Czemu ludzie sprzedają mx-30 ?

vwir

Pionier e-mobilności
Wrażenie jest zwrotności - przejedź się, to na pewno mniej. Znalazłem że 10,4
No ja jednak bardziej wierzę w oficjalne informacje producenta, niż to co napisał sobie jakiś pierwszy lepszy portal internetowy albo "wrażenia". No i nie sądzę, żeby mazda celowo podawała wartość o metr gorszą, gdy jest "na pewno mniej" ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
No ja jednak bardziej wierzę w oficjalne informacje producenta, niż to co napisał sobie jakiś pierwszy lepszy portal internetowy albo "wrażenia". No i nie sądzę, żeby mazda celowo podawała wartość o metr gorszą, gdy jest "na pewno mniej" ;)
To byłoby dziwne :)
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ja tam szanuję mazdę, design tych z ostatnich lat się w ogóle nie starzeje. A i wcześniejsze takie bywaja (rx7 fd).

Jak komuś zasięg mx30 wystarcza, to przecież idealny samochód. Do takiej jazdy wieś- miasto-wieś i ładowanie w nocy z gniazdka został stworzony. I ciągle wygląda bardzo dobrze.
 

Eljal

Fachowiec
jak dobrze skreślić i odradzać innym na podstawie własnego widzi mi się.
W odpowiedniej cenie, auto jest bezkonkurencyjne jeśli chodzi o komfort. Nie licząc tych drzwi wynalazkowych.
Zasięg do miejskiego użytku też ujdzie.... taksówka z tego nie będzie. Ale nie zawsze jest taka
jak dobrze skreślić i odradzać innym na podstawie własnego widzi mi się.
W odpowiedniej cenie, auto jest bezkonkurencyjne jeśli chodzi o komfort. Nie licząc tych drzwi wynalazkowych.
Zasięg do miejskiego użytku też ujdzie.... taksówka z tego nie będzie. Ale nie zawsze jest taka potrzeba.

Tu też subiektywnie
1. Rada w założeniu jest subiektywna.
2. Miałem okazję oglądać ten samochód u sąsiada i zebrac informacje u źródła.
3. Jest to samochód koncepcyjnie, przy dzisiajszym rozwoju technologii, nie do zaakceptowania. Jesteśmy w momencie historii analogicznym do lat 20-30 zeszłego wieku w awiacji, rozwój technologiczny jest gwałtowny, co powoduje, że konstrukcje sprzed kilku lat są zwyczajnie przestarzałe i ich właściciele chcą się ich pozbyć.
4. Zakup samochodu nowszego technologicznie (zasięg) jest obecnie za te pieniądze możliwy, więc po co kupować dwupłata z demobilu, jak można za zbliżone pieniądze coś o większym zasięgu?
5. Oczywiście są fani dwupłatów, tylko jeżeli to ma być funcar to inna historia.
Dziękuję.
 

Eljal

Fachowiec
Idąc tym tropem co polecasz? Bo mx30 są tanie, a jednak odrzutowiec swoje kosztuje ;)
Idąc tym tropem co polecasz? Bo mx30 są tanie, a jednak odrzutowiec swoje kosztuje ;)
fakt, to może
Ja tam szanuję mazdę, design tych z ostatnich lat się w ogóle nie starzeje. A i wcześniejsze takie bywaja (rx7 fd).

Jak komuś zasięg mx30 wystarcza, to przecież idealny samochód. Do takiej jazdy wieś- miasto-wieś i ładowanie w nocy z gniazdka został stworzony. I ciągle wygląda bardzo dobrze.
Historia z życia:
Małżenstwo z 2 samochodami, mąz pojechal na delegacje na poludnie kraju. Babcia zachorowala, co mieszka kilkaset km od Warszawy i bida bo w garazu mx30. Ostatecznie znajoma pojechała pociągiem z dzieciakiem. Można. Tylko po co?
 

Eljal

Fachowiec
fakt, to może

Historia z życia:
Małżenstwo z 2 samochodami, mąz pojechal na delegacje na poludnie kraju. Babcia zachorowala, co mieszka kilkaset km od Warszawy i bida bo w garazu mx30. Ostatecznie znajoma pojechała pociągiem z dzieciakiem. Można. Tylko po co?
sorki cos z odnosnikami pokrecilem.
 

boa

Posiadacz elektryka
1. Rada w założeniu jest subiektywna.
2. Miałem okazję oglądać ten samochód u sąsiada i zebrac informacje u źródła.
3. Jest to samochód koncepcyjnie, przy dzisiajszym rozwoju technologii, nie do zaakceptowania. Jesteśmy w momencie historii analogicznym do lat 20-30 zeszłego wieku w awiacji, rozwój technologiczny jest gwałtowny, co powoduje, że konstrukcje sprzed kilku lat są zwyczajnie przestarzałe i ich właściciele chcą się ich pozbyć.
4. Zakup samochodu nowszego technologicznie (zasięg) jest obecnie za te pieniądze możliwy, więc po co kupować dwupłata z demobilu, jak można za zbliżone pieniądze coś o większym zasięgu?
5. Oczywiście są fani dwupłatów, tylko jeżeli to ma być funcar to inna historia.
Dziękuję.
Nie chce być niemiły, ale Twoje porównanie do awiacji i rzekomego przeskoku technologicznego jest co najmniej nietrafione… i nieprawdziwe również.
1. Miejsko-Podmiejski zasięg mx30 wynika z baterii 35,5 kWh brutto, która Mazda włożyła z premedytacją - jeśli auto ma być do takiego celu jak wskazany, to po co więcej wagi i kosztów? No właśnie. Nie ma sensu.
2. W momencie premiery i sprzedaży mx30 były dostępne auta z dużo większymi bateriami i zasięgami. Teraz też jest tak, że są auta z większymi i mniejszymi bateriami. I pewnie zawsze tak będzie.
3. Mx30 ma na pokładzie, przynajmniej w mojej wersji, matrycowe ledy, adaptacyjny tempomat, hud, audio bose, bodajże 12 poduszek, martwe pole, asystent wyjeżdżania tyłem (ruch poprzeczny) i całą masę innych systemów. Dużo aut sprzedawanych kilka lat później nie ma takich technologii. O jakim przeskoku mówisz?
4. Przeskok to był z chademo leafa i chłodzenia pasywnego powietrzem baterii na ccs i chłodzenie aktywne baterii. Przeskok to też dla aut używanych na trasach krzywe ładowania, a potem przejście na 800V. Ale dla mieszczucha ładowanego w domu nie ma to znaczenia.
5. Bardzo barwnie umiesz mówić, ale tutaj lepiej rzeczowo. Jednemu spodobają się drzwi bez słupka b, bo dają fajny dostęp do wnętrza, a drzwi przednie otwierają się pod kątem prostym (!). Dla innego to idiotyzm. Natomiast design i materiały, poczucie solidności, wyciszenie, dopracowanie, no tego maździe nie można odejmować. To jest mega autko dla osób, do których profilu po prostu pasuje. Mazda mx30 jest “jakaś”, a nie takie bezpłciowe, generyczne papki jakich wiele.
 

Eljal

Fachowiec
Idąc tym tropem co polecasz? Bo mx30 są tanie, a jednak odrzutowiec swoje kosztuje ;)
3 lub Y poprzedniej wersji można kupić juz za dobre pieniadze, a wlasciciele pozbywaja sie ich wlasnie teraz 😀. Z Leafem 2 nie mam doswiadczen, ale ludzie chwalą i tani. O Leaf 1 zapomnij - tylko dla koneserow historii automotive.
W obecnej dobie minimalny zasięg na pełnym ładowaniu to w mojej ocenie ok. 250 km. Nie używasz całego ładowania, bo dbasz o baterię prawda? 20-80, lub dla koneserow 30-70%.
Elektryk to super sprawa, samochód na słońce 😀, ale warto miec troche pojemnosci w baterii. Uważam, że mniej niż 40 bez sensu, Optymalnie ok 50, ale zawsze chce sie miec więcej!
Powodzenia!
 

boa

Posiadacz elektryka
fakt, to może

Historia z życia:
Małżenstwo z 2 samochodami, mąz pojechal na delegacje na poludnie kraju. Babcia zachorowala, co mieszka kilkaset km od Warszawy i bida bo w garazu mx30. Ostatecznie znajoma pojechała pociągiem z dzieciakiem. Można. Tylko po co?
1. Kupować samochód na za zasadzie “jest 1% szansy że w najbliższych 5 latach będziemy potrzebować czegoś” i w 99% używać inaczej to chyba nie ma jednak sensu… pojechała pociągiem, mogła wypożyczyć inne auto, nawet diesla… Przecież żyjemy w cywilizacji!
2. Gdyby chciała, to mx30 też by dojechała, tylko że trochę dłużej by jechała. Ale generalnie na takie wypadki zawsze można mieć wypożyczalnie czy rodzinę. A jak często mx30 miałaby być na trasę, to zgadzam się, lepiej dołożyć kasę i kupić coś innego.
 

boa

Posiadacz elektryka
3 lub Y poprzedniej wersji można kupić juz za dobre pieniadze, a wlasciciele pozbywaja sie ich wlasnie teraz 😀. Z Leafem 2 nie mam doswiadczen, ale ludzie chwalą i tani. O Leaf 1 zapomnij - tylko dla koneserow historii automotive.
W obecnej dobie minimalny zasięg na pełnym ładowaniu to w mojej ocenie ok. 250 km. Nie używasz całego ładowania, bo dbasz o baterię prawda? 20-80, lub dla koneserow 30-70%.
Elektryk to super sprawa, samochód na słońce 😀, ale warto miec troche pojemnosci w baterii. Uważam, że mniej niż 40 bez sensu, Optymalnie ok 50, ale zawsze chce sie miec więcej!
Powodzenia!
No właśnie nie.
Tesla 3 i Y - dla wielu osób ma tyle wad, że nie chcą na nie patrzeć, wyglądem zresztą też nie grzeszą… sam zasięg to nie wszystko, jak do furii doprowadza Cię mnóstwo rzeczy.
Leaf - bateria 40kwh chłodzona powietrzem i chademo. O czym mówisz…. Egzemplarzy z 63kwh mało i drogie. Ale technologia też stara. I wnętrze tym bardziej…
Mx30 ma 35,5kwh, chłodzenie aktywne jak powinno być. Miasto i pod miastem, do 100-150 km dziennie to jest serio petarda. Większość ludzi i tak jeździ po 20-30km dziennie.
 
Top