Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Zadomawiam się
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A dlaczego e2008 wewnątrz to porażka? Mam e208 i mam inne spostrzeżenia. Wewnątrz całkiem spoko
 

boa

Posiadacz elektryka
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
Z tej listy i dla tych warunków to pewnie najbardziej mógłbyś być zadowolony z Capri - tam jeszcze jest 8 lat gwarancji (Ford Protect Care) na całe auto. Explorer skrócony i mniejszy bagażnik. Alternatywnie EV6 (7 lat) / Ioniq5 (5 lat). Możesz zerknąć na VW id.7 (można dokupić gwarancję bodajże do 4 lat, poprawcie jeśli też dłużej - i ile to kosztuje). Wszystko jednak kwestią gustu - wsiądź może po prostu do tych aut najlepiej jednego dnia i przejedź się. Wtedy design i odczucia na świeżo porównasz i wybierzesz to, co najbardziej Ci się spodoba :) Nie ma tu prawdy objawionej i jednej odpowiedzi pasującej do wszystkich ;-)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Z tej listy i dla tych warunków to pewnie najbardziej mógłbyś być zadowolony z Capri - tam jeszcze jest 8 lat gwarancji (Ford Protect Care) na całe auto. Explorer skrócony i mniejszy bagażnik. Alternatywnie EV6 (7 lat) / Ioniq5 (5 lat). Możesz zerknąć na VW id.7
Na miasto?
Każdy z nich to słaby wybór, bo za duże.
Szukaj czegoś półtora numeru mniejszego.
 
Last edited:

walik22

Zadomawiam się
tylko VW ID z pakietem Travel Assist i IQ.Light
 

boa

Posiadacz elektryka
Na miasto?
Każdy z nich do słaby wybór, bo za duże.
Szukaj czegoś półtora numeru mniejszego.
To jest Twoje zdanie, nie każdy czuje się dobrze w autach segmentu A / B. W każdym większym segmentu C/D po mieście jeździ się normalnie i zaparkujesz na parkingach. Wiadomo, smartem wciśniesz się w małe luki, ale ile razy byś tak potrzebował? Ja bym nie generalizował i wg mnie do miasta niekoniecznie muszą być „maluchy”, które po prostu obiektywnie są przecież gorszymi samochodami ze swej natury. Ale wiadomo, każdy musi dobrać auto do siebie
 

Młody

Zadomawiam się
Z tej listy i dla tych warunków to pewnie najbardziej mógłbyś być zadowolony z Capri - tam jeszcze jest 8 lat gwarancji (Ford Protect Care) na całe auto. Explorer skrócony i mniejszy bagażnik. Alternatywnie EV6 (7 lat) / Ioniq5 (5 lat). Możesz zerknąć na VW id.7 (można dokupić gwarancję bodajże do 4 lat, poprawcie jeśli też dłużej - i ile to kosztuje). Wszystko jednak kwestią gustu - wsiądź może po prostu do tych aut najlepiej jednego dnia i przejedź się. Wtedy design i odczucia na świeżo porównasz i wybierzesz to, co najbardziej Ci się spodoba :) Nie ma tu prawdy objawionej i jednej odpowiedzi pasującej do wszystkich ;-)

Nie wiem czy ID.7 nie będzie za niski do wsiadania dla mojego kręgosłupa po wypadku, ale na pewno muszę obejrzeć VW, bo do tej pory jakoś wyparłem, że mają elektryki.
 

Młody

Zadomawiam się
Na miasto?
Każdy z nich do słaby wybór, bo za duże.
Szukaj czegoś półtora numeru mniejszego.

Nie zgodzę się i nie jestem kurduplem, żeby robić sobie krzywdę małym autem. Duże auto to kwestia przyzwyczajenia, mamy obecnie dwa ICE o długości 4,85m i 4,97m. Bez problemu parkuję w miejscach gdzie połowa kierowców nawet małymi miejskimi autami wymięka.
 
Top