Sprzedam Hyundai Kona 64-Sprzedana

ev666

Zadomawiam się
Gratulacje i dzieki za podzielenie sie szczegolowym info!

Skoro miales 2 oferty z forum na ~70tys i zdecydowanego kupujacego za 72tys to znaczy, ze realna cena rynkowa oscyluje an ten moment wlasnie w tych okolicach.

Slyszalem od paru innych osob kwoty ostateczne sprzedazy rzedu 70-75tys za kony z 2020/2021 64kwh (przy czym zazwyczaj mialy one troche nizsze przebiegi od Twojego egzemplarza). Z moich obserwacji otomoto z ostatnich 2 miesiecy wynika, ze sporo tych samochodow jest wystawianych w granicah ~77-80tys i ogloszenie schodzi po okolo miesiacu. Byl jeden czerwony egzemplarz wystawiony za 80tys, w opisie 'cena ostateczna, bez negocjacji' i ta oferta byla odnawiana na otomoto przez pare miesiecy.

Gdybys wystawil za tanio, to mialbys nastepnego dnia pod domem umowionego handlarza mirka 'ktory jutro przyjezdza z gotowka'.
 

Wojtekj23

Fachowiec
Gratulacje i dzieki za podzielenie sie szczegolowym info!

Skoro miales 2 oferty z forum na ~70tys i zdecydowanego kupujacego za 72tys to znaczy, ze realna cena rynkowa oscyluje an ten moment wlasnie w tych okolicach.

Slyszalem od paru innych osob kwoty ostateczne sprzedazy rzedu 70-75tys za kony z 2020/2021 64kwh (przy czym zazwyczaj mialy one troche nizsze przebiegi od Twojego egzemplarza). Z moich obserwacji otomoto z ostatnich 2 miesiecy wynika, ze sporo tych samochodow jest wystawianych w granicah ~77-80tys i ogloszenie schodzi po okolo miesiacu. Byl jeden czerwony egzemplarz wystawiony za 80tys, w opisie 'cena ostateczna, bez negocjacji' i ta oferta byla odnawiana na otomoto przez pare miesiecy.

Gdybys wystawil za tanio, to mialbys nastepnego dnia pod domem umowionego handlarza mirka 'ktory jutro przyjezdza z gotowka'.
Takie teksty Mirka nie robią na mnie wrażenia 😉
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czy 72500 to dobra czy zła cena?
Chyba niezła.
Gratulacje.

Ale w tym kontekście cena którą dostałem pół roku temu za Soula (nieco wyższa) wygląda całkiem dobrze.
Choć wtedy uważałem inaczej.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Śmieszą mnie kupujący którzy chcą za pół darmo dobry samochód, a ostatecznie nic nie kupują :)
Myślę, że to "szukanie okazji" - tzn. mają czym jeździć, ale mogliby zmienić, a nuż się uda...
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Forumowicze wystawiają swoje auta drogo natomiast, kupić chcą bardzo tanio, ale to chyba nic dziwnego.
to tylko pół prawda, ja swoje Zoe wystawiłem tanio a chce kupić następne tanio bo wiem ze tylko za niską cenę uda się sprzedać w rozsądnym czasie wiec jedno z drugim jakby gra z sobą w parze.
 

Wojtekj23

Fachowiec
....
Koną jeździłem 2 lata (bez 2 tygodni) kupiona w Niemczech w maju 2023 jako 2 latek za 26200 euro co przy ówczesnym kursie 4,6 za euro dawało około 120 000 W Polsce wówczas nie było nic interesujące w analogicznej cenie. Pamiętam że forumowicz chciał wówczas za "oczojebną" Kia Soul 129 000. Później nawet zjechał z ceną do mojego limitu, ale wtedy miałem już Konę. Po dwóch latach sprzedałem za 72500. Utrata wartości 47500.
W tym czasie przejechałem 45000 km. Można przyjąć że sama utrata wartości to ponad 1 zł na 1 km po tym przemyśleniu zaczęła załamywać się moja koncepcja zakupu kolejnego używanego elektryka do 120000. Oczywiście należy po drugiej stronie umieścić oszczędności na paliwie, które szacuje na jakieś 12-13 tyś zł
Pozostałe koszty mniej więcej się znoszą droższe AC bo droższy samochód, tańsze serwisy, zerowa awaryjność.
I tu czytając forumowiczów narodziła się nowa koncepcja. Najem z dofinansowaniem. Ponieważ to nasz główny samochód to oprócz codziennego dojazdu do pracy i z powrotem (około 70 km) ma również służyć do wszystkiego innego. Kona była super tylko do pierwszego zadania- dojazdów do pracy. Podróżowanie zwłaszcza zimą to dłuuugie stanie pod ładowarkami. Zdarza mi się również jeździć w 5 osób dorosłych z bagażem i tu też Kona nie daje rady. Przez to odpadają małe Peugeoty czy Citroeny mimo świetnych warunków najmu. Po testach od strony użytkowej na czoło wysunęła się Kia EV 6 prawie wszystko mi w niej pasowało oprócz klamek i nawigacji (ta sama co w Konie czyli nie planuje tras z ładowaniem) ale niestety ich finansowanie dla osób fizycznych jest nie do przyjęcia. I w końcu zwyciężył rozsądek (czytaj kasa) będę Ambasadorem Forda. Czekam na odbiór. Explorer nie wywołał efektu wow ( z wyjątkiem funkcji przewidywanej mocy ładowania i czasu niezbędnego na podgrzanie baterii bo to robi efekt wow ) ale nie mam mu też nic do zarzucenia. Nie ładuje się super szybko (135) ale ja zazwyczaj ładuję się na stacjach mających 100-140. Zakładając analogiczny przebieg powinienem zamknąć się w kwocie za najem poniżej utraty wartości Kony, a będę jeździł fabrycznie nowym autem z gwarancją. Nie wykluczam po zakończeniu najmu i programów dopłat wrócić do koncepcji auta używanego, może nie będzie już Elona w Tesli a Y będą poniżej 120000 zł.
 

Vicek

Fachowiec
W sumie dobrze policzone, ale trafiłeś chyba najgorzej jak mogłeś. Zakup w popandemicznej inflacji, po rekordowym kursie E, sprzedaż na rynku "zepsutym" przez dotacje.
Tak czy inaczej gratki Explo.
 

Najnowsze dyskusje

Top