokich mocy i momentów obrotowych na tyle, ergo nie ufają swojej elektronice bo od zawsze robili takie napędy. Dwa: kilka litrów więcej w bagażniku gdy nie ma silnika na tyle.
 

tomA

Posiadacz elektryka
Po dwóch latach jazdy Teslą 3 (65 k km), dokupiłem do pakietu mercedes EQA i jako SUV muszę przyznać że daje radę. Całkiem fajne auto i też w sensownych rabatach można wyciągnąć. Mega wygodne auto jak ktoś szuka relaksu w aucie... duży pozytyw i zaskoczenie dla mercedesa - chyba dziadzieje ale takiej wygody w dłuższej podróży próżno szukać w Tesli 3.🤣
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Dlatego u mnie padło na Smarta #1 i jestem mega zadowolony. Ale zdaję sobie sprawę, że niektórzy muszą kupić w PL z dotacją, nawet jeśli taniej wychodzi w DE bez dotacji więc nawet nie śmiem sugerować ;)
Warto by mieć gdzieś serwis jeszcze... To już wolał bym EX30, chyba ta sama platforma? Tam jest chyba one pedal po bożemu?

Dla wykluczających Tesle, warto się jednak przejechać dla porównania(jechałem jednego dnia Y i id.4... to porównanie nie wyszło za fajnie dla VW). Wiele rzeczy tam jest zrobionych wzorowo, brak start-stop, OPD, brak kluczyka, świetna appka, tryby camping, pies itp. Można ogarnąć sobie jazdę overnight lub nawet na całą niedzielę jak się pogada z pracownikami po tej pierwszej krótkiej jeździe.
 
Top